سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجات دور افتـد و در گمراهی و نادانی ها درافتد . [امام علی علیه السلام]

حجت‌الاسلام محمد‌حسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: معنای رجب و اوصافی که برای این ماه بیان شده به خاطر لطف، رحمت و عنایتی است که خداوند برای بندگان خود در این ماه قرار داده است.
وی افزود: در روایات نیز از ماه رجب به عنوان ماه سرازیر شدن و فرود آمدن عنایات و الطاف خداوندی یاد شده است.
اختری ادامه داد: ما بندگان خدا، خصوصیات واقعی و چگونگی احوال و چگونگی تنظیم گردش امور را نمی‌دانیم. این امور همه دست خداست و خدا ماه‌ها را به این نحوه و ترتیب امروزی قرار داده است.
وی ادامه داد: دلایل بسیاری برای شرافت و عظمت ماه رجب عنوان شده است. از جمله اینکه، این ماه، جزو ماه‌های حرام بوده و مسلمانان از هر گونه جنگ در این ماه از زمان جاهلیت منع شده‌اند. دلیل آن هم قرار گرفتن مردم در آسایش و امنیت و صلح است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این ماه دارای خصوصیاتی خاص است و حوادثی در آن به وقوع پیوسته که خودبه‌خود دارای برکات و منافع بسیاری بوده‌اند. از جمله اینکه به اعتقاد اکثر مورخان اسلامی و به اعتقاد شیعه، بعثت حضرت محمد (ص) در این ماه واقع شده و آغاز شروع نزول قرآن در این ماه بوده است.
وی تأکید کرد: بعثت حضرت رسول (ص) از نعمت‌هایی است که طبق آیه شریفه، «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ» خدا به بندگانش به خاطر این نعمت، منت می‌گذارد.
اختری در ادامه گفت: شروع تدریجی نزول قرآن با سوره «‌علق» در این ماه آغاز شد که خود آغازگر تعلیم و تعلم و آموزش است.
وی همچنین معراج پیامبر اسلام را طبق اعتقاد علمای سنی در شب بیست و هفتم ماه رجب عنوان کرد و گفت: این خود نعمت و لطفی است که از جانب خدا به بندگانش به خصوص بنده خاص خود حضرت محمد (ص) اعطا شده است.
اختری همچنین به میلاد امام علی (ع) در روز سیزدهم ماه رجب اشاره و اظهار کرد: ولادت معجزه‌گونه امیرالمؤمنین در کعبه دارای آثار خیر و برکت از سوی خداوند نسبت به بندگانش است. همچنین ولادت امام محمد باقر (ع) در روز اول و ولادت امام جواد (ع) در روز دهم و شهادت امام هادی (ع) در روز سوم ماه رجب رخ داده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: این ماه به دلیل این حوادث از ویژگی خاصی برخوردار است و در کنار این اتفاقات باید طبق آنچه پیامبر (ص) سفارش کرده است، رجب را ماه استغفار و توبه عنوان کرد.
وی در خصوص اعمال خاص ماه رجب گفت: رجب برای عبادت و ارتباط با خداوند قرار داده شده است. به خصوص در اعمال شب پانزدهم ماه رجب که اعمال ‌ام داوود نام دارد و مراسم اعتکاف ? روزه در مساجد در روزهای ?? و ?? و ?? ماه که بین مسلمانان رسم شده است.
اختری افزود: مراسم اعتکاف، عمل شایسته و زیبایی برای تزکیه روح و باطن است و می‌تواند در انسانیت، روح و باطن انسان و ارتباط انسان با خدا تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: دعاهای بسیار فراوانی برای روزها و شب‌های رجب وارد شده است. از جمله زیارت امام حسین(ع) که از راه دور هم امکانپذیر است و زیارت رجبیه که مخصوص تمام ائمه (ع) است.
حجت‌الاسلام محمد‌حسن اختری در پایان سخنان خود گفت: به جا آوردن عمره مفرده از بالاترین اعمال است که به مسلمانان برای انجام آن در ماه رجب تأکید فراوان شده است.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 90 خرداد 17 ساعت 5:31 عصر |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ