سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
بارالها ! ... مرا به کسالت درعبادتت، کوری از راهت و بیرون شدن از طریق محبّتت، مبتلا مکن . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]

منظور از فجر در قرآن چیست؟

» فجر سپیده دم است که تحول عظیمى در طبیعت رخ مى‏دهد و نور، دل تاریک شب را مى‏شکافد و بتدریج جهان را روشن مى‏ کند. و آن زمانى بسیار با اهمیت و مبارک و لحظه ورود به زمان صیام و آغاز نماز صبح مى‏ باشد.
      بنابراین زمانى است که دو عبادت بسیار مهم در آن انجام مى‏ شود و بیدارى در آن فضیلت بالایى دارد. برخى نیز گفته‏اند: مراد از فجر هر روشنایى است و برجسته‏ترین آن درخشش فجر اسلام و نور محمدى(ص) در دل تاریک شب ظلمانى جهالت و شرک و تیره بختى است. هم چنین طلوع فجر قیام حضرت مهدى(عج) در شب ظلمانى جهانى تیره از ظلم و فساد و استکبار و نیز فجر قیام عاشورا که شکافنده پرده شب سیاه ستمکاران بنى‏امیه و افشاگر چهره دیو صفت آنان بوده است. شب‏هاى دهگانه ده شب اول ماه ذى الحجة است که شاهد بزرگ‏ترین و تکان دهنده‏ترین اجتماعات عبادى، سیاسى مسلمین جهان است. برخى نیز آن را به ده شب آخرماه مبارک رمضان - که در آن شب قدر واقع است - تفسیر کرده‏اند. و برخى نیز به شبهاى نخست ماه محرم. ضمناً برادر گرامى! شما مى‏توانید سؤالات خود را در صورت جا نشدن در یک برگ در برگه‏هاى معمولى نوشته و همه را در داخل یکى از این اوراق مخصوص قرار دهید و ارسال نمایید.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | جمعه 91 بهمن 13 ساعت 10:24 عصر |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ