سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
کسی که مردم را دست می اندازد، نباید [امام صادق علیه السلام]

       هم اکنون بر اساس یک باور مردمی و عامیانه، عدد 13 نشان? نحسی و بد یُمنی شمرده می ‌شود. این امر هم در ایران و هم در کشورهای دیگر رایج است. در کشورهای خارجی، بسیار بیشتر از ایران 13 را نحس می دانند. به طوری که در هواپیماها، صندلی شمار? 12 و 14 وجود دارد و عدد 13 درکار نیست ( چون حتما ً کسی که روی صندلی 13 می نشسته، از هواپیما به پائین پرت شده است !!)...

          البته حقیقت این است که، یک نحسی در مورد عدد 13 در مورد مسائل هوا - فضا اتفاق افتاده که چنین عملی را در هواپیماهای خارجی انجام می دهند. و آن هم سفینه ی " آپولو 13 " است. همانطور که می دانید، سفین? " آپولو 11 " اولین سفینه ای بود که به وسیله ی آن توانستند کره ی ماه را فتح کنند. و " نیل آرم استرانگ " اولین انسانی بود که پا بر خاک کر? ماه نهاد. این سفینه متعلق به سازمان فضائی آمریکا ( ناسا ) بوده که به منظور اهداف فضانوردی ساخته می شده است. که بعد از آن، سفینه ی " آپولو 13 " به دلیل نقص فنی خراب شد و نتوانست مأموریت خود را انجام دهد. و به دلیل همین نقص فنی، سفر خود را نیمه کاره گذاشت و به زمین بازگشت.

          در باورهای مذهبی نیز، چون " دوازده امام " و " چهارده معصوم " وجود دارند، و هیچ چیزی نبوده تا عدد 13 به آن تعلق بگیرد، و اعداد قبل و بعد آن همه برای خود معنائی دارند، عدد 13 نحس شده است. البته روشنفکران بر این باورند که هیچ عددی نحس نیست و اینها تنها تفکرات مردم است که به دلیل اتفاقات خاصی که در تاریخ برای افراد یا اشیاء و مکان های مختلف افتاده است، باعث شده که تصور کنند 13 عدد نحسی است و باعث بدشانسی در زندگی می شود. امّا همانطور که می دانید، در آستان? نوروز و روز سیزده بدر ایرانی هستیم. که روز آشتی با طبیعت و شور و شادمانی ایرانیان در دامان طبیعت است. که مطابق این رسم کهن، ایرانیان هر ساله در این روز، سبزه هائی که از آغاز عید پرورش داده اند را به طبیعت می اندازند. و به همراه خانواده و دوستان و آشنایان به طبیعت و کوه و دشت ها و رودخانه ها و ... رفته و به خوشی و شادی می ‌پردازند. و سؤالی که پیش می آید این است که: اگر 13 عدد نحسی است، پس چرا روز 13 فروردین را به عنوان روز آشتی با طبیعت در نظر گرفته اند؟

          جواب این است که: نحسی 13 این روز، به خاطر در خانه ماندن است. و برای این که نحسی آن بریزد باید به دامن طبیعت رفت...




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 90 فروردین 13 ساعت 1:7 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ