سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]

آداب تلاوت قرآن :برای تلاوت قرآن فضائل بسیاری ذکر شده است ودستور داده شده درهر شبانه روز حد اقل پنجاه آیه تلاوت شوداز این رو برای تلاوت قرآن آدابی ذکر شده است . این آداب به صورت کلی به دو دسته ی ظاهری و باطنی تقسیم می شوند :
آداب ظاهری عبارت است از : وضو گرفتن و در جای پاکیزه خواندن و رو به قبله نشستن و قبل ازخواندن مسواک زدن و پیش از شروع اعوذ با لله من الشیطان الرجیم گفتن و ترتیل و آهسته خواندن با صوت زیبا و خوش خواند ن و از رو خواندن و خواندن دعای شروع و ختم قرآن و در حال نماز قرآن خواندن و ترک خوردن و آشامیدن و ...
آداب باطنی آن عبارت است از : فهمیدن کلام خدا و تعظیم گوینده ی قرآن حضور قلب داشتن و تدبر در آیات قرآن و بر طرف کردن فهم قرآن و تاثیر پذیری و ...
آسمان : سماء یا سموات در قرآن فراوان به کار رفته است به گونه ای که 120 مرتبه لفظ سماء و 190 مرتبه سموات در قرآن آمده است به جز آسمان و آسمانها وجوه دیگری برای آن بر شمرده اند از جمله به معنای سقف خانه در آیه ی 15 سوره ی حج به معنای ابر در آیه ی 18 مؤمنون به معنای باران در آیه ی 11 سوره ی نوح به معنای آسمان بهشت و جهنم در آیه ی 108 سوره ی هود .  

آیه – آیات : آیه در لغت به معنای علامت و عبرت و دلیل و برهان و امر شگفت و ... به کار رفته است مفسران نیز در تعریف اصطلاحی آیه معنای مختلفی را ذکر کرده اند از جمله گفته اند : آیه بخشی از کلام معجزه ی الهی است که در سوره های قرآن کریم مندرج است . سیوطی  می گوید : آیات ترکیب یافته از جملاتی است دارای مطلع و مقطع که در سوره های قرآن کریم مندرج است . بیشتر مفسران شناخت آیات را امر توفیقی می دانند که ابتدا و انتهای آن توسط شارع تعیین شده است . آسیه : قرآن کریم دوبار بدون ذکر نام آسیه وی را توصیف کرده است : یک بار در سوره ی قصص آیه ی 9 و بار دیگر در سوره ی تحریم آیه ی 11 . آسیه همسر فرعون زمان حضرت موسی (ع) بود که در راه ایمان خود متحمل شکنجه های بسیاری شد و با موسی همدل و همراه بود و به خداوند ایمان داشت . پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرماید : از مردان بسیاری به حد کمال رسیده اند و از زنان تنها چهار زن به کمال رسیدند : آسیه و مریم و خدیجه و فاطمه و آسیه در کنار این سه زن دیگر از بهترین زنان بهشتی اند .




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 89 دی 12 ساعت 10:59 صبح |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ