بسمه تعالی اولین گردهمایی مدیران مراکز دارالقرآن در سال تحصیلی 88
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
شنبه 88 مهر 18 ساعت 11:12 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
مر کز دارالقرآن الکریم جر قویه علیا از آن دسته عزیزانیکه در طول تابستان 88از نظر فکری ومساعدت این مر کز را یاری نمودند تا مر کز بتواند کلاسهای آموزشی خود را به نحو احسن اجرا نماید ، وبرای تشویق قر آن آموزان خود جوایز تامین نماید، ودر ساخت وساز پروزه دارالقرآن همکاری نمودندتقدیر وتشکر می نماید واز خداوند آرزوی سلامتی و موفقیت ، خیر وبرکت برای یکا یک این عزیزان خواستاریم ازجمله خیرین دلسوزحاج آقا حسینی دستجردی از تهران ، حاج آقا حیدری مالواجردی از تهران ، جناب اقای شیح حسین صادقی، شرکت هواپیمایی مرغاب، جناب آقای دکتر کامران ، جناب آقای اسحاقیان ، جناب آقای آقایی بخشدار منطقه، جناب آقای منصوری ریاست اداره ، شورای دارالقران ، انجمن اوالیای دارالقران ، مدیران آموزشگاهها ، مربیان دلسوز دارالقران
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
یکشنبه 88 مهر 5 ساعت 11:20 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
بسمه تعالی برگزاری ششمین دوره طر ح تربیت مدرس ویژه دانش آموزان متوسطه حفظ قرآن ویژه دانش آموزان راهنمایی ومتوسطهمرکز دارالقرآن الکریم در نظر دارد با توجه به علا قمندی شما دانش امــوزان درزمینه طرح تربیت مربی برای ششمین مرحله این طرح را در سطح منطقه اجرا نماید دانش آموزان می توانند به دفاتر آموزشگاههای خود ویا رابطین دار القــرآن مراجعه وثبت نام نمایند شرایط ثبت نام : 1- تسلط داشتن در زمینه روخوانی وروانخوانی قرآن 2- تکمیل فرم تعهد دارالقرآن در زمینه ادامه تحصیل در کلاسهای دارالقران تا پایان دوره 3-حضور در کلاسهای تربیت مدرس 4- ارائه معرفینامه از آموزشگاه مربوطه 5- ارائه رضایت نامه ولی دانش آموز 6- ارائه فتوکپی شناسنامه و3 قطعه عکس 4×3 7-دانش اموزآنی که بتواند در پایان دوره فارغ التحصیل شوند گواهینامه پایان دوره تربیت مدرس اعطا خواهد شد 8- مدت دوره 2 سال می باشد جهت اطلاع بیشتر می توانید با شماره تلفن های 03127532535 و03127533071 تماس حاصل نمائید مرکز دارالقرآن الکریم آموزش وپرورش منطقه جر قویه علیا
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 88 مهر 2 ساعت 10:25 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
جاهلیت در قرآن : در چهار مورد در قر آن کریم کلمه ی جاهلیت به کار رفته است . آل عمران آیه ی 154 مائده آیه ی 50 احزاب آیه ی 33 فتح آیه ی 26 . در این چهار مورد به گروهی که با اکراه در جنگ احد شرکت کردند پیروی از احکام جاهلیت هشدار به زنان پیامبر (ص) و کفار مکه اشاره دارد . در غیر این چها ر مورد نیز بدون ذکر لفظ جاهلیت در قرآن بارها به عقاید و رفتار و احکام جاهلیت و اخلاق های زشت آنان اشارت رفته است . مانند : زنده به گور کردن دختران و پیروی از برخی از احکام و اعمال عبادی زمان جاهلیت و بت پرستی و حرام کردن برخی حیوانات و رفتارهایی که در برخی ماه ها انجام میدادند . جدال و فسوق و دشنام و .... در ایام حج و....
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 88 مهر 2 ساعت 12:4 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
تسبیح : مشتقات این واژه دز قرآن 92 بار تکرار شده است و به معنی منزه و پاک دانستن خداوند عزوجل از نقائص امکان و نشانه های حدوث و از عیب های ذات و صفات است . تسبیح به معنی سبحان الله گفتن نیز آمده است . علامه طباطبائی درباره ی تسبیح می فرماید : همه ی موجودات با تسبیح حضرت حق از مقاصد خویش سخن می گویند که در اصل همان اقرار به وحدانیت پروردگار و تنزیه ذات اقدس الهی است . در آیات بسیاری به تسبیح تمامی موجودات در قرآن اشاره شده است و امام باقر (ع) در این باره می فرماید : حرکت هر چیز تسبیح خدای عزو جل است .
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 88 مهر 2 ساعت 12:2 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
تزکیه : یکی از اهداف پیامبران در قرآن تزکیه ذکر شده است . مشتقات تزکیه 59 بار در قرآن به کار رفته است . معنای تزکیه در تمامی آیات قرآن به معنای راندن و کنار زدن آنچه غیر حق و نا صحیح است . مانند بیرون کردن صفات ناپسند از قلب و خارج ساختن کردار ناشایست از برنامه های زندگی و ادا نمودن حقوق واجب از مال خویش و جدا ساختن باطل و فاسد از صحیح و درست است . در برخی از آیات تزکیه بر تعلیم مقدم شده است و در برخی رستگاری در گرو تزکیه ی نفس دانسته شده است .
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 88 مهر 2 ساعت 12:1 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
ترتیل: این واژه به معنی درست خواند ن و شمرده و شیوا خواندن قرآن است . و در آیه ی 3 سوره ی مزمل خطاب به پیامبر می گوید : (ورتل القرآن تر تیلا ) قرآن را شمرده و روشن بخوان . شیخ طبرسی می گوید : مراد از ترتیل تبیین و آشکار و آرام خواندن است به صورت سه آیه سه آیه و چهار آیه چهار آیه و ......در آیه ی 16 سوره ی قیامت نیز پیامبر (ص) را از شتابان خواندن قرآن نهی کرده است . ابن جزری می گوید : ترتیل پیوسته و آهسته خواندن بدون شتاب است و قرآن بدون شتاب و به تانی نازل شده است . از امیر مونان نیز روایت است که در پاسخ به سوالی درباره ی ترتیل فرمود : الترتیل و التجوید الحروف و معرفه الوقوف است
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
چهارشنبه 88 مهر 1 ساعت 11:59 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
|