سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
ای مردم! هرگاه دانستید، پس به آن عمل کنید؛ شاید که هدایت یابید . [امام علی علیه السلام]

آیت‌الله علی اکبر فیض معروف به مشکینی در سال 1300 هجری شمسی در روستایی از توابع بلوک مشکین و در خانواده‌ای متدین و اهل علم چشم به جهان گشود.
به گزارش جهان به نقل ازفارس، آیت‌الله علی اکبر فیض معروف به مشکینی‌ در سال‌ 1300 هجری‌ شمسی‌ در روستایی‌ از توابع‌ بلوک‌ مشکین‌ و در میان‌ خانواده‌ای‌ متدین‌ و اهل‌ علم‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ از اهل‌ علم‌ بود و در کسوت‌ روحانیت‌ به‌ تحصیل‌ علم‌ و رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ می‌پرداخت‌.

آیت‌الله‌ مشکینی‌ هنگامی‌ که‌ همراه‌ با پدر در نجف‌ اشرف‌ مقیم‌ بود، به‌ مکتب‌ خانه‌ رفت‌ و سپس‌ همراه‌ پدر به‌ وطن‌ بازگشت‌ و مقداری‌ از مقدمات‌ علوم‌ دینی‌ را نزد پدر فرا گرفت‌.

با رحلت‌ پدر و به‌ سفارش‌ وی برای‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ به‌ شهرستان‌ اردبیل‌ سفر کرد و مقداری‌ از صرف‌ و نحو را در آنجا فرا گرفت‌. سپس‌ در معیّت‌ عالم‌ بزرگواری‌ که‌ از زخمیان‌ حادثه‌ مسجد گوهرشاد مشهد در زمان‌ رضاخان‌ بود، به‌ شهر قم‌ آمد و در آن‌ دیار به‌ تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ پرداخت‌.

در آن‌ زمان‌ سایه‌ منحوس‌ رژیم‌ پهلوی‌ بر کشور مستولی‌ و تحصیل‌ در حوزه‌های‌ علمیه‌ بسیار دشوار بود. با این‌ حال‌ آیت‌الله‌ مشکینی‌ دروس‌ دوره‌ سطح‌ را به‌ خوبی‌ به‌ پایان‌ رساند و در درس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ استادان‌ مشهور دوره خود حاضر شد.

وی نزدیک‌ به‌ هفت‌ ماه‌ نیز در نجف‌ اشرف‌ حضور داشت‌ و در درس‌های‌ خارج‌ استادان‌ آن‌ دیار، به ویژه‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) شرکت‌ می‌کرد اما به‌ دلیل‌ هوای‌ گرم‌ نجف‌ و ضعف‌ مزاجی‌ مجبور به‌ بازگشت‌ به‌ ایران‌ شد.

آیت‌الله‌ علی‌ اکبر مشکینی‌ در سال‌های‌ تحصیل‌ خود، به‌ محضر عالمان‌ بسیاری‌ شرفیاب‌ شد. وی در دروس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ آیت‌‌الله‌ العظمی‌ بروجردی ‌(ره‌) و آیت‌الله‌ العظمی‌ محقق‌ داماد(ره‌) شرکت‌ می‌کرد. در نجف‌ نیز به‌ محضر عالمان‌ و استادان‌ آن‌ دیار شرفیاب‌ می‌شد و در درس‌ خارج‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) شرکت‌ جدی‌ داشت‌.

آیـت‌الله مشکینی در سال‌های‌ تحصیل‌ و پس‌ از آن‌ با فضلا و اساتید‌ بسیار رابطه‌ دوستی‌ داشت‌ که‌ از آن‌ جمله‌ می‌توان‌ آیت‌الله‌ جوادی‌ آملی‌ و آیت‌‌الله‌ امینی‌ را نام‌ برد.

* فعالیت‌های‌ علمی‌ و فرهنگی

‌آیت‌‌الله‌ مشکینی‌ در سال‌های‌ عمر خود تاکنون‌ فعالیت‌های‌ بسیاری‌ را به‌ انجام‌ رسانده‌ است‌. بسیاری‌ از استادان‌ و علمای‌ امروز از شاگردان‌ وی‌ به‌ شمار می‌آیند که‌ در درس‌های‌ وی‌ شرکت‌ جدی‌ داشته‌اند. وی کتب‌ دوره‌ مقدمات‌ و سطح‌ را بارها تدریس‌ کرده‌ و سال‌ها به‌ تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ اشتغال‌ داشته‌ است‌.

همچنین‌ درس‌ تفسیر آیت‌الله مشکینی از دروس‌ مشهور حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بوده‌ است که از فعالیت‌های‌ مهم‌ وی‌ در این‌ عرصه‌، تأسیس‌ مؤسسه‌ الهادی‌ است‌ که‌ به‌ چاپ‌ کتب‌ مفید و اسلامی‌ برای‌ سطوح‌ گوناگون‌ جامعه‌ می‌پردازد و مردم‌ را با حقایق‌ و معارف‌ اسلامی‌ آشنا می‌سازد.

آیت‌الله مشکینی‌ خود نیز کتاب‌های‌ فراوانی‌ در زمینه‌های‌ گوناگون‌ علوم‌ اسلامی‌ تألیف‌ و منتشر ساخته‌ از جمله اصطلاح‌ الاصول، مصطلحات‌ الفقه‌، الفقه‌ الماثور (دوره‌ فقه‌ به‌ طرزی‌ نوین‌)، دروس‌ فی‌‌الاخلاق‌ (یک‌ دوره‌ اخلاق‌ عربی‌)، ازدواج‌ در اسلام‌، المنافع‌ العامه‌ (شرح‌ کتاب‌ احیاالموات‌ شرایع‌)، مفتاح‌ الجنان‌ (کتاب‌ دعا تکمیل‌ مصباح‌ المنیر)، المواعظ‌ العددیه‌، واجب‌ و حرام‌ احکام‌ الزامی‌ (دوره‌ فقه‌)، قصار الجمل‌ (احادیث‌ کوتاه‌ تحت‌ عناوین‌ لغوی‌ دو جلد)، ترجمه‌ قرآن‌ کریم‌ به‌ زبان‌ فارسی، ‌الهدی‌ الی‌ موضوعات‌ نهج‌ البلاغه، المبسوط‌ (تفسیر سوره‌ آل‌ عمران‌)، واجبات‌ و محرمات‌ (استقصاء آنچه‌ در شرع‌ واجب‌ و حرام‌ اعتقادی‌ و عملی‌ است‌)، تفسیر سوره‌ (ص‌)، بحث‌ تکامل‌ از نظر قرآن، ‌مسلکنا فی‌ العقائد و الاخلاق‌ و العمل‌، زمین‌ و آنچه‌ در آن‌ است، تقلید چیست‌؟، رساله‌ خمس، حاشیه‌ توضیحی‌ بر کتاب‌ مضاربه‌ عروة‌الوثقی‌، نهج‌‌البلاغه‌ موضوعی، تحریرالمواعظ، تحریرالمعالم، ‌الرسائل‌ الجدیده، تلخیص‌ المکاسب‌، تفسیر روان‌ برای‌ نسل‌ جوان و ترجمه‌ و شرح‌ فارسی‌ سه‌ کتاب‌ مضاربه‌، مزارعه‌ و شرکت‌ در عروة‌ الوثقی‌.

همچنین‌ از وی‌ مقالات‌ بسیاری‌ در نشریات‌ نورعلم‌، پاسدار اسلام‌ و... و نیز در روزنامه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و... به‌ چاپ‌ رسیده‌ است‌.

*فعالیت‌های‌ سیاسی‌

زندگی‌ آیت‌الله‌ مشکینی‌ سرشار از مبارزات‌ و تلاش‌های‌ سیاسی‌ برای‌ تحقق‌ حکومت‌ اسلامی‌ است‌.

وی از نخستین‌ افرادی‌ بود که‌ به‌ نهضت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) پیوست‌. مشکینی در جلسات‌ مخفی‌ مبارزان‌ شرکت‌ می‌کرد از این‌ رو حدود چهار ماه‌ در تهران‌ متواری‌ شده‌ بود و سپس‌ ایران‌ را به‌ مقصد عراق‌ ترک‌ کرد. با بازگشت‌ به‌ قم‌ در همان‌ روز اول‌ دستگیر شد و ساواک‌ از او خواسته‌ بود تا 48 ساعت‌ بعد از قم‌ خارج‌ شود. از این‌ رو به‌ مشهد رفت‌ و 15 ماه‌ در آنجا مشغول‌ تدریس‌ شد و بار دیگر به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ آمد و مبارزات‌ را پی‌ گرفت‌؛ اما پس‌ از مدتی‌ به‌ همراه‌ 27 نفر از اساتید‌ و فضلای‌ حوزه‌ تبعید شد. از این‌ رو به‌ زادگاه‌ خود رفت‌ ولی‌ پس‌ از سه‌ ماه‌ ساواک‌ وی را دستگیر و به‌ ماهان‌ کرمان‌ و گلپایگان‌ تبعید کرد.

وی پس‌ از دو سال‌ نیز به‌ کاشمر تبعید شد و در طول‌ دوره تبعید نیز دست‌ از مبارزه‌ برنمی‌داشت‌؛ این‌ گونه‌ بود که‌ ساواک‌ او را به‌ مکان‌ دیگری‌ منتقل‌ می‌کرد. وی از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بود‌.

با پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌، آیت‌الله‌ مشکینی‌ در مسئولیت‌های‌ گوناگونی‌ به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخت‌ از جمله عضویت‌ در خبرگان‌ تدوین‌ قانون‌ اساسی‌، مسئول‌ گزینش‌ و اعزام‌ قضات‌ با حکم‌ امام‌ (ره‌)، ریاست‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در هر سه‌ دوره‌، امامت‌ جمعه‌ قم‌ با حکم‌ امام (ره‌) و رهبر انقلاب، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و ریاست‌ شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 91 خرداد 18 ساعت 9:4 صبح |

    تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری هفتم www.pichak.net کلیک کنید

     

    وفات حضرت  زینب  س برهمه  علاقمندان به امامت و اهل بیت تسلیت باد




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 91 خرداد 16 ساعت 4:42 عصر |

    تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

     

    در حادثه کربلا یکی از چهره های خیلی مهم و تعیین کننده که بار سنگین پیام رسانی امام حسین (ع) را بر عهده گرفت و به خوبی هم انجام داد شخصیت و زنی است به نام زینب(س) . این بانوی بزگوار که خواهر امام حسین(ع) و دختر امام علی(ع)است در حادثه کربلا اگر به طور اجمال به زندگی ایشان نگاه کنیم در حادثه کربلا ایشان 54 یا 55 سال داشتند زیرا که ایشان در پنجم ماه جمادی الاول در مدینه متولد شد و در همان زمان او را نزد پدر بزرگوارش امیرمومنان آوردند که نامگذاری کند ولی امام علی فرمود: من در این کار از جدش رسول خدا سبقت نمی گیرم و پیغمبر اکرم (ص)در آنوقت در سفر بودند پس صبر کردند تا رسول خدا از سفر بازگشته و آن کودک را زینب نام نهادند و بنابرروایتی پیامبر بزرگ اسلام فرمود که من به خدواند سبقت نمی گیرم درنامگذاری این کودک دراین زمان بود که جبرئیل به حضور رسول خدا رسیدند و نام زینب را از سوی خدا برای او آوردند.کنیه حضرت زینب ام کلثوم است و پدرش همان گونه که گفتم حضرت علی (ع) و مادرش فاطمه(س) دختر پیامبر بزرگوار اسلام ، جد مادری حضرت زینب (س) رسول خدا بودند و همین گونه از سوی دیگر خدیجه دختر خولیه اولین زن مومن و نزدیکترین و عزیزترین زن پیامبر جده مادری زینب بود، جد پدری زینب(س)ابوطالب  فرزند عبدالمطلب عموی پیامبر اکرم و همینگونه فاطمه دختر اسد بن هاشم بن عبدالمناف نخستین زن هاشمی که مرد هاشمی را همسر شد ، جده مادری حضرت زینب (س) بودند. به این ترتیب حضرت زینب (س) از خانواده بزرگ محمدی ،‌علوی و هاشمی است .لقب هایی برای حضرت زینب(س) وجود دارد که به سه لقب اشاره می کنم .یکی زینب الکبراء  این لقب برای مشخص شدن وی از دیگر خواهرانش است که از دیگر زنان امیرمومنان به دنیا آمده بودند و زینب نام داشتند یعنی چند دختر امام علی (ع) زینب نام داشتند برای اینکه اینها از هم مشخص شوند حضرت زینبی که مشخصات آن ذکر شد او را به نام زینب الکبراء یاد می کردند.لقب دیگر مادر بزرگوار ایشان حضرت زهرا(س) نیز صدیقه بود حضرت زینب (س) را صدیقه صغرا گفته اند و همین گونه لقب دیگر ایشان عقیله بنی هاشم یا عقیله طالبین که منظور جد پدری ایشان است عقیله به معنای بانوی است که در قوم خود از کرامت ویژه ای برخوردار باشد در خانه اش عزت و محبت فوق العاده داشته باشد و لقبهای دیگری نیز برای او ذکر شده مثل: موئقه،عارفه ، عالمه غیر معلمه، عابده آل علی، فاضله و کامله.
    حضرت زینب (س) زیر تربیت و آموزش مادر تا چهار سالگی و پس از آن زیرآموزش پدر بزرگوار و برادران ایشان  امام حسن مجتبی و  امام حسین(ع) رشد نمود و زمانیکه به سن ازدواج رسید او را به ازدواج پسرعمویش عبدالله بن جعفر بن ابی طالب که ما بیشتر او را به نام جعفر طیار می شناسیم که یکی از سرداران بزرگ اسلام بود و نتیجه این ازدواج چهار پسر به نامهای علی ، محمد، عون ،اکبر و دختری بنام ام کلثوم بود زینب (س) در مدینه می زیست و تا وقتی که حادثه کربلا یعنی تا سال 60 هجری 27 رجب در مدینه زندگی می کرد و در آن زمان با کاروان امام حسین(ع) راهی عراق شد و مسایلی که در آن حادثه پیش آمد و من پس از یکی دو مطلب به آن می پردازم و پیش از آن لازم است که قدری به شخصیت زینب (س) اشاره شود.حضرت زینب (س) دارای نبوغ و استعداد فوق العاده ویژه ای بوده است طوریکه گاه امیرمومنان علی (ع) درسهای را می خواست به او بیاموزد ولی در عین درگفتن متوجه می شد که دختر او پیشاپیش مطلب را فهمیده است و آگاهی دارد این نشان می داد که دختر بزرگوار علی (ع) از استعداد ویژه ای برخوردار است به همین دلیل ممکن دلایل دیگری چون زهد و حرمت او نزد پدر و مادر سبب شده بود که حضرت امام حسن و امام حسین(ع) برای خواهر گرامیشان حضرت زینب (س) احترام فوق العاده  و ویژه ای قائل شوند. یکی از مورخان بنام بهرامی در کتاب عوام العلوم می نویسد: که هر گاه حضرت زینب (س) به امام حسین (ع)  وارد می شد به آنها احترام خواهر تمام قد می ایستادند وزینب را در جای خود می نشاندند، حتی گفته شده است که در وقت قرآن خواندن هم اگر امام حسین(ع) مشغول قرآن خواندن بود اگر زینب (س) وارد می شد از جا بر می خواست و زینب را در جای خود می نشانید.حضرت زینب کبرا (س) در طول سالهای زندگی خود به حوادث خیلی تلخی روبرو شد و از همین سبب او را ام المصائب یعنی مادر مصیبتها هم می نامند، گرفتاریها و حوادث تلخ زندگی حضرت زینب (س) را بخواهیم به شکل فهرست گونه مرور کنیم برخی از حوادث عبارتند از رحلت جد بزرگوارش پیامبر اسلام (ص) در سال دهم هجرت از دست دادن مادر زهرای مرضیه (س) در سال دهم هجرت و با فاصله اندکی از رحلت پیامبر بزرگ اسلام فتنه های جنگ های جمل ، صفین و نهروان در سالهای 35 تا 40 هجرت که به پدرش حضرت علی (ع) روا رفت و زینب شاهد این جنگها و کشتارها بود و شهادت پدر بزرگوارش امیرمومنان علی (ع) در سال چهلم هجرت و مشاهده فرق شکافتة پدرش در این حادثه و مورد دیگر جسارتهای معاویه و پیروانش به امام حسن (ع) و لعن علنی خطیبان درباره پدرش امیرمومنان و به برادرش امام حسین(ع) و همچنین مشاهده شهادت امام حسن(ع) و جریان دفن آن حضرت در بقیع در سال پنجم هجرت در حالیکه می دید بدن امام حسن(ع) را دشمنان سنگباران کرده اند و مانع شده اند که او را در کنار جد بزرگوارش در داخل حرم نبوی دفن و خاکسپاری کنند و همین گونه در مرحله آخر جدایی از همسر و هجرت با امام حسین (ع) از مکه به سوی عراق در سال 60 هجری و در این سال است که فصل جدیدی از زندگی زینب (س) گشوده می شود که همه رنج است یعنی از سال 60 هجری سنگینترین مصیبتهای که نسبت به گرفتاری های گذشته خیلی بزرگ به شمار می آمدند در حادثه کربلا زینب(س) مسئولیت و رسالتهای زیادی را به دوش داشت و انجام داد که اگر کسی غیر از زینب (س) بود چنین رسالت و مسئولیتی را نمی توانست به فرجام برساند این زینب بود که می توانست بار سنگینی را بر دوشت بگیرد زینبی که پیشاپیش جزء چهره های علمی و آماده برای پذیرش چنین مسئولیت بزرگی بود که اگر غیر این بود نمی توانست این رسالت را به عهده بگیرد به هر صورت حضرت زینب (س) در حادثه کربلا چند رسالت را بر عهده داشت یکی پرستاری و دیگری سرپرستی کودکان و حرم بر جا مانده از امام حسین(ع) و دیگر رساندن پیام عاشورا و هدف و رسالت نهضت عاشورا به جهان ،توجه داریم که در آن وقت وسیله ای که خبر کربلا را به دنیا برساند و حقایق نهضت عاشورا را بیان کند وجود نداشت برنامه طوری تهیه شده بود که در بیانانی که در آن روز تقریباً بیابان بود ومنطقه  کربلا مسکونی بشمار نمی آمد.یزید و عمر سعد چنان برنامه ریزی کرده بودند که این حادثه باید دور از چشم مردم در منطقه خلوتی اتفاق بیافتد تا مسلمانان شاهد جنایاتی که بر اهل بیت روا می رفت نباشند و قصاوتها را از نزدیک مشاهده نکنند و مظلومیت حادثه کربلا و سخنان امام حسین(ع) را به دنیا و جهان امروز و آیندگان نقل نکنند همه این مسائل سبب شد که این بار سنگین را زینب (س) بر دوش بگیرد و خبر درست واقعه کربلا را به گوش جهانیان برساند و ما اگر تصور کنیم که پس از انکه حادثه عاشورا اتفاق افتاد و در روز دهم محرم سال 61 هجری تمامی مردان به علاوه خود اباعبدالله الحسین (ع) از دم شمشیر گذرانده شد و حرم اهل بیت و امام حسین به اسارت گرفته شد و به بدنهای پاک و مطهر شهیدان کربلا اسب تاخته شد و اهل بیت وقتی به اسارت گرفته شدند هم با طناب دست بسته بر شتران بدون محمل سوار شدند و به سوی کوفه و شام به عنوان اسیرانی که از دین خارج شده اند و اسیران کفار حرکت داده شدند و به توجه به حالت روحی که یک بانو پس از دیدن این ماجرا ها و تلخ کامیها چه حالتی باید داشته باشد زنی اسیر و زن مصیبت دیده که دو فرزندش در کربلا شهید شده اند شش تن از برادرانش شهید شده اند و بهترین فرزندان آل علی (ع) ، آل جعفر ، آل عقیل و آن هاشم در این ماجرا سربریده شدند و بدنهای آنها لگدمال سم اسبان شدند و همین گونه کودکان یتیم و زنان بی سرپرستی که در اطراف زینب (س) ضجه و ناله دارند همه آنها تصویر هولناکی است که بر روح و روان حضرت زینب (س) فشار می آورد و او را شنکنجه می دهد و شدیداً تحت فشار قرار دارد . از سوی دیگر حضرت زینب (س) به همین وضعیت و حالت شکننده روحی باید سخن و پیام نهضت برادرش حسین را و حقایق ناگفته کربلا را باید به گوش مردم برساند .از اینروست وقتی که کاروان اسیران زیر محاظفت و مراقبت شدید سربازان و نیروهای مسلح یزیدی وارد کوفه می شوند و شهر را می بینند که زنان و مردان و کودکان کوفه در دو طرف مسیر صف کشیده اند و نظاره گرند که چگونه وارد می شوند و برخی هم که از حقیقت ماجرا آگاه بودند ناراحت و بغض زده و گروهی هم از شدت تاثر اشک می ریختند در این وقت زینب کبرا (س) با همان حالت روحی ومشکلات روانی که به او فشار می آورد رو به مردم کرد و از آنها خواست که سکوت کنند و شجاعت بی نظیر و علی وار به سخنرانی آغاز کرد آنهم از پشت اشتر و با همان حالتی که سرهای شهداء پیشاپیش در حرکت بودند کودکان هم دنبال آن و همچنین حضرت زینب (س) با دستان بسته ، چشمان گریان ومصیبت زده یک زن سخنرانی آغاز کرد و رو به مردم کوفه کرد و صدا زد:آی مردم کوفه ، آی اهل نیزنگ و فریب گریه می کنید،‌ای کاش هیچ گاه اشک چشمانتان تمام نمی شد و هرگز ناله هایتان خاموش نشود همانا مثل شما مثل زنی است که رشته خود را پس از خوب بافتن پاره کند شما سوگندهای خود را دستاویز فساد در میان خود قرار دادید حال آگاه باشید چه بد است آن بار گناهی که به دوش گرفته اید ،‌آری به خدا قسم بسیار گریه کنید و اندک بخندید زیرا هم آغوش ننگ و عار شدید ننگی که هیچ گاه لکه آن از دامن خود نتوانید بشوئید و چگونه می توانید این ننگ را بشوئید که نواده خاتم پیغمبران و معدن رسالت را کشتید ،‌در حالیکه او مرجع رفع اختلافاهایتان و راهنمای زندگی شما بود و سرور جوانان اهل بهشت ،‌گناه بس بزرگ و کار شومی مرتکب شدید آیا تعجب می کنید اگر آسمان خون ببارد، اگاه باشید چه بد و زشت بود انکه نفس تان به شما فرمان داد و هم خدا را به شما خشمگین کرد و هم در عذاب جاودانه خواهید بود آیا می دانید کدام جگری را شکافتید چه خونی را ریختید و کدام پرده نشینانی را از پرده بیرون کشیدید کار خیلی زشت و منکر مرتکب شدید که نزدیک است آسمانها از هول آن فرو ریزد و زمین بشکافد و کوهها از هم متلاشی گردد ،خطبه طولانی است و من بخشی از آنرا گفتم پس از پایان خطبه راوی که در آن صحنه حضور داشت می گوید: دیدم زنها و مردان کوفه به ضجه و ناله در آمدند و از کردار زشت ابن زیاد پشیمان اند ولی کاری از دست شان بر نمی آید .حضرت زینب (س) این سخنرانی را در کوفه ایراد کرد ولی این سخنان آخر او نبود نه فقط با مردم کوفه سخن گفت و آنها را به کار زشت شان آگاه کرد بلکه وقتی اسیران را بردند و در دارالعماره ابن زیاد در یک صف مثل اسیران مشرکان آنها را صف کردنند و روبروی ابن زیاد قرار دادند ، ابن زیاد که سرمست پیروزی بود با تکبر و خودخواهی پرسید: که این زن کیست؟ ، به او جواب دادند که این زینب دختر علی (ع) است و شروع کرد به توهین و تحقیر حضرت زینب (س) ولی حضرت زینب (س) این حمله را درجواب ابن زیاد به زبان آورد که نشان می دهد بانو چه قدر از شجاعت بالا برخوردار بوده است که در برابر مرد جلاد و خونریزی که اکنون در اقتدار و به کرسی قدرت نشسته است و او به عنوان اسیر در مقابل وی قرار دارد این جمله را زینب به ابن زیاد فرمودند:

    تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید

    الحمدالله الذی اکرمنا بنبی و طهرنا من الرجس تطهیرا انما یفتضحل فاسق و یکذب الفاجر و هو غیرنا......

     یعنی حمد و سپاس خدای را که ما را به وسیله پیامبرش گرامی داشت و از هر رزق پلیدی و آلودگی پاک و مبرا ساخت و همانا مشخص تبهکار رسوا می شود و بدکار دروغ می گوید و او غیر از ماست ، مادرت به عزایت بنشیند ای فرزند مرجانه . عبیداله ابن زیاد در حالیکه از خشم رگهای گردنش پر از خون شده بود با مسخره گفت: چگونه دیدی کار خدا را درباره برادرت و خاندانت و بی بی زینب (س) با همان بی اعتنایی فرمود: هر چه دیدم از خدا زیبایی و خیر بوده است آنها گروهی بودند که خداوند کشته شدن را بر آنها نوشته بود و از اینرو به قتلگاه شتافتند و زود است که خداوند تو و آنها را در یکجا جمع کند و در پیشگاه او محاکمه شوید تا معلوم حق با کیست ای پسر مرجانه . حضرت زینب (س) پس از آنکه به حضور یزید خلیفه ستمگر و طاغوت آن وقت رسید باز هم در مجلس یزید با سخنان بر حق خود چنان یزید را رسوا کرد و وی را به گریه واداشت که توان پاسخگویی از یزید سلب شد.حضرت زینب (س) درمجلس شام که همه ارکان و بزرگان خلافت نامشروع یزید جمع بودند و خود یزید سرمست شراب خوری و پیروزی دروغین رقیبش امام حسین (ع) نشسته بود.حضرت زینب (س) خطاب به یزید فرمود: افسوس که ناچار از گفتگو با تو هستم و گرنه من ترا کوچکتر و حقیرتر از آن می دانم که با تو سخن بگویم قسم به خداست که جز او خداترسی ندارم و جز به او نزد کسی شکایت نمی برم هر مکر و خدعه ای که  داری بکارگیر و هر تلاشی در این بکن و هر چه می توانی با ما دشمنی نما  ولی بدان به خدا سوگند نمی توانی یاد ما را محو کنی و ذکر اهل بیت را از بین ببری آنگاه سخنانی بین حضرت زینب (س) و یزید رد و بدل می شود و همه حاضرین از این شجاعت و فصاحت تعجب می کنند و انگاه حضرت زینب (س) خطبه خیلی مهم خود را شروع می کند که بخشی از آن چنین است: ای یزید آیا پنداشتی که چون بر ما سخت گرفتی و اطراف زمین و افاق آسمان را بر ما تنگ نمودی و ما را مثل اسیران به این طرف و آنطرف کشاندی اکنون ما درنزد خدا خوار گشته ایم و تو را نزد او قرب و منزلتی است ؟‌خیر ، بدان که اگر خد به تو مهلتی داده است برای این است که می فرماید: کافران هرگز می پندارند که اگر به آنها مهلتی دادیم به سود آنان است ولی ما به آنها مهلت می دهیم تا بیشتر گناه کنند و از پس عذاب خوارکننده برای آنها خواهد بود .حضرت زینب(س) با استدلال با این آیه مبارکه می خواهد کفر یزید را آشکار کند و نشان دهد که این فرصتی که برای تو بدست آمده است آزمون و فرصتی است که خداوند در این آیه مبارکه می فرماید : که ما آنها را مهلت می دهیم تا گناه و کردار زشت بر پرونده آنان افزوده شود . یزید از این سخنان که چون نیزه ای بر قلبش وارد شده بود از وحشت و تاثر بر خود لرزید و توانایی پاسخ گفتن نداشت و ناچار روی از حضرت زینب (س) بگردانید و پس از چندی که حضرت سجاد(ع) نیز سخنانی به او فرمود شروع کرد به ناسزا  و لعنت به ابن مرجانه و ابن زیاد چون او سبب شده است تا اهل بیت را به اسارت بگیرند و حادثه کربلا را ایجاد کنند، و تاثیر عملکرد درست حضرت زینب (س) را در رساندن پیام عاشورا به همین زودی آثارش را دیدید و مشاهده کردید که پس از پایان خطبه یزید فوراً پشیمان می شود و تقصیر حادثه کربلا را به گردن والی کوفه ابن زیاد می اندازد و دامن خود را می خواهد از این لکه ننگین تاریخی بشوید و اما تاریخ در پرتو حقیقت طلبی و آگاهی بخشی حضرت زینب (س) و همچنین در پرتو حقیقت طلبی شهیدان کربلا و خون امام حسین (ع) برای همیشه لعن و نفرین خویش را بر یزید و دستگاه غاصبانه یزید می فرستد و از سوی دیگر بر حسین ، یاران و خواهر وی حضرت زینب (س) پیام رسان نهضت عاشورا درود می فرستد به این ترتیب بود که حضرت زینب (س) رسالت سنگین پیام رسانی نهضت عاشورا را به نیکوترین وجه به پایان رسانید و نخستین لرزه هایی که به اندام دستگاه یزیدی افتاد بر اثر خطبه ها و بیانات آتشین و حق مردانه حضرت زینب (س) بود . درود خدا بر شهیدان کربلا و حضرت زینب کبرا (س) رسالت مدار و مبلغ و پیام رسان نهضت حسینی

    تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید                تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری ششم www.pichak.net کلیک کنید




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 91 خرداد 16 ساعت 4:0 عصر |

    سالگرد ارتحال امام




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 91 خرداد 13 ساعت 5:31 عصر |

       
    علامه فضل الله
    امام خمینی پیامبرگونه رسالت الهی خویش را حمل نمود و سرانجام شهید جهاد و رنج شدید خود شد.
    ____________________________________

    حزب‌الله لبنان
    خبر وفات امام خمینی رهبر بزرگ اسلام قلب همه را شکست. کمرها را خم و چشمها را اشکبار کرد. او پناهگاه همه بود. امام خمینی گوهر یگانه‌ای بود که در ظلمت تاریخ معاصر درخشید.

    ____________________________________

    دبیرکل سازمان ملل متحد
    مردم ایران رهبری بزرگ را از دست دادند و من عظمت اندوه مسلمانان این کشور را به خوبی درک می‌کنم.

    ____________________________________
    پاپ ژان پل دوم، رهبر فقید کاتولیک‌های جهان

    برما لازم است که ضمن ادای احترام در برابر همه دستاوردهای آیت‌الله خمینی که با رهبری سیاسی و دینی خود برای ملت و امت خویش به ارمغان آورد، تأمل عمیق و تشکر و تقدیر نماییم.

    ____________________________________

    روژه گارودی، فیلسوف و اندیشمند فرانسوی

    انقلابی که به رهبری امام خمینی روی داد، متعلق به تمدن بشری بود،‌ و به یک جامعه و ملت خاص اختصاص نداشت.

    ____________________________________

    رییس جمهور سوریه
    امام خمینی امام همه ما بود.

    ____________________________________  
    فیدل کاسترو، رهبر کوبا

    اینجانب مفتخر به برخورداری از امتیاز آشنایی نزدیک با یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ شدم، یک آشنایی بسیارنزدیک با خلوت آخرین سال‌ها، روزها و دقایق زندگی، در کنار نزدیکترین افراد خانواده و دوستانش. تنها می‌توانم از عمیقترین گوشه قلبم بگویم و تکرار کنم که او یک نمونه بود. نمونه، یک نمونه واقعی.
    ___________________________________

          رهبر کره شمالی
    افتخار و سربلندی که رهبر فقید انقلاب اسلامی برای ملت و جمهوری اسلامی برجای گذاشت جاودانه خواهد ماند.

    ____________________________________ 
        رییس جمهور پاکستان
    عزتی را که امام خمینی برای اسلام برگرداندند تا ابد باقی خواهد ماند.

    ____________________________________

        وزیر اعظم ایالت سند
    نقش و تاثیر امام خمینی در عظمت بخشیدن به اسلام و مسلمین برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد ماند.

    ____________________________________

        رهبر نهضت اخوت اسلامی پاکستان
    امام خمینی پرچمدار بزرگ اتحاد مسلمین بود. او به مستضعفین و مسلمین توان مبارزه علیه سلطه‌گران بخشید و روح جدیدی به جهان تحت ستم داد.

    ____________________________________

        ولید جنبلاط
    جهان بشریت رهبری عظیم را از دست داد که در طول حیات پرمبارزه‌اش کهن‌ترین دژهای استعمار را درهم شکست. جهان اسلام با فقدان وی یکی از برجسته‌ترین مبارزین تاریخ خود را از دست داد همانگونه که آزادیخواهان جهان پرچمدار عدالت در عصر حاضر را از دست داده‌اند.

    ____________________________________

        دبیرکل جبهه آزادیبخش اریتره
    امام خمینی با دفاع از ستمدیدگان و محرومان جهان و پایداری در برابر نیروهای استکباری و تجاوزگر نقش بارزی در جهان ایفا نمود.

    ____________________________________

      رییس جمهوری تانزانیا
    امام خمینی معمار و مشخصه انقلاب ایران بود که در زمان ما پیروزی و قدرت مستضعفان بر مستکبران را به منصه ظهور رساند.

    ____________________________________

        رییس جمهور مالی
    امام خمینی شخصیتی استثنایی بود که تاثیری جاودانه در تاریخ معاصر ایران، امت اسلامی و جهان گذاشت.

    ____________________________________  
      رییس مجلس اتحاد المسلمین سراسر هند
    خدمات رهبر فقید و انقلابی ایران در راه اجرا و تحکیم اسلام در قرن حاضر را تاریخ با حروف طلایی ثبت خواهد کرد
    .

    ____________________________________

        ارنستو کاردینال، روحانی سرشناس نیکاراگوئه

    امروز(در پی رحلت امام خمینی) نمی‌توانم احساس درد سنگین خود را بیان کنم، لذا تنها به گفتن این جمله اکتفا می‌کنم، خدایا در عوض این انسان‌هاکه از میان ما رفتند، برای هدایت ما انسان‌های دیگری به زمین فرست.

    ____________________________________

      دبیر کل کنگره آفریقا

    رهبر ایران در واقع مورد تحسین و احترام تمام مردم جهان بود، او برای مظلومین و مستضعفین، رهبری افسانه‌ای و برای ملل مستقل، مرجعی الهام‌بخش بود. تعلیمات و دیدگاه‌های روشنفکرانه او رهنما و امید‌بخش مردمی بود که با مقاومت و مبارزه به سوی آزادی و عدالت اجتماعی حرکت کنند.

    ____________________________________

      حمزه پیکادو ، ایتالیا

    امام خمینی مهمترین شخصیت جهان اسلام و فراتر از آن مهمترین شخصیت جهانی در قرن حاضر بود، تلاش خستگی‌ناپذیر امام خمینی برای احیای اسلام الگویی است که می‌شود براساس آن حرکت اسلامی را در میان توده‌های مسلمانان گسترش داد.

    ____________________________________

        فرانچسکو گابریلی، اسلام‌شناس ایتالیایی

    او (امام خمینی) سمبل ضد حمله به امپریالیسم، قرن است، امام خمینی مظهر و قهرمان این عکس‌العمل است.

    ____________________________________

        وزیر آموزش و پرورش بوسنی و هرزگوین

    امام به ما نشان داد که اسلام زنده است، درباره امام خمینی (ره) ما خیلی زیاد و خیلی خوب می‌دانیم چگونه شخصیتی است، زمانی که ما در برنامه‌های تلویزیون تصویر مردمی را دیدیم که آشکارا و مکرر می‌گویند، استعمار و ویرانی کافی است، ما مسلمان هستیم، بسیاری از استادان جوان در سارایوو و در بوسنی و هرزگوین به امام خمینی عشق ‌ورزیدند. در حقیقت بسیاری از ما و تمام مسلمانان بوسنی و هرزگوین طرفدار و موافع اندیشه های امام خمینی هستند، خوب است شما بدانید که از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در بوسنی و هرزگوین ما نام امام خمینی را به عنوان (پدربزرگ) تلفظ می‌کردیم و ما می‌دانیم که پدربزرگ چه کسی بود و چقدر در بیداری و هدایت انسان موثر بود، من می‌دانم تاکنون بسیاری از مقالات و سخنرانی‌هایی که توسط امام نوشته و انجام شده به زبان بوسنیایی ترجمه شده است،‌ آنچه شخصیت امام خمینی به ما نشان داد، آن بود که اسلام زنده است.

    ____________________________________

      ژیرینوفسکی،‌ رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه

    انقلاب اسلامی ایران بزرگترین حادثه قرن بود، ما از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی استقبال کردیم، چون این انقلاب منبع الهی داشت، و از خواست‌های مردم ریشه می‌گرفت.

    ____________________________________

        محمد نوری عثمان، اف، استاد انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم روسیه

    امام خمینی سیاستمدار بزرگ جهان معاصر بود که به وسیله او، نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام (دنیای اسلام) و تمام جهان تحولات بزرگی روی داده است.

    ____________________________________

      هیتوشی موتوشیما، شهردار ناکازاکی ژاپن

    به جرات می‌توان گفت که رهبری امام خمینی و تابعیت ملت ایران از ایشان و نفوذ رهبر در دلهای مردم در تاریخ معاصر، باورنکردنی و منحصر به فرد است.

    ____________________________________

      کاپوچی اسقف اعظم بیت‌المقدس

    به یقین امام خمینی برای تمامی مسلمانان و مردم آزاده جهان به عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه جاودانه خواهد ماند و همچنان در قلب مردم جهان جای خواهد داشت، امام، پدر مستضعفین جهان بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی برای تمام محرومان دنیاست.

    ____________________________________

      پروفسور عبدالمالک نیسان بایف، قزاقستان

    امنیت اخلاقی بهترین نوع امنیتی است که امام خمینی آن را پایه‌ریزی کرد. در نتیجه مجاهدت‌های کشورهای اسلامی خود باور کردند و امروز شاهد رشد سریع آنها هستیم.

    ____________________________________

      دکتر محمد عبدالرحیم،‌ کویت

    امام خمینی ملت ایران را از زندگی معصیت‌بار و ننگ‌آلود نجات داد و وقتی انسان عاقل در آثار ادبی و اسلامی ایشان تعمق می‌کند، لاجرم اقرار می‌کند که سزاوار است وی مجدد مرد قرن بیستم نامیده شود.

    ____________________________________

      ولید جنبلاط، وزیر دفاع لبنان

    انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی نقطه عطفی در تاریخ حیات سیاسی منطقه محسوب می‌شود، امام بنیانگذار طرح نوین در مبارزات آزادیخواه جهان بود.

    ____________________________________

        حاج مصطفی یعقوب، مالزی

    تنها ایرانیان نیستند که به امام خمینی عشق می‌ورزند بلکه او یک رهبر مورد احترام همه کشورهای مسلمان بود که رحلتش ضایعه بزرگی برای جهان است.

    ____________________________________

      کیشولعل، رئیس جبهه حقوق اساسی بشر و عضو سابق پارلمان هند

    در تاریخ یکصدساله اخیر هیچ رهبری با نفوذ آیت‌الله خمینی که بتواند مردمش را عاشقانه مرید خود سازد وجود نداشته است، لذا رهبریت جدید ایران مسئولیت بسیار سنگین ادامه راه ایشان، جلب اعتماد کامل مردم و بازسازی کشور را بر عهده دارد. 

    ____________________________________

      امام بخاری، رهبر مسلمانان هند
    او مردی مؤمن، مجتهد و تاریخ ساز و معمار سده اخیر بود، آنچنان مرد مجاهدی مثل او در صد سال اخیر وجود نداشته است. 

    ____________________________________

        دمزج بن عاشق، یمن

    امام بزرگوار! روز رحلت تو،‌ روز غم و اندوه بود، و این حزن و اندوه، نه تنها ملت ایران بلکه تمام مسلمانان و مستضعفان را در سوگ و ماتم فرو برد، از جهاد تو بود که روح ایمان بر قلب و جان ما دمید و عدل و صبر و شکیبایی، معنای تازه‌ای یافت.

    ____________________________________

      موسووینی، رئیس جمهور سابق اوگاندا

    امام خمینی، رهبر روحانی و بزرگی بود که نه تنها مسلمانان ایران، بلکه جهان از او الهام می‌گرفتند.

    ____________________________________

        سرهنگ قذافی، رئیس جمهوری لیبی

    امام خمینی از بزرگترین انبیاء انقلاب و دشمن سرخست امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانی بود. بی‌شک نام ایشان در تاریخ اسلام برای همیشه جاودان خواهد ماند.

    ____________________________________

      موکوبی، وزیر امور خارجه موزامبیک

    ادای احترام ما به امام خمینی از آن روست که نقش او به عنوان یک راهبر مسلمان پا را فراتر از مرزهای ایران گذاشته است.

    ____________________________________

      بشر علی یوسف وزیر دعاوی نایروبی

    امام خمینی باعث بیداری مسلمین در جهان شد و حرکت ایشان موجب گشت تا دشمنان واقعی اسلام رنگ ببازند.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 91 خرداد 13 ساعت 5:25 عصر |

    نایت اسکیننایت اسکین

    ولادت حضرت علی ع وروز پدر مبارکباد این دوشاخه گل تقدیم همه پدر ان زحمت کش ورنج دیده




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 91 خرداد 11 ساعت 10:20 صبح |

     ماه رجب، که از ماههاى حرام است و احترام خاصى در میان همه قبایل و طوائف داشت، ازدحام عجیبى در اطراف کعبه بود و سیل مردم از پیر و جوان با احترام ویژه?اى در اطراف خانه خدا در حال طواف بودند که زنى حامله، با چهره?اى شکسته، در گرداگرد خانه خدا بى?تابانه مى?گردید و با انگشتان لرزانش به جامه کعبه آویخته بود و در حالى که قطرات اشکش سیل?آسا به صورتش مى?ریخت، زیر لب مى?گفت:
    پروردگارا! من به تو ایمان آورده?ام و به آنچه کتاب و پیامبر از سوى تو آمده ایمان دارم. پروردگارا! من به آیین جدم «ابراهیم خلیل» که بینانگذار این خانه کهن است، ایمان دارم. پروردگارا! ترا سوگند مى?دهم به حق بنیانگذار این بیت، و به حق این مولودى که در شکم دارم، این زایمان را بر من آسان گردان.
     چشمهاى کنجکاو او را مى?دید و گوشهاى شنوا سخنانش را دنبال مى?کرد و حس کنجکاوى در مغزها تحریک مى?شد، که ناگهان فریادى از تعجب از همگان بلند شد و به دنبال آن سکوتى سنگین بر همگان حکمفرما شد. آب در گلوها خشکید، حیرت و تعجب بر چهره?ها نقشى شگفت زده بود و نفسها از سینه?ها بیرون نمى?آمد.
    کسى جرأت نداشت سکوت را بشکند و بگوید: لحظه?اى پیش دیوار کعبه شکافته شد و زن حامله?اى به درون خانه خدا رهنمون شد!
    چه کسى باور مى?کرد که سنگ خارا آغوش باز کند و زن حامله?اى را در خود جاى دهد؟!
    حیرت و تعجب مردم هنگامى افزایش یافت که تلاش پرده?داران کعبه، در گشودن قفل در به نتیجه نرسید.
    لحظه به لحظه بر ازدحام مردم افزوده مى?شد، همگان در انتظار بودند که از فرجام این راز آگاه شوند. از نقطه نظر مردم نگران و حیرت?زده، هر لحظه?اى چون یک ساعت مى?گذشت و همگان ثانیه شمارى مى?کردند که نیروى غیبى این مشکل را بگشاید.
    پس از گذشت مدتى طولانى، همان سنگ خارا آغوش باز کرد و فاطمه بنت اسد در حالى که مولود کعبه را در آغوش داشت بیرون آمد.
    صداى هلهله اوج گرفت و در خانه?هاى مکه طنین انداخت. ابوطالب، عمو و برترین حامى محمد(ص) در حالى که برق شعف از دیدگانش مى?جهید، بانگ برآورد:
    أیّها النّاس: ولد فى الکعبة ولى?اللَّه.
    هان اى مردم! ولى خدا در خانه خدا دیده به جهان گشود.
     این حادثه پرشکوه و بى?نظیر تاریخ، به روز جمعه، سیزدهم ماه رجب، سى?امین سال حمله ابرهه به خانه خدا (عام الفیل) اتفاق افتاد.

    حضرت علی(ع) فرزند ابوطالب ده سال پیش از بعثت متولد شد و پس از شش سال در اثر قحطی که در مکه اتفاق افتاد بنا به در خواست پیغمبر اکرم (ص) از خانه پدر به خانه پسر عموی خود یعنی پیامبر منتقل گردید و تحت سرپرستی و پرورش مستقیم آن حضرت درآمد. پس از چند سال که پیغمبر اکرم (ص) به موهبت نبوت نایل شد و برای نخستین بار در (غار حرا) وحی آسمانی به وی رسید وقتی که از غار رهسپار شهر و خانه خود شد , شرح حال را فرمود، علی (ع) به آن حضرت ایمان آورد و باز در مجلسی که پیغمبر اکرم (ص) خویشاوندان نزدیک خود را جمع و به دین خود دعوت نموده فرمود:
    ((نخستین کسی که از شما دعوت مرا بپذیرد خلیفه، وصی و وزیر من خواهد بود. تنها کسی که از جای خود بلند شد و ایمان آورد علی (ع) بود و پیغمبر اکرم (ص) ایمان او را پذیرفت و وعده های خود را درباره اش امضا نمود و از این روی علی (ع) نخستین کسی است در اسلام که ایمان آورد و هرگز غیر خدای یگانه را نپرستید)).حضرت علی (ع) پیوسته ملازم پیغمبر (ص) بود تا آن حضرت از مکه به مدینه هجرت نمود و در شب هجرت نیز که کفار خانه آن حضرت را محاصره کرده بودند و تصمیم داشتند آخر شب به خانه ریخته و آن حضرت را در بستر خواب قطعه قطعه نمایند علی (ع) در بستر پیغمبر اکرم (ص) خوابیده و آن حضرت از خانه بیرون آمده رهسپار مدینه گردید و پس از آن حضرت مطابق وصیتی که کرده بود, امانتهای مردم را به صاحبانش رد کرده , مادر خود و دختر پیغمبر را با دو زن دیگر برداشته به مدینه حرکت نمود.در مدینه نیز ملازم پیغمبر اکرم (ص) بود و آن حضرت در هیچ خلوت و جلوتی علی را کنار نزد و یگانه دختر محبوب خود فاطمه را به وی تزویج نمود و در موقعی که میان اصحاب خود عقد اخوت می بست او را برادر خود قرار داد.حضرت علی (ع) در همه جنگها که پیغمبر اکرم شرکت فرموده بود حاضر شد جز جنگ تبوک که آن حضرت او را در مدینه به جای خود نشانیده بود و در هیچ جنگی پای به عقب نگذاشت و از هیچ حریفی روی نگردانید و در هیچ امری مخالفت پیامبر (ص) را نکرد چنانچه آن حضرت فرمود:

                                             ((هرگز علی از حق و حق از علی جدا نمی شود)).

    دو حدیث از حضرت علی (ع):

    العِلمُِ کنزٌ عظیمٌ لا یَفنی: دانش گنجینه ای بزرگ و فناناپذیر است که نابودی ندارد.

    أَلْعِلْمُ ثَلاثَةٌ: أَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ: دانش سه قسم است: فقه براى دین، و پزشکى براى تن، و نحو براى زبان                                  

    برگرفته از وب سایت امام علی(ع) و وب سایت موعود
    روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران میلاد مولود کعبه را به تمامی همکاران محترم تبریک و تهنیت می گوید.


     

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 91 خرداد 11 ساعت 10:6 صبح |
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ