من و تو چقدر خدا را در حیطه زندگی شخصی مان می بینیم، چقدر در خلوت هایمان خدا را ناظر می بینیم؟پشت نیت های درونی مان که کسی از آن با خبر نیست چقدر وجود کسی را می بینیم که عالم به پنهان و آشکار است؟در روایت داریم که معصیت نکنید چرا که آنکه شاهد است خود حکم کننده است. اگر انسان در جلوی چشم قاضی جرمی را مرتکب شود به نظر شما می تواند آن را انکار کند؟ اما حکایت زیر در رابطه با مردی است که توان مقابله با گناهان را نداشت و جواب امام حسین(ع) به او که با پنج شرط می توانی گناه کنی!براستی آنچنان که حضرت امیر(ع) می فرمایند گناه نکردن بسی آسان تر از توبه کردن است همان چیزی که همه دانشمندان عالم به آن معتقدند و ما همه می دانیم یعنی : پیشگیری بهتر از درمان است. این منطقی است که هر خردمندی را وادار به تصدیق می کند، و اما روایت شده است که : شخصی آمد نزد امام حسین (ع) .
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
دوشنبه 88 دی 28 ساعت 4:1 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
ما شیعیان بعضی وقت ها فکر می کنیم چون شیعه هستیم و شیعه هم دین برحق است، پس باید همیشه خدا برای ما راحتی و آسایش رو فراهم کنه؛ خوب به نظر ما باید بین اونی که حق و درست هست با اونی که باطل و نادرسته ، فرق باشه و حق همیشه در آسایش باشه!! اما به نظر من اینجا یک نکته ظریف هست و اون اینکه اگه راحتی و آسایش در حق بود و سختی و بلا در باطل برای ما آدم ها که بیشتر راحت طلبیم انتخاب حق کار سختی نبود، اونوقت کسی طرف باطل نمی رفت و حال آنکه این دنیا محل ابتلا و آزمایش ما آدم هاست بنابراین اگر کسی جانب حق رو بگیره درحالی که سختی و مشقت همیشه با اوست این انتخاب ، انتخابی قابل تقدیر است و ابتلا و آزمایش با این معنا که حق با سختی و بلا همراه باشد سازگاری بیشتری دارد. روایت زیر رابطه شیعه و سختی و بلا در راه خدا و دوستی اهل بیت (ع) را نشان می دهد: سعد ابن طرف گفت:
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
دوشنبه 88 دی 28 ساعت 4:0 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
جلسه آخر ضمن خدمت روان خوانی و آموزش تجوید به همراه آزمون در روز چهارشنبه مورخه 30/10/88 در محل دارالقرآن بر گزار خو اهد شد همکاران ومربیان محتر می که قبلا حضور داشتند در تاریخ مذکور حضور به هم رسانند ( مدیریت مرکز )
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
دوشنبه 88 دی 28 ساعت 3:38 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
تصمیم گیری ومدیریت: تصمیم گیری چهارچوبی برای عملکرد کارکنان سازمانی فرا هم می سازد.ازاینرو نقشی پر اهمیت درمدیریت ایفا می کند .همین نقش مهم موجب شده که برخی مراجع صاحب نظر ،درواپسین تحلیل ، برای مدیریت فقط یک کار کرد قائل شوند وآن تصمیم گیری است.سایمون (1965) تصمیم گیری را با مدیریت مترادف می داند .منظور ازتصمیم گیری تحت تاثیر قراردادن رفتار وعملکرد افرادی است که اجرای عملیات سازمان را برعهده دارند . گریفیث(1959) تصمیم گیری را قلب سازمان ومدیریت می داند .و معتقد است که تمام کارکردها ی مدیریت وابعاد سازمان رامی توان برحسب فراگرد تصمیم گیری توضیح داد.
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
دوشنبه 88 دی 28 ساعت 3:33 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
:(بصیرت درمدیریت) مقدمه
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
دوشنبه 88 دی 28 ساعت 3:30 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
موضوع: مقصر کیست؟ انسان یا شیطان؟
تاریخ پخش: 24/10/88 بسم الله الرحمن الرحیم
الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی بحث امروز ما یک بحث خوبی است که همه به آن نیاز دارند و خواهند داشت. و آن این است که انسان میخواهد مشکلات و تلخیها را گردن یکی دیگر بیاندازد. میگوید: من نبودم، او بود. مقصّر چه کسی است؟ میخواهد خودش را تبرئه کند، چون میخواهد بگوید: من عیبی ندارم، عیبها و نقصها و کمبودها را گردن او میاندازد. حالا به گردن چه کسی بیاندازیم؟ این بحث بحث قشنگی است.
بسم الله الرحمن الرحیم. مسئول مشکلات و ناگواریها و انحرافات کیست؟ آیا خدا نعوذ بالله؟ آیا مسئولین هستند؟ آیا محیط است؟ آیا خانواده است؟ آیا نیاکان است؟ آیا شیطان است؟ آیا رفیق است؟ یکی یکی اینها را بررسی میکنم. 1- هدایت و ضلالت در مدار حکمت الهی بعضیها میگویند: اصلاً خود خدا این کار را کرده است. مثلاً وقتی خدا میگوید: «یَهْدِی مَنْ یَشَاءُ»، «یَهْدی» یعنی هدایت میکند هرکسی را که بخواهد. «وَ یُضِلُّ مَنْ یَشَاء» (نحل/93) یعنی هرکسی را بخواهد، گمراه میکند. پس زیر سر خودش است. جوابش این است که درست است این «یَشَاءُ» یعنی هرکس خدا بخواهد. «شاء» یعنی خواست. «انشاء الله» که میمیگوییم «انشاالله»، «انشاءالله» یعنی اگر خدا بخواهد. درست است، «شاء، یشاء» یعنی خدا میخواهد، منتهی خدا الکی نمیخواهد. خدا حکیم است. قرآن میفرماید: «یَهْدی إِلَیْهِ مَنْ یُنیبُ» (شوری/13) درست است خدا «یَهدی» ولی هدایت میکند کسی را که سمت خدا بیاید. درست است، «یُضِلُّ» امّا قرآن جای دیگر میفرماید: «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقینَ» (بقره/26) پس خدا هدایت میکند، منتهی الکی نیست. هرکس به سوی او برود. خدا گمراه میکند. چه کسی را؟ فاسقین را.
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
جمعه 88 دی 25 ساعت 9:52 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
مهمترین مؤلفه های سیره رسول اکرم (ص) ثانیا: مردم در برابر قانون مساوات کامل داشته و در اجرای مقررات کمترین استثنایی در کار نیست، یک آیه به عنوان نمونه: «لیس بامانیکم و لاامانی اهل الکتاب من یعمل سوءاً یجز به»؛ (اجر و کیفر الهی) به دلخواه شما و یا اهل کتاب نیست؛ هر که بدی کند بدان کیفر شود و برای خود غیر از خدا یار و یاوری نیابد. (سوره نساء آیه 123) ثالثا: احکامی که از مقام ولایت و رهبری صادر می شود، از راه شورا و یا رعایت صلاح اسلام و مسلمین صادر خواهد شد. «و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله»؛ با آنان در کار (جنگ) مشورت کن و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن. (سوره آل عمران آیه 159) و پر روشن است که این سیرت مقدس، سیرت و روشی است که در هیچ جامعه ای از جوامع به خلاف مصلحت آن جامعه تمام نمی شود و از این رو به هیچ وجه قابل تغییر نیست و از احکام ثابت فطرت است که اسلام آن را امضا می نماید.
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
سه شنبه 88 دی 22 ساعت 2:19 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
|