سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
به بازماندگان دیگران نیکى کنید تا بر بازماندگان شما رحمت آرند . [نهج البلاغه]

خدمت رسانی به مردم از نگاه قرآن و عترت

وقتی خضر پیامبر برای خدمت به مساکین و یتیمان و با تشنگی و گرسنگی تمام به مرمت دیواری اقدام می‌کند که در زیر آن آدرس گنج دو یتیم است، وقتی که این عمل طاقت‌فرسای خضر در شرایطی صورت می‌گیرد که اهل همان قریه از اطعام دو پیامبر خدا امتناع می‌ورزند «فابوا ان یضیفوهما»

هنگامی که ذوالقرنین برای مصونیت مردم و ایمنی آنان اقدام به ساخت سدی در برابر یأجوج و مأجوج می‌نماید و می‌فرماید: «فاعینونی بقوة اجعل بینکم و بینهم ردما»

آیا استفاده از آهن برای ساختن سد آهنی حکایت استفاده ار تکنولوژی پیشرفته در راه خدمت به مردم نیست.

وقتی حضرت سلیمان(ع) با آن حکومت بی‌نظیرش که جن و انس و طیر حتی شیاطین و عناصر مطرود جن در اختیارش بود، با فقیران و تهی‌دستان محشور بود و خدمت به آنان را نصب‌العین خود قرار داده بود و به صراحت می‌فرمود: «أنا مِسکین مع‌المساکین»

وقتی در راه خدمت به مردم، حضرت سلیمان(ع) از عناصر مطرودی مانند شیاطین و عفریت‌ها هم استفاده کرده تا کار بنایی و غواصی را انجام دهند «والشیاطین کل بناء و غوّاص»

وقتی موسی(ع) با احساس تکلیف در مورد خدمت به مردم، سقایت و آبیاری را سیره خود قرار داده و با استفاده از اعجاز الهی دوازده چشمه برای مردم می‌جوشاند. «فانفجرت مِنه‌اثنتا عشرة عینا»

وقتی پیامبر اکرم(ص) در راه خدمت به مردم چنان خود را به زحمت می‌اندازد که خداوند متعال در شأن والای او سوره طه را نازل می‌کند «طه ما انزلنا القرآن لتشقی» یا می‌فرماید: «فلعک باخع نفسک اِلا یکونوا مؤمنین»

وقتی امیرمؤمنان علی(ع) و تمام ائمه‌ها در کنار آثار سجده‌های طویل که بر پیشانی دارند زخمی هم بر پشت شانه دارند که نشان از حمل غذا برای مستمندان است.

وقتی یگانه عالم، علی(ع) به کاشت نخل همت می‌کند و کشاورز نمونه مدینه و کوفه می‌شود و محصول خود را به مستمندان انفاق می‌کند.

وقتی امام حسن(ع) در کنار مهمانخانه صلواتی خود که پایگاه مستضعفان است، چند بار تمام اموال یا نیمی از آن را در راه فقراء انفاق می‌کند و با دست خویش تنها در یک نوبت که تاریخ موفق به ثبت آن شده 300 زوج جوان را به خانه بخت می‌فرستد.

وقتی امام حسین(ع) در کنار جهاد بزرگ و ایثار بی‌نظیرش در کربلا به دستگیری و ادای قرض مقروضان همت می‌کند.

هنگامی‌که امام سجاد(ع) به دشمنان خود نیز شبانه کمک می‌کند و به دوستانش چنان مساعدت می‌کند که هرگز محتاج مخلوق نشوند.

وقتی علی‌بن‌یقتین با اجازه امام معصوم و صرفاً به انگیزه خدمت به شیعیان حاضر می‌شود در دربار عباسیان قبول مسئولیت نماید.

وقتی در حکومت امام مهدی(عج) خدمت به خلق به اوج خود رسیده و زمین برکات خود را به تمامه نشان می‌دهد.

وقتی امام خمینی(ره) این‌همه نهاد را برای خدمتگزاری به مردم تأسیس نموده و خود به صراحت می‌فرماید: «اگر به من خدمتگزار بگویند، بهتر از آن است که رهبر بگویند.»

وقتی مقام معظم رهبری تمام سال‌ها را سال نهضت خدمتگزاری به مردم نامیده‌اند و مسابقه خدمتگزاری را طراحی فرموده‌اند.

وقتی‌که ... وقتی‌که ...

آری آن‌گاه باید باور کنیم که خدمتگزاری سیره تمام انبیاء و اولیاء و ملائک بوده است و ما نیز باید نه به عنوان یک ژست سیاسی که به‌عنوان یک عقیده دینی و سنت الهی نسبت به این مهم اهتمام ورزیم و بدانیم که «عبادت به جز خدمت خلق نیست» کسانی که با شعار خدمت به جوانان به کرسی‌ها و مناصب مهم رسیده‌اند نباید ولی‌نعمتان خود را فراموش کنند.

اگر خودمان با حقوق فقط سی‌هزار تومان در ماه زندگی کرده بودیم و شب تاریک بیست و نهم! را درک کرده بودیم، به خدمتگزاری با دید دیگری نگاه می‌کردیم.

همه باید باور کنیم که در بسیاری از خانه ها، فقر با تمام قامت رخ نموده و اگر به فریاد نرسیم دین از در دیگر خارج می‌شود(اگر خارج نشده باشد).

همه باید قیافه شرمنده پدرهای خانواده را مدام در نظرمان مجسم کنیم که برای تأمین قوت لایموت خانواده نیز عرق شرم می‌ریزند و به‌راستی که کرامت این انسان‌ها وظیفه همه ماست. مسئولان ما در برابر این مهم مسئولند.«وقفوهم انهم مسئولون

اما خدمت رسانی به شهر حسن آباد   در دولت دهم  وهمت دولت مردان استان اصفهان

 در گاز رسانی  به شهر حسن آباد  از مناطق کویر  ومحروم  استان  اصفهان

 ما مردم جر قویه دست  این عزیزان را می بوسیم وبر بوسه یمان  افتخار می کنیم
 





  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 89 شهریور 28 ساعت 12:30 صبح |

    یا من اسمه دوا


    خدایا ببخش گناهایی  که پرده عصمتم را پاره میکنه، و گناهانی که مانع استجابت دعاهام می شه و اون گناها که امیدم را نا امید میکنه، خدایا هر گناهی که مرتکب شدم و هر خطایی که از من سرزده ببخش. غم بزرگی تو سینمه و حالی خیلی بدی دارم، اعمالم نارسا و ناقصه، زنجیرهای علایق منو به بند کشیدن.
    خدا یا به عزت و جلالت قسمت میدم که عمل بد و کارهای زشتم باعث نشه که دعای منو اجابت نکنی، زشتی های پنهانم که تو فقط میدونی منو رسوا نکنه ها، اعمال بد و هر زشتی که توو خلوتهام انجام دادم و نادونی ها و کارهای شهوانی که کردم به زودی عقوبت نکنی.
    خدای من، پرودگارا! به غیر تو من کی رو دارم که ازش بخوام غمم رو برطرف کنه؟
    خدا یا! بعد از ستمی که به خودم کردم در حالی اومدم در خونه ات که عذر خواه و پشیمونم ، دلم شکسته و توبه کنانم و زار،  معترفم به گناهام و از آنچه کردم گریزی ندارم و نه جایی که برای اصلاح کارام به اونجا برم و پناه ببرم. مگر اینکه تو منو ببخشی و در پناه رحمت بی انتهات داخل کنی.
    خدا جون! باور کنم که منو تو آتیش میسوزونی؟ من که به وحدانیتت اقرار کردم. خیلی بعیده، تو خیلی کریم تر از اونی هستی که از چشم بندازی کسی رو که پرورش دادیش.
    خدای من! باور کنم آتیش قهرت رو به صورتم که به پیشگاهت سجدهء عبودیت کردن، یا زبونی که از روی صدق و راستی به یگانه بودنت اقرار کردن و یا به دلی که از روی یقین به خدایی تو اعتراف کرده، مسلط میکنی؟ نه؛ به ذهن هیچکس همچین فکری هم خطور نمیکنه. چطور ممکنه؟ وقتی که خودت میدونی به بلاها و بد آمدهای کوچیک دنیایی چقدر ضعیفم و بی طاقت، در حالی که رنج کمتری داره، زمانش اندکه، دوامش ناچیزه و مدتش کوتاس. چطوری طاقت عذاب آخرتت رو داشته باشم؟ در حالی که مدت اون طولانی و ابدیه و برا اهل عذاب تخفیفی وجود نداره.
    ای سرور من! چطوری تحمل کنم منی که بنده ناتوان و ذلیل و حقیر و فقیر و درموندهء توام؟ در حالی که هیچ کس از آسمان و زمین طاقت اونو نداره؟
    ای پرودگار من! دلت میاد منو با دشمنات عقوبت کنی و با اهل عذابت یکی کنی؟ یا منو از دوستان و نزدیکات جدا کنی؟
    به فرض اینکه خدای من، آتیش عذابت رو تحمل کنم، چطوری تحمل دوری از تو رو داشته باشم؟ و بگیم که به حرارت آتیشت طاقت بیارم، چطور از لطف و کرمت چشم پوشی کنم؟ یا چطور توو آتیش جهنم آروم باشم در حالی که به عفو و رحمتت امید دارم؟
    مولای من! چطوری تو آتیش عذابت میمونم در حالی که به بخشش تو امیدوارم و یا چطور شراره های آتیشت بسوزونه منو وقتی که خدایی مثل تو کریم دارم و ضجه زدن هامو میشنوی، میبینی کجام و میدونی چقدر بی طاقتم. چطور ماموران عذابت شکنجه ام کنند با اونکه میشنوی صدای یارب گفتنم رو؟ هیهات. ما ذلک الظن بک و لاالمعروف من فضلک.


    خداااااااااااااااا! رحم کن به کسی که تنها سرمایه اش امید به توست و اسلحه اش گریه است...


    اگر تو را نداشتم، بدان خدا نداشتم
    آری خدا نداشتم اگر تورا نداشتم
    من اسمه دوا علی و ذکره شفا علی
    کمیل تو اگر نبود، دگر دعا نداشتم




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 89 شهریور 24 ساعت 9:41 صبح |

    قرائت سوره حشر در واگذار کردن عاقبت عاملان امر ننگین هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم،به خداوند متعال/تا مغرب فرصت داریم

    آیا می دانید هدف دشمن  از این جنایت بزرگ   اینست که ادیان را به جان هم بیندازد وعاملین کار از دور به تماشای کار بپردازند  که انشاء الله آرزویشان را به گور ببرند




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 89 شهریور 24 ساعت 9:25 صبح |

    اگر غرق غم و ماتم و دردید، اگر مثل خزان خسته و زردید، اگر هرچه مفاتیح ست به لب زمزمه کردید.

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 89 شهریور 24 ساعت 9:20 صبح |
    تلاش ناموفق و ذلیلانه منحرفان یهود و نصاری: «خاموش  کردن نور خدا با دهان»!!!

    http://files.tabnak.com/pics/201009/201009081652221290.jpg

    دشمنى و لجالجت هاى یهودیان و مسیحیان در طول تاریخ بر علیه اسلام و مسلمانان بر هیچ کس مخفى و پوشیده نیست؛ همان ها که به خاطر لجاجت‌ها، عناد و دشمنى‌ سرسختانه‌ی که با حق داشتند مورد لعن الهى قرار گرفتند به گونه‌ى که ما مسلمانان در هر شبانه روز و در حین نماز،  از خدا مى‌خواهیم:

    «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ‏صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ غَیْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیْهِمْ وَ لا الضَّالِّینَ»[1]

    ما را به راه راست هدایت فرما راه آنها که بر آنان نعمت دادى نه آنها که بر ایشان غضب کردى و نه گمراهان‏

    «به اعتقاد جمعى از مفسران مراد از «ضالین» منحرفین نصارى و منظور از «مغضوب علیهم» منحرفان یهود مى باشند»[2]

    خداوند متعال در قران کریم تلاش‌هاى مذبوحانه، ذلیلانه و ناموفق اینها را با یک تشبیه منحصر به فرد چنین بیان مى فرماید:

    «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ »[3]

    «اینها مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولى خداوند اراده کرده است که این نور الهى را هم چنان گسترده‏تر و کامل‌تر سازد، تا همه جهان را فرا گیرد، و تمام جهانیان از پرتو آن بهره گیرند هر چند کافران را خوشایند نباشد.

    و بعد در ادامه پیروزى و فراگیر شدن اسلام برکل گیتى را نوید مى بخشد و مى فرماید:

    «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»[4]

     او کسى است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر تمام ادیان پیروز و غالب گرداند، هر چند مشرکان را خوشایند نباشد.

    آرى! رشد روز افزون اسلام در اروپا، آمریکا، آفریقا و تمام قاره هاى جهان منحرفان یهود و نصارى را به وحشت انداخته به گونه ى که آنان برای رهایی از این وحشت تصمیم به «قرآن سوزى» گرفته‌‌اند.

    عجیب است که آنان در طول بیش از 14 قرن لجالجت و دشمنی با اسلام و با تحمل شکست های پی در پی هنوز هم از غواب غفلت بیدار نشده  اند و نفهمیده‌اند که تلاش‌ باطل شان راه به جای نبرده و نخواهد برد و باید بدانند که با این تصمیم‌های ‌بی‌خردانه‌شان در حقیقت زمینه نابودى‌خوشان را آن هم با دستان بلیدشان هموارتر از پیش ساخته  اند.

    مسلمانان هم با قطع نظر از گرایش های مذهبی و با حفظ وحدت و انسجام یکپارچه و یک صدا علیه این جنایتکاران به پاخیزند و با عمل قاطع با آنان مقابله نمایند. چرا که سکوت هر مسلمان مساوی است با خیانت به قرآن!
    اقدامات مردم مسلمان افغانستان علیه «فتنه قرآن سوزی» به روایت لینک های خبری:
     



  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 89 شهریور 21 ساعت 6:23 عصر |

            بسمه تعالی
    سال تحصیلی 1389 سالی سرشار از شادابی وموفقیت و بر همه دانش پژوهان مبارکباد
    « رب هب لی من لدنک ذریه طیبه انک سمیع الدعا»
    پروردگارا، مرا به لطف خویش فرزندانی پاک  سرشت عطا فرما که همانا توئی اجابت کننده دعا.

    اطلاعیـــــــه
    به اطلاع همشهریان  وروستاهای همجوار می رسانیم  مهــد ولایت مرکز دارالقرآن الکریم  منطقه جر قویه علیا  طبق سنوات قبـل از کـودکان 4 الی 5 سال  ثبت نام بعمــــل می آورد  خانواده های محترمی که مایلند فرزندانشان  از برنامه های معنوی –قرآنی  وهنری  بهره مند گردند می توانند به مرکــز دارالقرآن  مراجعه وثبت نام  نمایند:
      بر نامه های مورد نظر  مهد ولایت   آموزش حفظ قرآن- حفظ احادیث- شعر- آداب اسلامی- نقاشی –
        -آموزش نماز  وغیره
     شرایط ثبت نام:
      الف: ثبت نام ویژه کودکان 4 الی 5  سال می باشد ( پسر ودختر)
     ب:  عکس 4*3  وفتوکپی شناسنامه وپوشه فنر دار هرکدام یک عدد
     ج: تکمیل فرم مخصوص مهد ولایت
     ک:هزینه ثبت نام مبلغ 50000هزار تومان واریز به شماره حساب 243445794 بانک کشاورزی وتحویل فیش آن به مرکز دارالقرآن
     شایان ذکر است کلیه خردسالان  به مدت یکسال بیمه  واز مزایای تغذیه ودیگر برنامه های مورد نظر بهره مند خواهند شد
                                              تاریخ ثبت نام :20/6/89 لغایت 15/7/89
    شروع کلاسها از اول مهرماه می باشد
    پایگا ههای مهد القران الکریم : حسن آباد- کمال آباد- دستجرد- خارا
    شماره تلفن تماس  :      03127533071     -   03127532535





  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 89 شهریور 21 ساعت 6:15 عصر |

    مقامات آمریکا: سوزاندن قرآن اقدامی ابلهانه است

    http://files.tabnak.com/pics/201009/201009081652221290.jpg

    جمعی از سران آمریکا در واکنش به تصمیم یک کشیش آمریکایی برای سوزاندن قرآن، چنین اقدامی را "تحریک‌آمیز"، "ابلهانه" و "ننگ‌آور" توصیف و اعلام کردند: این اقدام جان مردم آمریکا، دیپلمات‌ها و سربازان را به خطر می‌اندازد.

    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به تصمیم یک کشیش اهل فلوریدا برای سوزاندن قرآن در نهمین سالگرد یازدهم سپتامبر، این اقدام را "غیرقابل اعتنا و ننگ‌آور" توصیف کرد.

    اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا نیز در دیدار با رهبران مذهبی جامعه مسلمانان آمریکا ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را "ابلهانه و خطرناک" توصیف کرد و خواستار برخورد با کسانی شد که به بهانه نفرت علیه مسلمانان در آمریکا، دست به این قبیل کارها می‌زنند.

    رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه‌شنبه با ابراز نگرانی از تصمیم این کشیش در کلیسایی در فلوریدا، این اقدام را "ضدآمریکایی" توصیف کرد.

    در همین حال، "فیلیپ کراولی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز چنین اقدامی را "تحریک‌آمیز" توصیف کرد و با "غیر وطن‌دوستانه" خواندن آن، اعلام کرد: "این اقدام جان مردم عادی آمریکا، دیپلمات‌ها و سربازان ما را به خطر می‌اندازد."
    وی افزود: سوزاندن قرآن اقدامی "اختلاف برانگیز" و "اهانت‌آمیز" علیه یکی از بزرگ‌ترین ادیان خواهد بود.

    پیش از این ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان نیز با هشدار علیه این اقدام، اعلام کرده بود که این اقدام می‌تواند جان نیروهای ما و تمام تلاش‌ها در افغانستان را به خطر بیندازد.

    اخیرا مسیحیون افراطی به تعدای مسجد در آمریکا نیز حمله کرده و آنها را به آتش کشیده‌اند.

    بر اساس گزارش ها، دوشنبه راهپیمایی اعتراض آمیزی در کابل، پایتخت افغانستان، برگزار شد که در آن مردم علیه به آتش کشیده شدن قرآن در روز ?? سپتامبر هشدار دادند.

    تری جونز، کشیش کلیسای یاد شده همچنان بر سوزاندن قرآن در روز ?? سپتامبر تاکید دارد.
    تری جونز، کشیش کلیسای مذکور که در شهر گینزویل فلوریدا واقع شده و بنا بر گزارش‌ها تنها 50 نفر عضو دارد، با وجود محکومیت‌ها علیه این اقدام، اعلام کرده است که همچنان بر تصمیم خود باقی است و حتی برای محافظت از جان خود، تفنگی را همراه خود حمل می‌کند.
    تری جونز می گوید که از مسلمانان نفرت ندارد اما از سوزاندن قرآن "برای هشدار درباره اصول اعتقادی و ایدئولوژی اسلام" که از آن نفرت دارد، استفاده خواهد کرد.

                                                                                                        ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 89 شهریور 21 ساعت 6:12 عصر |
       1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ