سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
در دانش دروغ پردازان، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]

دعای رفع اضطراب,دعای رفع استرس

اثر دعا بر کاهش اضطراب
دعا به معنی خواندن و حاجت خواستن و استمداد است و گاهی مطلق "خواندن" از آن منظور است. خداوند در آیه " وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(بقره/ 186)"(1) وعده اجابت به بندگان خویش داده و با عطوفت خاصی خود را نزدیک به آنان ذکر کرده که دعای ایشان را به استجابت برساند.

نقش تربیتی دعا:
دعا یاد خدا را در دل انسان زنده نگاه می‌دارد: " وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (حشر/19)"(2)


انسان به دلیل ساختار فکری و بشری خود فراموشکار است و به دلیل همین خصوصیت، دچار انحرافات و خطاهای گاه بسیار بزرگ می‌شود. اگر انسان از مسیر هدایت و جاده حرکت اصیل خویش منحرف شود و اهدافش را گم کند، دچار سردر گمی عقیدتی و فکری می‌شود.


دعا سبب طهارت روح انسان می‌شود. ضلالت و گمراهی را به او تذکر می‌دهد، هدف و جهت اصلی را به او متذکر می‌شود.


با دعا، توکل در انسان افزایش یافته و وی با نیروی اعتماد بر قدرتی که همیشه همراه اوست و ناظر اعمال و گفتار وی می‌باشد، سعی در پیرایش تفکرات خویش و زدودن آلایش‌ها از اعمال و کردار نموده و در نهایت در مسیر تربیتی صحیح به حرکت درمی‌آید

ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 94 اسفند 25 ساعت 9:44 صبح |

    شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

    فرا رسیدن شهادت صدیقه کبرى، فاطمه زهرا، پاره تن پیامبرصلى الله علیه وآله همسر امیر مؤمنان على بن أبى طالب، و مادر امامان معصوم را به تمامى شیفتگان و دوستداران خاتم پیامبران و اهل بیت پاک و مطهر آن حضرت تسلیت عرض نموده، امید آن داریم که در دنیا سعادت پیروى و زیارت این بزرگواران را داشته باشیم، و در آخرت از شفاعتشان بهره‏مند گردیم، آمین ربّ العالیمن.

    به همین مناسبت مختصرى از فضایل و مناقب این بانوى بزرگوار، و زندگى و شهادت آن حضرت را در اینجا مى‏آوریم، به امید آن که مقبول آستان شریفش واقع شود.

    فاطمه زهراعلیها السلام در روز بیستم جمادى الثانی، در سال پنجم بعثت در مکه مکرمه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوارش خاتم الأنبیاء حضرت محمد مصطفى‏صلى الله علیه وآله و مادر گرامش خدیجه کبرى‏علیها السلام است، همان بانویى که با تمام وجود از پیامبرصلى الله علیه وآله دفاع کرد و اول زنى بود که به آن حضرت ایمان آورد.
    اما چرا از فاطمه زهراعلیها السلام به نور تعبیر کردیم؟ در روایتى که مرحوم صدوق در کتاب امالى نقل کرده چنین آمده است: «پیامبر اکر فرمود: وقتى که مرا به معراج بردند، جبرئیل امین دست مرا گرفت و وارد بهشت کرد، از خرماى بهشتى به من داد و من آن خرما را تناول کردم، آن خرما در صلب من تبدیل به نطفه شد، و سپس فاطمه زهرا از آن به وجود آمد، پس فاطمه انسان بهشتى است، هر وقت مشتاق بوى بهشت مى‏شوم فاطمه را مى‏بویم».
    و در زیارت جامعه کبیره مى‏خوانیم: «خداوند انوار شما را خلق کرد، و پیرامون عرش خود قرار داد» و در زیارت امام حسین‏علیه السلام مى‏خوانیم: شهادت مى‏دهم که تو نورى بودى در پشت مردان بلند مرتبه و در رحم زن‏هاى پاک و مطهر.
    آرى، نور خداوند ابتدا در وجود خاتم پیامبران، و امیر مؤمنان على علیه السلام جاى گرفت، و سپس از پیامبرصلى الله علیه وآله به فاطمه زهراعلیها السلام منتقل شد.
    وقتى این انسان بهشتى و تندیس نور به دنیا آمد دل پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله پر از شادى و سرور گشت، رسول اکرم‏صلى الله علیه وآله مى‏دانست که اولاد او فقط از نسل فاطمه زهراعلیها السلام است، و او تنها حامل نور اوست، و از این جهت او را بسیار دوست مى‏داشت، و او را «امّ ابیها» مى‏خواند.
    و درباره او مى‏فرمود: فاطمه پاره تن من است، آنچه او را ناراحت کند مرا نیز مى‏آزارد. و نیز آن حضرت صبح هر روز که به مسجد مى‏رفتند آستانه درب خانه فاطمه‏علیها السلام را مى‏گرفتند و مى‏گفتند: «سلام بر شما اى اهل بیت نبوت» إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً. سالت‏

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | جمعه 94 اسفند 21 ساعت 9:36 عصر |

    با سمه تعالی

     به مناسبت فرارسیدن هشتم اسفند  سالروز  تاسیس امور تربیتی . جلسه ی در این خصوص  ویژه معاونین / مربیان / فعالین پرورشی مدارس در روز پنجشنبه 13/12/94  در سالن کانون تربیتی بشارت رامشه برگزار گردید  در این جلسه غلاوه بر بیان عملکرد یکساله امورتربیتی ونیرو های حوزه پرورشی در خصوص چالش های موجود در پیش روی امور تربیتی پرداخته شد وراه های رفع این موانع توسط حاضرین وکارشناسان  بیان گردید  شایان ذکر است این جلسه  با تنوعات خاصی همراه بود  که شامل بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی  رامشه گردش تفریحی  در مزرعه  ریزآباد 

    جلسه امور تربیتی 94

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | جمعه 94 اسفند 14 ساعت 8:54 صبح |

    با سمه تعالی

     حضور دانش آموزان برگزیده منطقه جر قویه علیا در مسابقات قرآن استان اصفهان

    تعداد شرکت کننده چهل نفر  تاریخ برگزاری 12/12/94 مکان برگزاری اردوگاه باغ ابریشم

    مسابقات قرآن

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 94 اسفند 12 ساعت 10:4 عصر |

     

    با سمه تعالی

    هشتم اسفند ماه  سالروز تاسیس امورتربیتی  وزنده نگهداشتن یاد ونام شهیدان رجایی وباهنر مبارکباد

    برادر / خواهر: معاونین محترم / مربیان وفعالین پرورشی مدارس منطقه

    سلام علیکم

    با عنایت به جایگاه رفیع امور تربیتی ونقش موثر فعالیت های پرورشی در شکل گیری شخصیت دانش آموز ان این اداره در نظر دارد نشستی با حضور تعدادی از همکاران فعال در مسائل پرورشی برگزار و چالش های ومشکلات این حیطه  رابررسی نماید لذا از حضرتعالی که در این رابطه فعالیت چشمگیری داشته اید جهت حضور دراین جلسه دعوت بعمل می آید


    زمان : پنجشنبه 14/12/94 ساعت 9 صبح

    مکان : سالن اجتماعات  کانون بشارت رامشه 


    برنامه ها:

     *بازدید از یکی از واحد های تولیدی شهرک صنعتی

     *نشت وبررسی نظرات همکاران در خصوص ارتقائ جایگاه امورتربیتی ورفع چاش های موجود

     *اهدا|ء لوح تقدیر به فعالین امورتربیتی   

     *نماز جماعت وصرف نهار  

     معاونت محترم پرورشی اداره آموز وپرورش جرقویه علیا




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 94 اسفند 11 ساعت 7:37 صبح |

    مروری به آیاتی که درباره انتخاب افراد از سوی خداوند یا پیشوایان معصوم‌ آمده‌، ما را به این مطلب رهنمون می‌سازد که در انتخاب افراد در هر جایی مسلمان باید صلاحیت افراد و تعهد آنان را ملاک قرار دهد.
    در داستان انتخاب طالوت در قرآن آمده است‌، برخی انگیزه‌های غیر الهی‌، مانند نَسَب عالی و ثروت فراوان را ملاک انتخاب فرمانده و رهبر می‌دانستند؛ "قَالُوَّا أَنَّی‌َ یَکُون‌ُ لَه‌ُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْن‌ُ أَحَق‌ُّ بِالْمُلْکِ مِنْه‌ُ وَلَم‌ْ یُؤْت‌َ سَعَة‌ً مِّن‌َ الْمَال‌؛(بقره‌،247) گفتند:چگونه او بر ما حکومت کند با این که ما از او شایسته‌تریم و او ثروت زیادی ندارد"، ولی پیامبرشان در مورد انتخاب طالوت به آنان گفت‌:"إِن‌َّ اللَّه‌َ اصْطَفَـَه‌ُ عَلَیْکُم‌ْ وَزَادَه‌ُ بَسْطَة‌ً فِی الْعِلْم‌ِ وَالْجِسْم‌ِ وَاللَّه‌ُ یُؤْتِی مُلْکَه‌ُ مَن یَشَآءُ وَاللَّه‌ُ وَ َسِع‌ٌ عَلِیم‌ٌ؛(بقره‌،247) خدا او را بر شما برگزید و او را در علم و ]قدرت‌[ جسم وسعت بخشیده است‌."(ر.ک‌:تفسیر نمونه‌، آیت الله مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 2، ص 247، دارالکتب الاسلامیة‌.)
    از این آیه و روایاتی که تعصب‌های قبیله‌ای و گروهی و هوای نفس را در انتخاب افراد به شدت مذمت می‌کند، فهمیده می‌شود، امت اسلامی‌، در انتخابات دو وظیفه بسیار حساس بر عهده دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکند، وظیفه دینی خود را انجام نداده و در پیشگاه خدای متعال مقصر است‌

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 94 اسفند 6 ساعت 8:19 صبح |

    با سمه تعالی

     با عنایت به برگزاری مسابقات قرآن  ویژه دانش آموزان برگزیده مناطق ونواحی وراه یافته  به استان ، درتاریخ 27/11/94 تفاهم نامه ی فی مابین اداره کل اوقاف وامورخیریه  استان اصفهان واداره کل آموزش وپرورش  استان با حضور مدیر کل اوقاف  ومعاونت پرورشی اداره کل آموزش وپرورش  جناب آقای احمدی  وحاج آقا امیری معاونت محترم اداره کل اوقاف وکلیه معاونین محترم پرورشی مناطق  وادارات اوقاف  قرائت وتنظیم وبه امضاء رسید  وبراساس تفاهم نامه مسابقات قرآن با همکاری طرفین در اردوگاه فرهنگی وهنری باغ ابریشم  اصفهان برگزار گردد

     

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 94 بهمن 29 ساعت 12:36 عصر |
       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ