سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]

رمز اقتدار بسیج در قرآن
خداوند در ایه 104 سوره نساء می فرماید: «ترجون من الله ما لایرجون شما مومنین امید دارید به یاری و نصرت و امداد خداوند تعالی در حالی که دشمنانتان رجاء و امید ندارند» آن ها دلبستگی جز به دنیا و عدد و مالشان ندارند.

امام صادق علیه السلام به ما رجاء به خداوند را یاد دادند «یا من ارجوه لکل خیر» ای کسی که در همه ی خیرها رجاء و امید ما به توست.سراسر قرآن پر است از وعده های الهی به مومنین. در ایه 173 سوره آل عمران رجاء به خدای تعالی و آخرت را از ویژگی های مهم مومنین شمرده است: « الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل» می فرماید: ای مومنانی که مردم به شما می گویند «قد جمعوا لکم» دشمنان آمده اند اطراف شما جع شده اند علیه شما «فاخشوهم» که از آنها بترسید! «فزادهم ایمانا» مومنین بر ایمانتان افزوده می شود «و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل» و با این که دشمنان دورشان جمع شده اند اینها (مومنین) ایمان شان زیاد می شود و توکل به خدا می کنند و می گویند که خدا برای ما کافی است و خدا بهترین وکیل است. این ایه قرآن بهترین وصف برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص سپاه پاسداران و بسیج ده ها میلیونی ملت ایران است. دشمن جلو می اید. ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای مسلح ما ایمانشان افزوده می شود و می گویند خدا برای ما کافی است و او بهترین وکیل است.در جای دیگری خداوند است « و کفی الله المومنین القتال احزاب 25 خداوند مومنین را در جنگ و کارزار کفایت می کند».قرآن دو سفارش دیگر به مومنین دارد: یکی این است که «... ولیجدوا فیکم غلظه... سوره توبه ایه 123» ای کسانی که ایمان آوردید با دشمنانی که آمدند نزدیک شما بجنگید. آمریکایی ها آمدند جلو «باید از شما احساس شدت بکنند» می گویند: چرا رزمایش برگزار می کنید؟ رزمایش برگزار می کنیم که دشمنان ما، از ما غلظت و شدت ببینند. این تکلیف قرآنی ما است، تکلیف دینی ما است. «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار... فتح29» اگر با رسول خدا هستی، باید در برابر دشمنان سخت گیر باشید. «رحماء بینهم» بین خودتان مهربان باشید، دوست و رفیق باشید، اختلاف نکنید.امیرالمومنین (ع) فرموده اند: «من عمل لدینه کفاه الله امر دنیاه نهج البلاغه حکمت 423 کسی که برای دین و اعتقادات مذهبی اش عمل می کند،

                                                                                                    

امور دنیای او را خدا به حد کفایت بر عهده می گیرد».بسیج می خواهد تک تک ملت ایران را در قالب ولایت برای عزت ایران و اسلام برپا بدارد. این یک سازماندهی است فوق سازماندهی نیروی مقاومت و ارتش بیست میلیونی، همان بسیجی که مقام معظم رهبری فرمودند که با نیروهای مقاومت فرق می کند. به هر حال یک بخش بسیج برای امنیت و دفاع است که در اختیار نیروی مقاومت قرار می گیرد و نظامی، انتظامی می شود. یک بخش عظیم بسیج، ملت هستند که می خواهند برای مملکت و برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) و سازندگی این کشور تلاش کنند.سپاهیان خود فرزند بسیج هستند و ارتش نیز در طول دفاع مقدس، ارتش بسیجی شد. امروز مجموعه نیروهای مسلح مجموعه ای است که دل ملت و رهبر را شاد می کند، همان طور که شما امیدوارید. «ترجون ما لایرجون» ملت ما هم به شما امیدوارند و شما خودتان یکی از آن ترجون هایی هستید برای ملت ما که دشمنان «ما لایرجون» هستند، یعنی دشمنان ما چنین صفاتی ندارند. ملتهایی که حکومتشان با ما دشمنی می کنند چنین ارتشی و سپاهی ندارند. این هم نعمتی است. مقام معظم رهبری به تک تک فرماندهان نیروهای مسلح فرمودند: تهدید وجود دارد. من از شما آمادگی مقابله با این تهدیدات را می خواهم، غافلگیر نشوید. تاریخ گذشته جنگهای بزرگ را که انسان مطالعه می کند چه در شرق و چه در غرب، همیشه پیروزی بزرگ وقتی اتفاق افتاده که یک فرمانده ای توانسته دشمنش را در غفلت نگه دارد و به او حمله کند. اگر یک ملتی بیدار باشد، اگر یک ارتشی بیدار باشد، با هر قدرتی به آنها حمله بشود پیروزی به دست دشمن نمی اید. امام علی (ع) هم فرمودند «من نام عن عدوه انبهته المکائد غررالحکم ص 234 اگر کسی از دشمنش غفلت کرد و خوابش برد، آن وقت با حمله دشمن از خواب بیدار می شود». ولی اگر بیدار و هوشیار بوده و در سنگر و در کمین دشمن باشد، دشمن کاری از دستش ساخته نیست.

هر چه بیشتر دشمن تلاش اطلاعاتی کرد، بیشتر خدا رعب قدرت ایران را در دلشان انداخت. این بازدارندگی است. تهدید اگر تحقق نیافت به خاطر بازدارندگی بود. اما این بازدارندگی چیست؟ نکته مهم همین جا است که بگوییم این بازدارندگی چیست؟ در ایه شریفه قرآن قبل از این «ترجون من الله ما لایرجون» توضیح می دهد که خدای متعال وضع دشمنان شما را می داند. وضع شما را هم می داند. اگر بحث علمی و فن آوری باشد، ما هر چه پیشرفت کرده باشیم، آمریکا هم علم و فن آوری را دارد، نیروی انسانی هم دارد، آدم ها را هم دارد اما چه چیزی را ندارد؟ همین رجا پیروزی و نصرت، همین «ترجون من الله ما لایرجون» را ندارد.شما به این چیزها امید دارید اما آنها ندارند.

«فان حزب الله هم الغالبون مائده56 تنها لشکر خدا (در دو عالم) فاتح و غالب خواهند بود».

«... أن القوه لله جمیعاً... بقره 165 به درستی که قدرت توانایی خاص خداست».

«... ان العزه لله جمیعاً... یونس65 هر عزت و اقتداری مخصوص خداست».

«ان الامر کله لله... آل عمران154 تنها خدا بر عالم هستی فرمان رواست » قدرت، عزت، فرمان، همه اش مال خداست. کُله یعنی یکی هم مربوط به کس دیگری نیست. اینها همه متعلق به مکتب ماست؛ مکتب ارتشیان، پاسداران و بسیجیان است.

«... و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم آل عمران126 و فتح و پیروزی نصیب شما نگشت مگر از جانب خدای توانای دانا».

«... ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم محمد7 اگر شما خدا را یاری کنید خدا هم شما را (همه جا) یاری کند و (در حوادث) ثابت قدم گرداند».

« ولینصرن الله من ینصره حج40 و هر که خدا را یاری کند البته خدا او را یاری خواهد کرد». چند بار تاکید در این بخش از ایه شریفه است «لَ، ینصرن، تشدید» می گوید حتماً و به طور تاکید خدا کسانی را که یاری اش کنند یاری می کند. یاری خدا چیست؟ خدمت به جمهوری اسلامی، خدمت به امت ولی فقیه و پذیرش فرماندهی ولی فقیه.

«ان الله یدافع عن الذین آمنوا حج38 خدا مومنان را از هر شر و مکر دشمن نگاه می دارد» که علامه طباطبایی در تفسیر این ایه می فرماید: «ان الله یدافع عن الایمان».

«ترجون من الله ما لایرجون» ما به این چیزها امید داریم، این ها تکیه گاه ما هستند، آن ها این تکیه گاه ها را ندارند.

لذا این گونه می شود که «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله بقره249 بسیار گروه های کوچکی که پیروز می شوند بر گروه های عظیم به اذن خدای متعال»، قرآن این را چند بار نشان داده است. هم در قوم بنی اسرائیل آن جایی که تالوت را فرمانده می کند و بر جالوت پیروز می شود و هم در جنگ بدر اتفاق افتاده است.

«... و الله بما تعملون بصیر حدید4» یعنی هر کس هر کاری می کند خدا می بیند. «ان الله بما یعملون محیط آل عمران120» آن ها کاری نمی توانند بکنند که در مشت خدای متعال نباشند. همه چیز و همه جا در ید قدرت خداست. خوب، این هست. وعده های الهی هم هست. هر کاری آن ها می خواهند بکنند در مشت خدا هستند، «ولینصرن الله من ینصره» حالا وقتی آنها می خواهند به امام خمینی(ره) و ملت امام حمله کنند. در طبس باد را خدا به کار می گیرد و شن آن ها را زمین می زند.

«الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور بقره257 خدا یار اهل ایمان است، آنان را از تاریکی های جهان بیرون آرد و به عالم روشنایی برد»

«ادعونی استجب لکم... غافر60 بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را»

«... یمدکم ربکم بثلاثه آلاف من الملائکه منزلین آل عمران124 ایا خداوند به شما مدد نکرد که سه هزار فرشته به یاری شما فرستاد؟».

«مکروا و مکر الله و الله خیرالماکرین آل عمران54 با خدا مکر کردند، خدا هم در مقابل با آن ها مکر کرد و از همه کس خدا بهتر مکر تواند کرد».

«ان الله مع الصابرین بقره153 خدا یاور بردباران است».

«... ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا... انفال29 اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان (تمیز حق از باطل) و تشخیص راه سعادت از شقاوت بخشد».

«و من یتق الله یجعل له مخرجا طلاق2 و هر کس خدا ترس (و پرهیزکار شود) خدا راه بیرون شدن (از گناه و بلا و حوادث سخت عالم را) بر او می گشاید».

«و ان جندنا لهم الغالبون صافات173 و همیشه سپاه ما (بر دشمن) غالب اند».

«... و هو معکم این ما کنتم... حدید4 هر جا باشید خدا با شماست».

«و الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا... عنکبوت69 و آنان که در راه ما جهاد کردند محققاً آنها را به راه (معرفت و لطف) خویش هدایت می کنیم». این را فرماندهان زمان جنگ روی نقشه ها می نوشتند.

«فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما نساء95 و مجاهدان را بر بازنشستگان با اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است».

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون آل عمران169 البته نپندارید که شهیدان راه خدا مردند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود».

«و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی انفال17 چون تو تیر افکندی نه تو بلکه خدا افکند». سلاح های آنها باید با دست های لرزان خودشان و پشت های لرزان خودشان و با چشم ها و دل های لرزان خودشان به کار گرفته شود، اما سلاح های شما را خدای متعال شلیک می کند.

«قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا اسرا81 (به امت) بگو که (رسول) حق آمد و باطل را نابود ساخت که باطل خود لایق محو و نابودی (ابدی) است».

«یدالله فوق ایدیهم فتح10 دست خدا بالای دست آنها است».

«...کفی الله المونین القتال... احزاب25 خدا خود امر جنگ را از مومنان کفایت فرمود».

خدای متعال در جنگ بدر به پیامبر (ص) می فرماید: «من رعب شما را در دل آنها افکندم». یعنی خداوند می فرماید شما خدا را دارید، او برای شما کافی است. از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام پرسیدند، چگونه شد که شما در زمان رسول خدا(ص) با هر قدرتی مواجه شدید او را شکست دادید؟ فرمودند: «با هر قدرتی مواجه شدم خداوند رعبی از من در دل آنها انداخت».

با مختصر آشنایی با ایات قرآن کریم و با لحظاتی تفکر امیدواری ها و تکیه گاه ها و حمایت های زیادی را از جانب خدای متعال را در قرآن کریم می بینیم. قرآن این طور سرباز می سازد. امام زمان (ع) این طور سرباز می سازد. سپاه بالله را امام سجاد (ع) تعریف کردند می فرمایند: «زمانی می رسد که منتظران ظهور امام زمان (عج) آن چنانند که به یقین آقا را می بینند». بنابراین، این افراد منتظر امام زمان علیه السلام هم مبلغ دین خدا هستند و هم شمشیر زن در راه خدا.
 

 




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 آبان 9 ساعت 11:22 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ