سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
دانا نادان را می شناسد؛ چون قبلاً نادان بوده است؛ ولی نادان دانا را نمی شناسد؛ چون قبلاً دانا نبوده است . [امام علی علیه السلام]

من غم مهر حسین با شیر از مادر گرفتم        روز اول که آمدم دستور تا آخر گرفتم
امام صادق علیه السلام :
به درستی که زوار حسین بن علی علیه السلام چهل سال قبل از مردم داخل بهشت می شوند در حالیکه بقیه مردم در حساب و موقف هستند.
امام صادق علیه السلام :
کسی که قبر حسین علیه السلام را زیارت نکند از خیرهای زیادی محروم است و یک سال از عمرش کم می شود.
امام رضا علیه السلام :
کسی که قبر امام حسین علیه السلام را در کناره فرات زیارت کند مثل کسی است که خانه خدا را زیارت کرده باشد.
با توجه به فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام انسان نباید این فرصت ها را از دست بدهد و اگر امکان دارد از نزدیک امام حسین علیه السلام را زیارت کند و از فیوضات زیادی که برای زائر سیدالشهدا خداوند متعال در نظر گرفته است استفاده کند ولی نباید بسته بودن راه کربلا و یا ناتوانی جسمی یا مالی مانع استفاده از وجود با برکت امام حسین علیه السلام گردد زیرا بر اساس فرمایش امام باقر علیه السلام بوسیله زیارت عاشورا از راه دور و نزدیک می توان به سالار شهیدان ابراز عشق و علاقه کرد. چنانچه علامه امینی عامل موفقیت و جایگاه رفیع خود در بهشت را مداوت بر خواندن زیارت عاشورا می دانست.
سیره 14 نفر از علما و بزرگان در رابطه با زیارت عاشورا

1-     امام خمینی و زیارت عاشورا

         امام در تمام زیارات مخصوص از نجف به کربلا می رفتند و زیارت امام حسین علیه السلام را انجام می دادند و الان که در تهران هستند  این زیارت را به شکل دیگر انجام می دادندو روزی دو سه ساعت قدم می زنند و در همین حال تسبیح در دست گرفته یا ذکر می گویند و یا زیارت عاشورا می خوانند . در آن ساعت کمتر کسی نزدیک و مزاحم امام می شود.

 

2-     شیخ مرتضی انصاری و زیارت عاشورا

     در شرح احوال ایشان آمده است ، که از جمله عادتشان خواندن زیارت عاشورا بود که در هر روز دوبار صبح وعصر آن را می خواندند و بر آن بسیار مواظبت می نمود . بعد از وفاتش کسی او را در خواب دید و از احوالش پرسش کرد و در جواب سه مرتبه فرمود: زیارت عاشورا  زیارت عاشورا  زیارت عاشورا

 

3-     علامه امینی صاحب کتاب الغدیر و زیارت عاشورا

  فرزند آیت الله امینی می نویسد پدرم را در خواب دیدم و به من فرمود:

پسر جان در گذشته بارها تو را یاد آوری کردم و اکنون نیز به تو توصیه می کنم که زیارت عاشورا را هیچ وقت به هیچ عنوان ترک و فراموش مکن مرتبا زیارت عاشورا بخوان و بر خودت وظیفه بدان ، این زیارت عاشورا دارای آثار و برکات و فوائد بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی در دنیا و آخرت تو می باشد و...

 

4-     میرزای قمی و زیارت عاشورا

  این مرد بزرگ هرگز نماز شب و زیارت عاشورا و نماز جماعت را ترک نکرد و هرگاه به مسجد نمی رفت در منزل با زن و فرزندان خود نماز جماعت می خواند.

 

5-     میرزای محلاتی و زیارت عاشورا

  مرحوم سی سال آخر عمرش زیارت عاشورا را ترک نکرد و هر روز که به سبب بیماری یا امری دیگر نمی توانست زیارت عاشورا بخواند نایب می گرفت.

 

6-     شهید قدوسی و زیارت عاشورا

     ایشان به خاندان عصمت و طهارت عشق می ورزیدند و زیارت جامعه و زیارت عاشورا و توسل به خاندان پیامبر و شرکت در جلسات روضه و سوگواری امام حسین علیه السلام مقید بود.

 

7-     علامه طباطبایی و زیارت عاشورا

در ایام محرم و صفر زیارت عاشورا را ترک نمی کردند

 

8-     محمد تقی شیرازی و زیارت عاشورا

هر روز  دراتاق خود زیارت عاشورا می خواندند.

 

9-     میرزا محمد جعفر انصاری و زیارت عاشورا

گذشته از نوافل شبانه روزی و قرائت یک جزء کلام الله مجید و نماز حضرت جعفر طیار هر روز زیارت عاشورا و جامعه کبیره را در یک جلسه ایستاده بجا می آوردند .

 

10- آیت الله آقای نجفی قوچانی و زیارت عاشورا

آیت الله قوچانی فرمودند: قرار گذاشتیم با خود که تا صبح بیدار باشیم و مشغول تلاوت قرآن و ادعیه و اوراد باشیم و در بین الطلوعین اشتغال به زیارت عاشورا داشتیم.

 

11- آیت الله شیخ محمد رفیع محمدی و زیارت عاشورا

 ایشان محبت شدیدی به اهل بیت عصمت داشتند و بر خواندن زیارت جامعه و عاشورا مداومت می کردند و هر روز صبح جلوی ایوان منزل خود ایستاده و زیارت وارث و یا زیارت عاشورا را از حفظ می خواندند و در این حال اشک از چشمان مبارکش چون باران می بارید.

 

12- آیت الله العظمی شیخ محمد صالح علامه حائری و زیارت عاشورا

 ایشان در نامه ای به آیت الله شیخ جلال الدین علامه حائری می نویسد : عزیز من ! در سن پیری نمی شود کار جوانی را انجام داد. نوم المومن عباده، مشایخ ما دراز کشیده زیارت عاشورا می خواندند. مرحوم شیخ قربان زنجانی کربلایی یگانه مدرس صمدیه حضرت سید الشهدا را در خواب دید که فرمود: در هر حالتی زیارت عاشورا بخوان.

 

13- آیت الله شیخ واله مدرس بابلی و زیارت عاشورا

 بخدا قسم عالمی فاضل ، مجتهدی صابر و متواضع و تقی و نقی و پاک سرشت و متبحر بود و اکثرا ذکر الهی می گفت و بر زیارت عاشورا مداوم بود




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 88 اردیبهشت 23 ساعت 1:22 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ