آیتالله علی اکبر فیض معروف به مشکینی در سال 1300 هجری شمسی در روستایی از توابع بلوک مشکین و در خانوادهای متدین و اهل علم چشم به جهان گشود. آیتالله مشکینی هنگامی که همراه با پدر در نجف اشرف مقیم بود، به مکتب خانه رفت و سپس همراه پدر به وطن بازگشت و مقداری از مقدمات علوم دینی را نزد پدر فرا گرفت. با رحلت پدر و به سفارش وی برای تحصیل علوم دینی به شهرستان اردبیل سفر کرد و مقداری از صرف و نحو را در آنجا فرا گرفت. سپس در معیّت عالم بزرگواری که از زخمیان حادثه مسجد گوهرشاد مشهد در زمان رضاخان بود، به شهر قم آمد و در آن دیار به تحصیل علوم دینی پرداخت. در آن زمان سایه منحوس رژیم پهلوی بر کشور مستولی و تحصیل در حوزههای علمیه بسیار دشوار بود. با این حال آیتالله مشکینی دروس دوره سطح را به خوبی به پایان رساند و در درس خارج فقه و اصول استادان مشهور دوره خود حاضر شد. وی نزدیک به هفت ماه نیز در نجف اشرف حضور داشت و در درسهای خارج استادان آن دیار، به ویژه امام خمینی(ره) شرکت میکرد اما به دلیل هوای گرم نجف و ضعف مزاجی مجبور به بازگشت به ایران شد. آیتالله علی اکبر مشکینی در سالهای تحصیل خود، به محضر عالمان بسیاری شرفیاب شد. وی در دروس خارج فقه و اصول آیتالله العظمی بروجردی (ره) و آیتالله العظمی محقق داماد(ره) شرکت میکرد. در نجف نیز به محضر عالمان و استادان آن دیار شرفیاب میشد و در درس خارج امام خمینی(ره) شرکت جدی داشت. آیـتالله مشکینی در سالهای تحصیل و پس از آن با فضلا و اساتید بسیار رابطه دوستی داشت که از آن جمله میتوان آیتالله جوادی آملی و آیتالله امینی را نام برد. * فعالیتهای علمی و فرهنگی آیتالله مشکینی در سالهای عمر خود تاکنون فعالیتهای بسیاری را به انجام رسانده است. بسیاری از استادان و علمای امروز از شاگردان وی به شمار میآیند که در درسهای وی شرکت جدی داشتهاند. وی کتب دوره مقدمات و سطح را بارها تدریس کرده و سالها به تدریس خارج فقه و اصول اشتغال داشته است. همچنین درس تفسیر آیتالله مشکینی از دروس مشهور حوزه علمیه قم بوده است که از فعالیتهای مهم وی در این عرصه، تأسیس مؤسسه الهادی است که به چاپ کتب مفید و اسلامی برای سطوح گوناگون جامعه میپردازد و مردم را با حقایق و معارف اسلامی آشنا میسازد. آیتالله مشکینی خود نیز کتابهای فراوانی در زمینههای گوناگون علوم اسلامی تألیف و منتشر ساخته از جمله اصطلاح الاصول، مصطلحات الفقه، الفقه الماثور (دوره فقه به طرزی نوین)، دروس فیالاخلاق (یک دوره اخلاق عربی)، ازدواج در اسلام، المنافع العامه (شرح کتاب احیاالموات شرایع)، مفتاح الجنان (کتاب دعا تکمیل مصباح المنیر)، المواعظ العددیه، واجب و حرام احکام الزامی (دوره فقه)، قصار الجمل (احادیث کوتاه تحت عناوین لغوی دو جلد)، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، الهدی الی موضوعات نهج البلاغه، المبسوط (تفسیر سوره آل عمران)، واجبات و محرمات (استقصاء آنچه در شرع واجب و حرام اعتقادی و عملی است)، تفسیر سوره (ص)، بحث تکامل از نظر قرآن، مسلکنا فی العقائد و الاخلاق و العمل، زمین و آنچه در آن است، تقلید چیست؟، رساله خمس، حاشیه توضیحی بر کتاب مضاربه عروةالوثقی، نهجالبلاغه موضوعی، تحریرالمواعظ، تحریرالمعالم، الرسائل الجدیده، تلخیص المکاسب، تفسیر روان برای نسل جوان و ترجمه و شرح فارسی سه کتاب مضاربه، مزارعه و شرکت در عروة الوثقی. همچنین از وی مقالات بسیاری در نشریات نورعلم، پاسدار اسلام و... و نیز در روزنامه جمهوری اسلامی و... به چاپ رسیده است. *فعالیتهای سیاسی زندگی آیتالله مشکینی سرشار از مبارزات و تلاشهای سیاسی برای تحقق حکومت اسلامی است. وی از نخستین افرادی بود که به نهضت امام خمینی(ره) پیوست. مشکینی در جلسات مخفی مبارزان شرکت میکرد از این رو حدود چهار ماه در تهران متواری شده بود و سپس ایران را به مقصد عراق ترک کرد. با بازگشت به قم در همان روز اول دستگیر شد و ساواک از او خواسته بود تا 48 ساعت بعد از قم خارج شود. از این رو به مشهد رفت و 15 ماه در آنجا مشغول تدریس شد و بار دیگر به حوزه علمیه قم آمد و مبارزات را پی گرفت؛ اما پس از مدتی به همراه 27 نفر از اساتید و فضلای حوزه تبعید شد. از این رو به زادگاه خود رفت ولی پس از سه ماه ساواک وی را دستگیر و به ماهان کرمان و گلپایگان تبعید کرد. وی پس از دو سال نیز به کاشمر تبعید شد و در طول دوره تبعید نیز دست از مبارزه برنمیداشت؛ این گونه بود که ساواک او را به مکان دیگری منتقل میکرد. وی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیتالله مشکینی در مسئولیتهای گوناگونی به ایفای نقش پرداخت از جمله عضویت در خبرگان تدوین قانون اساسی، مسئول گزینش و اعزام قضات با حکم امام (ره)، ریاست مجلس خبرگان رهبری در هر سه دوره، امامت جمعه قم با حکم امام (ره) و رهبر انقلاب، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای بازنگری قانون اساسی.
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 91 خرداد 18 ساعت 9:4 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
سه شنبه 91 خرداد 16 ساعت 4:42 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
در حادثه کربلا یکی از چهره های خیلی مهم و تعیین کننده که بار سنگین پیام رسانی امام حسین (ع) را بر عهده گرفت و به خوبی هم انجام داد شخصیت و زنی است به نام زینب(س) . این بانوی بزگوار که خواهر امام حسین(ع) و دختر امام علی(ع)است در حادثه کربلا اگر به طور اجمال به زندگی ایشان نگاه کنیم در حادثه کربلا ایشان 54 یا 55 سال داشتند زیرا که ایشان در پنجم ماه جمادی الاول در مدینه متولد شد و در همان زمان او را نزد پدر بزرگوارش امیرمومنان آوردند که نامگذاری کند ولی امام علی فرمود: من در این کار از جدش رسول خدا سبقت نمی گیرم و پیغمبر اکرم (ص)در آنوقت در سفر بودند پس صبر کردند تا رسول خدا از سفر بازگشته و آن کودک را زینب نام نهادند و بنابرروایتی پیامبر بزرگ اسلام فرمود که من به خدواند سبقت نمی گیرم درنامگذاری این کودک دراین زمان بود که جبرئیل به حضور رسول خدا رسیدند و نام زینب را از سوی خدا برای او آوردند.کنیه حضرت زینب ام کلثوم است و پدرش همان گونه که گفتم حضرت علی (ع) و مادرش فاطمه(س) دختر پیامبر بزرگوار اسلام ، جد مادری حضرت زینب (س) رسول خدا بودند و همین گونه از سوی دیگر خدیجه دختر خولیه اولین زن مومن و نزدیکترین و عزیزترین زن پیامبر جده مادری زینب بود، جد پدری زینب(س)ابوطالب فرزند عبدالمطلب عموی پیامبر اکرم و همینگونه فاطمه دختر اسد بن هاشم بن عبدالمناف نخستین زن هاشمی که مرد هاشمی را همسر شد ، جده مادری حضرت زینب (س) بودند. به این ترتیب حضرت زینب (س) از خانواده بزرگ محمدی ،علوی و هاشمی است .لقب هایی برای حضرت زینب(س) وجود دارد که به سه لقب اشاره می کنم .یکی زینب الکبراء این لقب برای مشخص شدن وی از دیگر خواهرانش است که از دیگر زنان امیرمومنان به دنیا آمده بودند و زینب نام داشتند یعنی چند دختر امام علی (ع) زینب نام داشتند برای اینکه اینها از هم مشخص شوند حضرت زینبی که مشخصات آن ذکر شد او را به نام زینب الکبراء یاد می کردند.لقب دیگر مادر بزرگوار ایشان حضرت زهرا(س) نیز صدیقه بود حضرت زینب (س) را صدیقه صغرا گفته اند و همین گونه لقب دیگر ایشان عقیله بنی هاشم یا عقیله طالبین که منظور جد پدری ایشان است عقیله به معنای بانوی است که در قوم خود از کرامت ویژه ای برخوردار باشد در خانه اش عزت و محبت فوق العاده داشته باشد و لقبهای دیگری نیز برای او ذکر شده مثل: موئقه،عارفه ، عالمه غیر معلمه، عابده آل علی، فاضله و کامله. الحمدالله الذی اکرمنا بنبی و طهرنا من الرجس تطهیرا انما یفتضحل فاسق و یکذب الفاجر و هو غیرنا...... یعنی حمد و سپاس خدای را که ما را به وسیله پیامبرش گرامی داشت و از هر رزق پلیدی و آلودگی پاک و مبرا ساخت و همانا مشخص تبهکار رسوا می شود و بدکار دروغ می گوید و او غیر از ماست ، مادرت به عزایت بنشیند ای فرزند مرجانه . عبیداله ابن زیاد در حالیکه از خشم رگهای گردنش پر از خون شده بود با مسخره گفت: چگونه دیدی کار خدا را درباره برادرت و خاندانت و بی بی زینب (س) با همان بی اعتنایی فرمود: هر چه دیدم از خدا زیبایی و خیر بوده است آنها گروهی بودند که خداوند کشته شدن را بر آنها نوشته بود و از اینرو به قتلگاه شتافتند و زود است که خداوند تو و آنها را در یکجا جمع کند و در پیشگاه او محاکمه شوید تا معلوم حق با کیست ای پسر مرجانه . حضرت زینب (س) پس از آنکه به حضور یزید خلیفه ستمگر و طاغوت آن وقت رسید باز هم در مجلس یزید با سخنان بر حق خود چنان یزید را رسوا کرد و وی را به گریه واداشت که توان پاسخگویی از یزید سلب شد.حضرت زینب (س) درمجلس شام که همه ارکان و بزرگان خلافت نامشروع یزید جمع بودند و خود یزید سرمست شراب خوری و پیروزی دروغین رقیبش امام حسین (ع) نشسته بود.حضرت زینب (س) خطاب به یزید فرمود: افسوس که ناچار از گفتگو با تو هستم و گرنه من ترا کوچکتر و حقیرتر از آن می دانم که با تو سخن بگویم قسم به خداست که جز او خداترسی ندارم و جز به او نزد کسی شکایت نمی برم هر مکر و خدعه ای که داری بکارگیر و هر تلاشی در این بکن و هر چه می توانی با ما دشمنی نما ولی بدان به خدا سوگند نمی توانی یاد ما را محو کنی و ذکر اهل بیت را از بین ببری آنگاه سخنانی بین حضرت زینب (س) و یزید رد و بدل می شود و همه حاضرین از این شجاعت و فصاحت تعجب می کنند و انگاه حضرت زینب (س) خطبه خیلی مهم خود را شروع می کند که بخشی از آن چنین است: ای یزید آیا پنداشتی که چون بر ما سخت گرفتی و اطراف زمین و افاق آسمان را بر ما تنگ نمودی و ما را مثل اسیران به این طرف و آنطرف کشاندی اکنون ما درنزد خدا خوار گشته ایم و تو را نزد او قرب و منزلتی است ؟خیر ، بدان که اگر خد به تو مهلتی داده است برای این است که می فرماید: کافران هرگز می پندارند که اگر به آنها مهلتی دادیم به سود آنان است ولی ما به آنها مهلت می دهیم تا بیشتر گناه کنند و از پس عذاب خوارکننده برای آنها خواهد بود .حضرت زینب(س) با استدلال با این آیه مبارکه می خواهد کفر یزید را آشکار کند و نشان دهد که این فرصتی که برای تو بدست آمده است آزمون و فرصتی است که خداوند در این آیه مبارکه می فرماید : که ما آنها را مهلت می دهیم تا گناه و کردار زشت بر پرونده آنان افزوده شود . یزید از این سخنان که چون نیزه ای بر قلبش وارد شده بود از وحشت و تاثر بر خود لرزید و توانایی پاسخ گفتن نداشت و ناچار روی از حضرت زینب (س) بگردانید و پس از چندی که حضرت سجاد(ع) نیز سخنانی به او فرمود شروع کرد به ناسزا و لعنت به ابن مرجانه و ابن زیاد چون او سبب شده است تا اهل بیت را به اسارت بگیرند و حادثه کربلا را ایجاد کنند، و تاثیر عملکرد درست حضرت زینب (س) را در رساندن پیام عاشورا به همین زودی آثارش را دیدید و مشاهده کردید که پس از پایان خطبه یزید فوراً پشیمان می شود و تقصیر حادثه کربلا را به گردن والی کوفه ابن زیاد می اندازد و دامن خود را می خواهد از این لکه ننگین تاریخی بشوید و اما تاریخ در پرتو حقیقت طلبی و آگاهی بخشی حضرت زینب (س) و همچنین در پرتو حقیقت طلبی شهیدان کربلا و خون امام حسین (ع) برای همیشه لعن و نفرین خویش را بر یزید و دستگاه غاصبانه یزید می فرستد و از سوی دیگر بر حسین ، یاران و خواهر وی حضرت زینب (س) پیام رسان نهضت عاشورا درود می فرستد به این ترتیب بود که حضرت زینب (س) رسالت سنگین پیام رسانی نهضت عاشورا را به نیکوترین وجه به پایان رسانید و نخستین لرزه هایی که به اندام دستگاه یزیدی افتاد بر اثر خطبه ها و بیانات آتشین و حق مردانه حضرت زینب (س) بود . درود خدا بر شهیدان کربلا و حضرت زینب کبرا (س) رسالت مدار و مبلغ و پیام رسان نهضت حسینی
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
سه شنبه 91 خرداد 16 ساعت 4:0 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
شنبه 91 خرداد 13 ساعت 5:31 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
حزبالله لبنان ____________________________________ دبیرکل سازمان ملل متحد ____________________________________ برما لازم است که ضمن ادای احترام در برابر همه دستاوردهای آیتالله خمینی که با رهبری سیاسی و دینی خود برای ملت و امت خویش به ارمغان آورد، تأمل عمیق و تشکر و تقدیر نماییم. ____________________________________ روژه گارودی، فیلسوف و اندیشمند فرانسوی انقلابی که به رهبری امام خمینی روی داد، متعلق به تمدن بشری بود، و به یک جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت. ____________________________________ رییس جمهور سوریه ____________________________________ اینجانب مفتخر به برخورداری از امتیاز آشنایی نزدیک با یکی از بزرگترین شخصیتهای تاریخ شدم، یک آشنایی بسیارنزدیک با خلوت آخرین سالها، روزها و دقایق زندگی، در کنار نزدیکترین افراد خانواده و دوستانش. تنها میتوانم از عمیقترین گوشه قلبم بگویم و تکرار کنم که او یک نمونه بود. نمونه، یک نمونه واقعی. رهبر کره شمالی ____________________________________ ____________________________________ وزیر اعظم ایالت سند ____________________________________ رهبر نهضت اخوت اسلامی پاکستان ____________________________________ ولید جنبلاط ____________________________________ دبیرکل جبهه آزادیبخش اریتره ____________________________________ رییس جمهوری تانزانیا ____________________________________ رییس جمهور مالی ____________________________________ ____________________________________ ارنستو کاردینال، روحانی سرشناس نیکاراگوئه امروز(در پی رحلت امام خمینی) نمیتوانم احساس درد سنگین خود را بیان کنم، لذا تنها به گفتن این جمله اکتفا میکنم، خدایا در عوض این انسانهاکه از میان ما رفتند، برای هدایت ما انسانهای دیگری به زمین فرست. ____________________________________ دبیر کل کنگره آفریقا رهبر ایران در واقع مورد تحسین و احترام تمام مردم جهان بود، او برای مظلومین و مستضعفین، رهبری افسانهای و برای ملل مستقل، مرجعی الهامبخش بود. تعلیمات و دیدگاههای روشنفکرانه او رهنما و امیدبخش مردمی بود که با مقاومت و مبارزه به سوی آزادی و عدالت اجتماعی حرکت کنند. ____________________________________ حمزه پیکادو ، ایتالیا امام خمینی مهمترین شخصیت جهان اسلام و فراتر از آن مهمترین شخصیت جهانی در قرن حاضر بود، تلاش خستگیناپذیر امام خمینی برای احیای اسلام الگویی است که میشود براساس آن حرکت اسلامی را در میان تودههای مسلمانان گسترش داد. ____________________________________ فرانچسکو گابریلی، اسلامشناس ایتالیایی او (امام خمینی) سمبل ضد حمله به امپریالیسم، قرن است، امام خمینی مظهر و قهرمان این عکسالعمل است. ____________________________________ وزیر آموزش و پرورش بوسنی و هرزگوین امام به ما نشان داد که اسلام زنده است، درباره امام خمینی (ره) ما خیلی زیاد و خیلی خوب میدانیم چگونه شخصیتی است، زمانی که ما در برنامههای تلویزیون تصویر مردمی را دیدیم که آشکارا و مکرر میگویند، استعمار و ویرانی کافی است، ما مسلمان هستیم، بسیاری از استادان جوان در سارایوو و در بوسنی و هرزگوین به امام خمینی عشق ورزیدند. در حقیقت بسیاری از ما و تمام مسلمانان بوسنی و هرزگوین طرفدار و موافع اندیشه های امام خمینی هستند، خوب است شما بدانید که از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در بوسنی و هرزگوین ما نام امام خمینی را به عنوان (پدربزرگ) تلفظ میکردیم و ما میدانیم که پدربزرگ چه کسی بود و چقدر در بیداری و هدایت انسان موثر بود، من میدانم تاکنون بسیاری از مقالات و سخنرانیهایی که توسط امام نوشته و انجام شده به زبان بوسنیایی ترجمه شده است، آنچه شخصیت امام خمینی به ما نشان داد، آن بود که اسلام زنده است. ____________________________________ ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حادثه قرن بود، ما از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی استقبال کردیم، چون این انقلاب منبع الهی داشت، و از خواستهای مردم ریشه میگرفت. ____________________________________ محمد نوری عثمان، اف، استاد انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه امام خمینی سیاستمدار بزرگ جهان معاصر بود که به وسیله او، نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام (دنیای اسلام) و تمام جهان تحولات بزرگی روی داده است. ____________________________________ هیتوشی موتوشیما، شهردار ناکازاکی ژاپن به جرات میتوان گفت که رهبری امام خمینی و تابعیت ملت ایران از ایشان و نفوذ رهبر در دلهای مردم در تاریخ معاصر، باورنکردنی و منحصر به فرد است. ____________________________________ کاپوچی اسقف اعظم بیتالمقدس به یقین امام خمینی برای تمامی مسلمانان و مردم آزاده جهان به عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه جاودانه خواهد ماند و همچنان در قلب مردم جهان جای خواهد داشت، امام، پدر مستضعفین جهان بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی برای تمام محرومان دنیاست. ____________________________________ پروفسور عبدالمالک نیسان بایف، قزاقستان امنیت اخلاقی بهترین نوع امنیتی است که امام خمینی آن را پایهریزی کرد. در نتیجه مجاهدتهای کشورهای اسلامی خود باور کردند و امروز شاهد رشد سریع آنها هستیم. ____________________________________ دکتر محمد عبدالرحیم، کویت امام خمینی ملت ایران را از زندگی معصیتبار و ننگآلود نجات داد و وقتی انسان عاقل در آثار ادبی و اسلامی ایشان تعمق میکند، لاجرم اقرار میکند که سزاوار است وی مجدد مرد قرن بیستم نامیده شود. ____________________________________ ولید جنبلاط، وزیر دفاع لبنان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی نقطه عطفی در تاریخ حیات سیاسی منطقه محسوب میشود، امام بنیانگذار طرح نوین در مبارزات آزادیخواه جهان بود. ____________________________________ حاج مصطفی یعقوب، مالزی تنها ایرانیان نیستند که به امام خمینی عشق میورزند بلکه او یک رهبر مورد احترام همه کشورهای مسلمان بود که رحلتش ضایعه بزرگی برای جهان است. ____________________________________ کیشولعل، رئیس جبهه حقوق اساسی بشر و عضو سابق پارلمان هند در تاریخ یکصدساله اخیر هیچ رهبری با نفوذ آیتالله خمینی که بتواند مردمش را عاشقانه مرید خود سازد وجود نداشته است، لذا رهبریت جدید ایران مسئولیت بسیار سنگین ادامه راه ایشان، جلب اعتماد کامل مردم و بازسازی کشور را بر عهده دارد. ____________________________________ امام بخاری، رهبر مسلمانان هند ____________________________________ دمزج بن عاشق، یمن امام بزرگوار! روز رحلت تو، روز غم و اندوه بود، و این حزن و اندوه، نه تنها ملت ایران بلکه تمام مسلمانان و مستضعفان را در سوگ و ماتم فرو برد، از جهاد تو بود که روح ایمان بر قلب و جان ما دمید و عدل و صبر و شکیبایی، معنای تازهای یافت. ____________________________________ موسووینی، رئیس جمهور سابق اوگاندا امام خمینی، رهبر روحانی و بزرگی بود که نه تنها مسلمانان ایران، بلکه جهان از او الهام میگرفتند. ____________________________________ سرهنگ قذافی، رئیس جمهوری لیبی امام خمینی از بزرگترین انبیاء انقلاب و دشمن سرخست امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانی بود. بیشک نام ایشان در تاریخ اسلام برای همیشه جاودان خواهد ماند. ____________________________________ موکوبی، وزیر امور خارجه موزامبیک ادای احترام ما به امام خمینی از آن روست که نقش او به عنوان یک راهبر مسلمان پا را فراتر از مرزهای ایران گذاشته است. ____________________________________ بشر علی یوسف وزیر دعاوی نایروبی امام خمینی باعث بیداری مسلمین در جهان شد و حرکت ایشان موجب گشت تا دشمنان واقعی اسلام رنگ ببازند.
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
شنبه 91 خرداد 13 ساعت 5:25 عصر
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 91 خرداد 11 ساعت 10:20 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
ماه رجب، که از ماههاى حرام است و احترام خاصى در میان همه قبایل و طوائف داشت، ازدحام عجیبى در اطراف کعبه بود و سیل مردم از پیر و جوان با احترام ویژه?اى در اطراف خانه خدا در حال طواف بودند که زنى حامله، با چهره?اى شکسته، در گرداگرد خانه خدا بى?تابانه مى?گردید و با انگشتان لرزانش به جامه کعبه آویخته بود و در حالى که قطرات اشکش سیل?آسا به صورتش مى?ریخت، زیر لب مى?گفت: حضرت علی(ع) فرزند ابوطالب ده سال پیش از بعثت متولد شد و پس از شش سال در اثر قحطی که در مکه اتفاق افتاد بنا به در خواست پیغمبر اکرم (ص) از خانه پدر به خانه پسر عموی خود یعنی پیامبر منتقل گردید و تحت سرپرستی و پرورش مستقیم آن حضرت درآمد. پس از چند سال که پیغمبر اکرم (ص) به موهبت نبوت نایل شد و برای نخستین بار در (غار حرا) وحی آسمانی به وی رسید وقتی که از غار رهسپار شهر و خانه خود شد , شرح حال را فرمود، علی (ع) به آن حضرت ایمان آورد و باز در مجلسی که پیغمبر اکرم (ص) خویشاوندان نزدیک خود را جمع و به دین خود دعوت نموده فرمود: ((هرگز علی از حق و حق از علی جدا نمی شود)). دو حدیث از حضرت علی (ع): العِلمُِ کنزٌ عظیمٌ لا یَفنی: دانش گنجینه ای بزرگ و فناناپذیر است که نابودی ندارد. أَلْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: أَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ: دانش سه قسم است: فقه براى دین، و پزشکى براى تن، و نحو براى زبان برگرفته از وب سایت امام علی(ع) و وب سایت موعود
نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی |
پنج شنبه 91 خرداد 11 ساعت 10:6 صبح
|
|
نظرات شما عزیزان نظر
|
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
|