سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]

iهفته دفاع مقدس




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 28 ساعت 9:38 صبح |




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 28 ساعت 9:37 صبح |

    *ختم سوره مبارکه انعام *
     
       روایت شده که هر که بخواهدروزی ورزق او فراخ ووسیع شود وحاجتش روا گردد ، شب پنجشنبه یاروز جمعه یاشب جمعه روی به قبله ، با وضو در مکانی خلوت نشسته ، اول « سوره حمد » را بخواند سپس شروع به خواندن «سوره انعام » کند تا آیه (124) یه این کلمه که رسید (مثل ما اوتی رسل الله ) پس بلافاصله برخیزدودو رکعت نماز به نیت نماز حاجت بخواند به این صورت که در هر رکعت بعداز « سوره حمد » هفت بار « آیة الکرسی » را بخواند سپس هفت بار « سوره کوثر» را بخواند وبعد ازنمازبلافاصله « سوره انعام » را از میان آیه (124) ( الله اعلم حیث ... ) تا آخر رابخواند وسپس سر به سجده بگذارد وهفتاد بار بگوید : «لااله الا الله ، محمد رسول الله » آنگاه حاجت خود را از خدا بخواهد که انشاءالله برآورده است .




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 90 شهریور 27 ساعت 5:9 عصر |

                                                                * ختم آیة الکرسی *

    ختم اول : از باب ذکر وختم ازعلماء شیعه در کتب معتبره خود چنین نقل فرموده اند : در آیه «آیة الکرسی » ده(10 ) وقف وجود دارد که در وقت خواندن هر که در ان ده(10) جا توقف کند ودعا نماید دعایش مستجاب خواهد شد .
    ده(10)مکانی که باید توقف کردعبارتند از:
    الله لا اله الا هو(1)الحی القیوم(2)لا تاخذه سنه ولا نوم (3)له ما فی السموات والارض(4)من ذاالذی یشفع عنده الاباذنه(5)یعلم ما بین ایدیهم(6)وما خلفهم ولا یحیطون بشیء من علمه الا بماشاء(7)وسع کرسیه السموات والارض(8)ولا یووده حفظهما(9)وهوالعلی العظیم(10)

    به مکان وقف اول که رسیدی انگشت کوچک دست راست را ببندو همینطور یکی یکی انگشتان را ببند و طوری عمل کن که آخرین انگشت،انگشت شصت دست چپ باشد.واگر حاجتت طلب چیزی باشد،بین دو عین ((یشفع))و((عنده))آن را از خدا بخواه.
    واگر حاجتت دفع شر است بین دو میم ((یعلم))و((مابین ایدیهم))آن را از خدا بخواه. وهنگامی که از خواندن ((آیه الکرسی))فارغ شدی سه(3)مرتبه سوره ی((الم نشرح))و سپس سه(3)مرتبه((قل هوالله احد))را بخوان،   

     آنگاه سه مرتبه (3)صلوات بفرست وسر به سوی آسمان بلند کن و حاجتت را از خدا بخواه و بعد از آن ده(10)بار((سوره حمد))را بخنوان و بعد از هر یک از ده (10)مرتبه ((سوره حمد))،هر یک از انگشتان بسته شده ی دستت را باز کن و از انگشت شصت دست چپ شروع کن و بعد از آنکه انگشتا نت بازشد به آسمان نظر کن و بدم و حاجت خود را بخواه.

    ختم دوم: هر کس دشمنی قوی داشته باشد ،به نیت مغلوب شدن آن دشمن شروع نماید و در میان دو میم ((یعلم))و ((ما بین ایدیهم))آن دشمن را از ذهن بگذراند و این عمل را چهارده(14)روز انجام دهد . بدون شک آن دشمن مغلوب و مقهور خواهد شد . این عمل را در غیر موارد صحیح انجام ندهید.
    این عمل به کرات تجربه شده است.
    ختم سوم:به عدد نام هرکس خوانده شود سعادت دنیوی و اخروی شامل حال خواننده ی آن می شود مثلا محمد به حرف ابجد نود و دو (92)می شود. اگر شخصی که نامش محمد است نودودو (92)مرتبه بخواند ،سعادتمند خواهد شد و توسعه در رزق و روزی او پیدا خواهدشد.
    ختم چهارم:برای به وجود آوردن محبت میان دو نفر به طور شرعی به عدد اسم هر دو نفر خوانده شود آثار عجیبه ای دارد.
    ختم پنجم:اگر کسی را مهمی روی دهد و بخواهد زود انجام وحل شود به صحرائی رود که در آنجا هیچ کس نباشد ،خطی بر گرد خود بکشد و رو به قبله با وضو وبا کمال خضوع و خشوع در آن دایره بنشیند و هفتاد بار ((آیه الکرسی))را تا ((وهوالعلی العظیم))بخواند بدون شک در همان روز حاجتش برآورده شود . بسیار تجربه شده است.

     

     

     



  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 90 شهریور 27 ساعت 5:7 عصر |

                                                                      بسمه تعالی

     با سپاس وستایش حضرت حق که به ما توفیق داد تا دوازدهمین مر حله اردوی زیارتی وسیاحتی را ویزه قرآن آموزان دارالقرآن برگزار نماییم ، دوازدهمین اردو که ویزه پسران بود در مشهد مقدس برگزار گردید تعداد شرکت کنند گان سی وشش نفر  که از این تعداد سیزده نفر از پایگاه دستجرد  وتعداد دو نفر از کمال آباد وپنج نفر از پایگاه اله آباد ومالواجرد وخارا  ومابقی از شهر حسن آباد بودند شایان ذکراست در این اردو علاوه بر زیارت آقا علی ابن موسی الرضا ، از امامزادگان یاسر وناصر وطرقبه ،  وبازدید از موزه وجاهای توریستی دیگر بعمل آمد وهمچنین برنامه های معنوی  از جمله ختم قران ، دعا ومناجات ومسابقات اردوی وخاطرات نیزبرگزار گردید 

    اردو

    اردو




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 90 شهریور 26 ساعت 1:16 صبح |
    تاریخچه و تحول آموزش عالی ایران از آغاز تا وقوع انقلاب اسلامی
    تاریخچه و تحول آموزش عالی ایران از آغاز تا وقوع انقلاب اسلامی
    پس از بررسی مختصر پیرامون آموزش عالی و اهداف تشکیل دهنده ی آن، شایسته است کیفیت ورود آموزش عالی به کشور و تحولاتی که در طول تاریخ به خود دیده، به عنوان زمینه های اولیه و دوره ای که موجبات تحول و انقلاب آموزشی در ایران را فراهم آورده است، مورد بررسی قرار گیرد.

    الف) تاریخچه ی آموزش عالی در ایران سابقه ی آموزش عالی در ایران به زمان های بسیار قدیم باز می گردد، به گونه ای که تاریخ نگاران کهنسال ترین دانشگاه جهان را «جندی شاپور» معرفی می کنند. این دانشگاه که در دوران قبل از اسلام به وجود آمد و شهرت جهانی یافت و به شاهپور اول - پادشاه ساسانی - منسوب بوده، از قرن چهارم تا دهم میلادی تداوم داشته است.
    دانشگاه جندی شاپور یا گندی شاپور از لحاظ آموزش و تحقیق در فلسفه و طب شهرت داشت. «این دانشگاه دامنه ی علوم آن روز را وسعت بخشید و با تلفیق نکات مثبت از روش های یونانی و هندی، قوانینی وضع شد که در دنیای آن روز روش نوین علم پزشکی بود». (1)

                                                                        ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 90 شهریور 23 ساعت 11:1 صبح |
    نحوه مواجهه با مشکلات تحصیلی نوجوانان
    نحوه مواجهه با مشکلات تحصیلی نوجوانان
    نویسنده « محسن صادقی
    مدرسه علم و تجربه لازم را به دانش آموزان منتقل می کند و دوره نوجوانی یک دوره مهم در این انتقال است تا به کمک آنها نوجوانان سازگاری اجتماعی پیدا کنند و برای زندگی تحصیلی و شغلی آتی خود نیز آماده شوند. نحوه برخورد والدین با مسایل تحصیلی نوجوانان نقش مهمی در پیشرفت یا افت تحصیلی و مشکلات آموزشی آنان دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد که بین طرز تلقی نوجوانان از ویژگی های والدین و محیط خانوادگی با پیشرفت تحصیلی آنان همبستگی معنی داری وجود دارد (نتایج براساس توصیف های نوجوانان در سه گروه با والدین هدایت کننده، والدین قدرت مدار و والدین آسان گیر یا آزاد به دست آمد).
    نتایج نشان می دهد که بهترین نمره های درسی از آن فرزندان والدین هدایت کننده بوده و برعکس. فرزندان والدین قدرت مدار و فرزندان والدین آسان گیر و والدین بی ثبات کمترین پیشرفت تحصیلی را داشته اند. بیشتر افت و ترک تحصیل در میان فرزندان خانواده های محروم، از نظر فرهنگی- اجتماعی دیده می شود. فرزندان خانواده های از هم گسیخته نیز به خصوص در سال های آخر دبیرستان دچار افت تحصیلی سنگینی می شوند. افت شدید درسی و ترک تحصیل نوجوانان می تواند مقدمه ورود او به برخی انحرافات باشد. ناهمخوانی خصوصیات نوجوانان با ویژگی های مدرسه مشکل دیگری است که باعث ایجاد ناسازگاری هایی در او می شود. انتظارات جدید مدرسه در مقطع بالا، انضباط سخت مدرسه، دشواری و حجم زیاد درس ها در دوره های راهنمایی و دبیرستان و شیوه های متفاوت تدریس، با خصوصیات و توانایی ها و وضعیت رشدی بعضی از نوجوانان همخوانی ندارد. مشکلات رفتاری و انضباطی در مدرسه به صورت اعمال خشونت آمیز در آینده، وقت گذرانی و اهمال کاری، همدستی با رفقا برای مقابله با اولیا مدرسه در نوجوانان بروز می کند که ازجمله مکانیسم های دفاعی نوجوانان برای مخفی نگهداشتن احساس ناتوانی و کمبودها و نارضایتی های آنهاست.
    محققان به این نتیجه رسیده اند که:

    والدین هدایت کننده:


    به نوجوانان خود کمک می کنند تا در برخورد با هر موضوعی هم جوانب آن را بسنجند، از این که فرزندانشان برخی از مسایل را بهتر از آنان بشناسند احساس رضایت می کنند، درباره مسایل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با فرزندانشان گفت و گو می کنند. فرزندان نوجوان خود را در تصمیم گیری های مربوط به خانواده شرکت می دهند. در واکنش به موفقیت های تحصیلی و ایفای نقش های مثبت، نوجوان را تشویق می کنند. اگر فرزندشان نمره پایین بگیرد با تشویق به موفقیت بیشتر به او کمک می کنند.

    والدین قدرت مدار:


    از نوجوان خود می خواهند که به آنان بحث نکنند و بزرگسالان را زیر سؤال نبرند و به فرزندان خود گوشزد می کنند که وقتی بزرگ تر شوند متوجه اشتباهات کنونی خود خواهند شد. وقتی فرزندانشان نمره بد می گیرند به شدت ناراحت می شوند و به سخت گیری هایشان می افزایند.

    والدین آسان گیر:


    توجهی به نمرات درسی فرزندانشان ندارند و به آن اهمیتی نمی دهند. هیچ گونه نظم و قاعده ای برای اوقات فراغت و مدت زمان تماشای تلویزیون نوجوان خود در نظر نمی گیرند. در برنامه های اولیا و مربیان که از طرف مدرسه ترتیب داده می شود، شرکت نمی کنند و بر انجام تکالیف درسی فرزندانشان نظارتی ندارند و آنها را کنترل نمی کنند. این دسته از والدین به دو روش با مسایل تحصیلی فرزندانشان مواجه می شوند. گروهی از آنان به طورکلی کاری به درس و مشق فرزندان خود ندارند و گروهی دیگر به درس و تکالیف بچه ها توجه می کنند. اما معتقدند که بچه را باید به حال خود گذاشت تا خود مسئولیت کاری خود را به عهده بگیرند.
    عواملی که باعث افت تحصیلی و ترک تحصیل در نوجوانان می شود:
    از هم گسیختگی خانواده، کسب نمره های پایین در درس، بی علاقگی به مدررسه، اشتغالات ذهنی ناشی از مشکلات خانوادگی و تزلزل روحی و عدم اعتماد به نفس نوجوانان، سطح پایین فرهنگی- اجتماعی والدین و فقر مالی را می توان در شمار اصلی ترین عوامل ترک تحصیل به دست آورد.



  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 90 شهریور 23 ساعت 10:51 صبح |
       1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ