سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
این دانش، دین است، پس نیک بنگریدکه از چه کسی دین خود را می گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

دعای ویژه ماه صفر

دعای ویژه ماه صفر که از محدث بزرگ مرحوم «فیض کاشانی» نقل شده که بهتر است هر روز 10 مرتبه خوانده شود: 

یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ.(خلاصة الاذکار)

ای سخت نیرو و ای سخت عقوبت! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! در برابر عظمت تو همه آفریدگانت خوار شدند، پس کفایت کن از من شر خلقت را. ای نیکو ده، ای زیبایی بخش، ای نعمت بخش، ای فزون بخش، ای که معبودی جز تو نیست! منزهی تو و من از ستمکاران هستم. پس دعای او (یونس) را اجابت کردیم و از اندوه نجاتش دادیم و این چنین نجات دهیم مؤمنان را و درود خدا بر محمد و آل پاک و پاکیزه اش

اعمال روز سوم ماه صفر :

در روز سوم ماه صفر،دو رکعت نماز بخوانید:در رکعت اوّل سوره حمد و سوره فتح و در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید را بخوانید. بعد از سلام نماز، صد بار صلوات بفرستید و صد بار آل ابی سفیان را لعنت کنید و صد مرتبه استغفار نمایید و سپس حاجت خود را از خدا بخواهید.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 100 شهریور 17 ساعت 10:14 صبح |

    ماه صفر و اعمال آن

    ماه صفر دومین ماه قمری است که در جامعه اسلامی به نحوست شهرت دارد و در این ماه حوادث اندوهبار، دردناک و سختی به پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر (ص) وارد شده است. مانند همه ماه های قمری، برای این ماه نیز اعمالی آورده شده است که در ادامه این بخش از دین و مذهب نمناکبه آن می پردازیم.

    اعمال ماه صفر

    چرا ماه صفر را منحوس می دانند ؟

    در قرآن سخن از یوم نحس وجود دارد، بنابراین چنین تعبیری در تاریخ زندگی بشر صحت دارد و همان طور که ایامُ الله داریم ایام نحسات نیز داریم. ذات ایام، بد و نحس نیست بلکه باید دید در روزهایی که معروف به نحس و شوم شده اند چه کار هایی انجام شده و چه اتفاقاتی رخ داده است. در ماه صفر حوادث دردآور و اندوهباری رخ داده است ، به همین دلیل این ماه معروف به نحوست است. (مفاتیح الجنان، مرحوم شیخ عباس قمی، در اعمال ماه صفر، فصل هشتم، ص 391)

    از 15 تا 28 ماه صفر حضرت رسول (ص) بیمار بودند و این بیماری به رحلت آن حضرت (ص) در بیست و هشتم این ماه در سال 11 هجری منتهی شد. در این ماه وحی قطع می شود. حضرت علی(ع) در این مورد فرموده است:با رحلت پیامبر(ص) چیزی قطع شد که با فوت هیچ احدی قطع نشد.

    کاروان اسرا در ابتدای ماه صفر به شهر شام وارد شد و نخستین روز صفر آغاز جنگ صفین بوده است.

    حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین (ع) در پنجم این ماه در سال 61 هجری و در خرابه شام رحلت کردند.

    عمار یاسر اصحاب پیامبر (ص) و از پیشگامان تشیع در نهم ماه صفر در سن 93 سالگی به شهادت رسید که شهادت او برای شیعیان و اهل بیت (ع) سنگین و دردناک بوده است.

    اربعین حسینی در روز بیستم ماه صفر است.

      ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 100 شهریور 17 ساعت 10:11 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ