سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]

عوامل اصلی آبرومندی

گاه اشخاص گرفتار امور موهوم هستند و گمان می‌کنند عوامل آبرومندی مثلا پول و ثروت و فرزند و مانند آن است؛ در حالی که این‌ها عامل آبرومندی نیست تا نداشتن آن به معنای بی‌آبروی باشد. به عنوان نمونه خداوند در آیات 15 و 16 سوره فجر بیان می‌کند که ثروت و فقر به معنای اکرام و اهانت نیست. از همین رو دیدگاه کافران را نقد می‌کند که مردمان فقیر را خوار و اشرار می‌دانستند و حاضر به ایمان‌آوری نبودند.(ص، آیه 62)

از نظر قرآن مهم‌ترین عوامل آبرومندى حقیقی انسان عبارتند از:

1. ایمان: ایمان، سبب آبرومندى و محبوب شدن در دل‌هاى مردم است(مریم، آیه 96) زیرا حقیقت آبرو و عرض آدمی همین ایمان است که خداوند به شکل نور در درون انسان‌ها می‌گذارد.

2. پاکدامنى: از نظر قرآن پاکدامنى، عامل اصلی آبرومندى  انسان است که شخص باید آن را برای خود و بستگان خویش حفظ کند و اجازه ندهد به هیچ شکلی مخدوش شود.(مریم، آیات 27 و 28)

3. عمل صالح‌: آبرومندشدن نزد دیگران در سایه ایمان و عمل صالح امکان‌پذیر است و انسان باید همواره به نیکوکارى و اعمال صالح به عنوان مهم‌ترین عامل آبرومندی در دنیا و آخرت توجه داشته باشد.(مریم، آیه 96؛ یونس، آیه 26)

ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 98 دی 28 ساعت 9:51 صبح |

    اخلاق اجتماعی، صیانت از عرض خود و دیگران

    انسان موجودی اجتماعی است و همواره نیازمند تعامل با دیگران است؛ زیرا انسان به تنهایی نمی‌تواند نیازهای عاطفی و مادی و غیرمادی خود را برطرف کند؛ از همین رو هر انسانی در گام نخست نیازمند جفت و زوجی است که می‌تواند در این ساختار به بسیاری از نیازهای طبیعی پاسخی مناسب دهد. خانواده کوچک‌ترین و اصلی ترین واحد اجتماعی است که در میان انسان‌ها شکل می‌گیرد. بنابراین، مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین تعاملی که هر فرد انسانی با دیگری دارد در این ساختار تعریف می‌شود. بر همین اساس، اخلاق خانوادگی نیز بخش اصلی اخلاق اجتماعی را تشکیل می‌دهد.

    انسان در تعاملات اجتماعی باید دو دسته از اصول اخلاقی و قانونی را مراعات کند تا تعاملات در بهترین حالت صورت گیرد. قانون که بر اساس اصول عدالت سامان یافته، اجازه نمی‌دهد تا کسی از حدود خود گذشته و  متعرض حقوق دیگران شود؛ اما اخلاق نه تنها به این محدوده خلاصه نمی‌شود، بلکه زمینه را برای احسان و اکرام نسبت به دیگران فراهم می‌کند. اگر قانون و عدالت، اصل را بر مقابله به مثل می‌گذارد، اما اخلاق افزون بر این اصل، بستری را فراهم می‌آورد که شخص از حق خویش بگذرد و در مقام احسان، عفو و گذشت از خطا و خلاف دیگری داشته باشد و در مقام اکرام، حتی از حق خویش بگذرد و ایثارگری کند.

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 98 دی 28 ساعت 9:48 صبح |

     

    پناه بردن موسی علیه‌السلامبه خدا، از تمام متکبّران منکر روز قیامت

    وقالَ موسى‌ انّى عُذتُ بِرَبّىورَبّکُم مِن کُلّ مُتَکَبّرٍ لا یُؤمِنُ بِیَومِ الحِساب.

    [2]غافر/سوره40، آیه27.    

     

    صفات متکبّران‌

    صفات متکبران که در آیات قرآن ذکر شده عبارتند از:

     بخل‌


    بخل‌ورزی
    ، از اوصاف متکبّران:
    1. ...
    انَّ اللَّه لا یُحِبُّ من کانَ مُختالًا فخوراالَّذینیبخلون ویأمُرون النّاس بِالبُخلِ ....

    [3]نساء/سوره4،آیه36.    

    [4]نساء/سوره4،آیه37.    

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 98 دی 28 ساعت 9:36 صبح |

                                                        هوالعزیز

    تجلیل از سردار شهید سلیمانی

    وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ? بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُونَ

    هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند. [آل عمران - 169]

    احتراما ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهاد ت عزیزی که با عشق به میهن وملت خود از زندگی دنیوی خود گذشت و با علاقه شهادت را تقبل کرد .عزیزی که چه در دوران هشت سال دفاع مقدس با حزب بعث عراق واستکبار جهانی جنگید وپس از جنگ با روی کار آمدن منفور ترین گروه انسانها یعنی گروه داعش با داعش واربابانش جنگید ومنطقه راار وجود انسانهای کثیف وپلید پاک کرد .وچون وجودش برای ملت ایران ومنطقه پر خیر وبرکت بود ودشمنان از وجودش می ترسیدند.این عزیز را به شهادت رساندند . دراین راستا بپاس از تجلیل از رشادتها ومردانگی این پرچمدار نجات بخش مستضعفین جهان ، سردار قلب ها ودلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مراسمی درمسجد جامع شهر حسن آباد با حضور مردم فهیم وبصیر وولایی وخانواده های محترم شهدا ومسئولین ارگانها ونهادها وبسیجیان سطح بخش تشکیل گردید که دراین مراسم علاوه بر تلاوت زیبایی قرآنی سرهنگ غلامرضایی درخصوص شهید سلیمانی واوضاع منطقه سخنرانی کردند ودرپایان با مداحی حاج سلیمان جعفرزاده به اتمام رسید

    تجلیل از سردار شهید سلیمانیتجلیل از سردار شهید سلیمانی

    تجلیل از سردار شهید سلیمانیتجلیل از سردار شهید سلیمانی

    مرکز دارالقرآن الکریم آموزش وپرورش منطقه جرقویه علیا،

    ستاد یادواره سرداروسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

     





  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 98 دی 24 ساعت 9:21 صبح |

    هوالحق

    «الَّذِینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»

    (آل عمران:134) ادامه داد: کسانی که در راحتی و سختی انفاق و احسان می کنند و دارای عالی ترین مرتبه سخاوت در روح و جان هستند، برایشان فرقی نمی کند که به آنچه انفاق می کنند، نیاز دارند یا خیر، بلکه دوست دارند در راه خدا انفاق کنند، این دسته محسنین هستند.


    یا عنایت به اینکه درسال 1378 درسطح کشور به مناسبت یکصدمین سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) درسطح کشور به دستور دولت محترم  وقت( دکتر سید محمد خاتمی ووزیرمحترم حسین مظفر ) پانصد مرکز دارالقرآن تاسیس ودرزمینه برنامه های قرآنی ومعارف اسلامی فعالیت خود را شروع کردندوبحمدالله فعلا درسطح کشور تعداد این مراکز بیش از دوهزار می باشد.لذا  طبق بخشنامه واساسنامه این مراکز باید هزینه های خود را چه از نظر پرداخت حق الزحمه وخرید جوایز وغیره   بصورت مشارکتی وکمک های مردمی تامین  وهزینه نمایند. وبحمدالله از سال 1378 تابحال مرکز دارالقران الکریم آموزش وپرورش منطقه جرقویه علیا باتوجه به سابقه خوبی که درسطح منطقه وحتی استان وکشوری داشته ،توانسته بیشترین خیرین ومسولین رادراین خصوص  جذب خود کندوهرسال نسبت به توان این مرکز را یاری ومساعدت می نمایند که جا دارد از زحمات ولطف ومحبت این عزیز ان تقدیر وتشکر نماییم .هرچند خدا خود پاداش این عزیزان را خواهد داد.

    میزان کمک ومساعدت افرادخیر ومسولین ونهادها دولتی وغیر دولتی  درسال 1398-10399


        نام خیر/ مسول خیر/ ارگان یانهاد کمک کننده

    میزان کمک ومساعدت

     

        دکتر گل فریدن مدیریت شرکت گل فریدن (تهران )

    نقدی بیست میلیون ریال

     

    وزارت نفت

    نقدی وغیر نقدی

     

    دکتر حسن کامران  نماینده محترم مجلس

    مبلغ شصت میلیون ریال  نقدی وپنجاه عدد صندلی دسته دار

     

    حجه الاسلام سالک نماینده  محترم مجلس

    طی دومرحله وسایل ورزشی

     
    خانم تاج الدین نمایند محترم  مجلس

    مبلغ یک میلیون تومان

     
    اداره کل اوقاف وامورخیریه اهدای قرآن  

    حاج سید مصطفی حسینی خیر

    کمک نقدی پانصدهزارتومان

     

    اخوان حیدری خیر

    کمک نقدی

     

    حاج آقا اباذری شهرضا خیر

    خرید جوایز

     

    شرکت امگا کیش  تهران

    خرید جوایز قرآنی

     
     کمک ومساعدت شهرداری حسن آباد  کمک نقدی مبلغ چهارصد هزارتومان  

     

    شایان ذکر است با بعضی از ارگانها ودفاتر نمایندگان مجلس شورای  اسلامی

    مکاتبه شده که قول مساعدت دادند تا پایان سال کمک نمایند

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 98 دی 23 ساعت 10:13 صبح |

    با سمه تعالی

    آشنایی با فعالیت های دارالقرآن الکریم از نگاه تصویر

    احتراما ضمن تقدیر وتشکر از مدیران وهمکاران محترمی که دراجرای کلاسهای آموزشی قرآن

    با مرکز دارالقرآن همکاری خوب وصمیمی دارند

    اسامی مربیان محترم دارالقرآن : آقایان حسین صادقی ، مهدی قاسمی ، جواد جمشیدی ،احمد صادقی

    گروه خانم ها: هاجر احمدی ، صدیقه شریعتی ، فاطمه شریعتی ، فاطمه صادقی

    تعداد کلاسهای تشکیل شده : دوازده کلاس

    پایگاه های تشکیل کلاس : آموزشگاه محدثه ، عزیز خانی ، شهید قیصری، شهید غفاری، مرضیه الزهرا ،

    حضرت رقیه س ، شهید محسن صادقی ، کلاسهای بزرگسالان

    کلاس دارالقرآنکلاس دارالقرآن

    کلاس دارالقرآنکلاس دارالقرآن

    کلاس دارالقرآنکلاس دارالقرآن




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 98 دی 22 ساعت 3:44 عصر |

    دنیای انسان ها ,آنقدر مرموز و اسرار آمیز است که افراد برای اینکه خود و دیگران را بهتر بشناسند راه های مختلفی را در طول تاریخ تجربه کرده اند, که یکی از این راه ها تست های شخصیت شناسی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و معلوم نیست که تا چه حدی بتواند شخصیت یک انسان را شناسایی کند, برای مثال علاقه انسان ها به دایره و یا مثلث و مستطیل و یا اینکه اسب در ذهن شما چه رنگی دارد و سوالاتی از این قبیل که در تست های شخصیت شناسی مطرح می شود ,نمیتواند شخصیت انسان را آن چنان که باید و شاید معرفی کند و کم و بیش با نقایص و معایب زیادی روبرو است .

    در این میان نسخه های طلایی قرآن کریم با اطلاع کامل و جامع به تمام ابعاد وجودی انسان ,روش های مطمئنی را برای شناختن شخصیت افراد بیان کرده است ,تا با اطلاع از این روش ها پی به ابعاد شخصیت خود ببرند و اگر نواقصی در وجود خود می بینند در صدد رفع آن بر آیند .حال اگر میخواهید بدانید که شخصیت شما چه شکلی دارد با ما همراه شوید .

    همه ما انسان ها در استفاده از نعمت هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است به دو گروه تقسیم می شویم: گروه اول کسانی هستند که نعمت ها را در راستای طرح و نقشه های خداوند متعال و پیامبران الهی استفاده می کنند و گروه دیگر نعمت هایی را که در اختیار دارند را در مسیر ظلم و ستم و فساد و تباهی به کار می گیرند .

    حال اگر نعمت ها و موفقیت ها و پیروزی های خود را در مسیر و نقشه هایی که خداوند برای ما از پیش تعیین کرده است ,هزینه کنیم نام این هزینه کردن را خداوند متعال در قرآن کریم شکر قرار داده است ,برای مثال اگر انسان چشم خود را در مسیر صحیح استفاده کند یا برای  مطالعه و کسب علم و یا قرائت قرآن و یا نگاه  محبت آمیز به پدر و مادر و یا جهان هستی  را برای شناخت بهتر خداوند نظاره گر باشد در این صورت انسان شاکری خواهد بود اما اگر چشم خود را با انواع حرام ها پر کند و روزی هزار بار ذکر خداوند را بگوید این فرد در منطق قرآن کریم کافر خواهد بود چرا که نعمت را در مسیر درست استفاده نکرده است.

    قرآن مجید و کلام رسول خدا صلى الله علیه و آله و ائمه طاهرین علیهم السلام شخصیت  انسان را  از نظر شیوه زندگی و نوع عملکرد او  به پنج حقیقت تشبیه کرده اند ,که رفتار ما در زندگی مشخص می کند که ما شبیه کدام یک از این پنج حقیقت هستیم .


    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 98 دی 22 ساعت 9:56 صبح |
       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ