سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]

وعده‏ای داده‏ای و راهی دریا شده‏ای     خوش به حال لب اصغر که تو سقا شده‏ای
تو و آن قد رشیدی که پر از طوبی بود     در شگفـتـم که در این قبر چرا جـا شـده‏ ای
سه لقب برای حضرت عباس علیه‏السلام است: یکی «قمر بنی هاشم» از بس که مقبول بود. یکی «عباس طیار». حضرت فرمود: مثل جعفر طیّار، خداوند دو بال به او عطا فرموده که با ملائکه پرواز می‏کند، به هر جای بهشت که می‏خواهد پرواز کند. لقب سوم «عباس سقّا»... باری، از جان فشانیش برای برادر بگویم. عمده حمایت در این روزها به حضرت عباس علیه‏السلام بود. در حدیث است وقتی که حضرت عباس علیه‏السلام کشته شد، جرأت لشگر در به طرف خیمه رفتن زیاد شد و یا این که جری شدند. جمالش را بگویم؟ بلندی قدش را بگویم؟ کسی که سوار شود بر اسب‏های بسیار بلند، اگر رکاب مانع نشود، پاهایش بر زمین کشیده می‏شود! این‏قدر حضرت حسین علیه‏السلام او را دوست می‏داشت که می‏فرمود: «بِنَفْسی أنْتَ». برادرهای مادری را پیش انداخت در کشته شدن، بعد بنای خودش شد و قرار شد به میدان برود. وقتی که دید اطفال افتاده‏اند، بعضی مرده‏اند، میدان رفتن را موقوف کرد، راه مشرعه را در پیش گرفت. وقتی که سوار شد، حضرت هم سوار شد، پشت سرش. چون این دو برادر سوار شدند، لشگر هم هجوم آوردند این دو را از هم جدا کردند. سیدالشهداء علیه‏السلام مراجعت فرمود. حضرت عباس علیه‏السلام اسب دوانید وارد شریعه شد. دیگر کیفیت مبارزت آن جناب که هزار سوار را متفرق کردن، خود را به آب رسانیدن، آب نخوردن... ببینید چه هنگامه است! حضرت عباس علیه‏السلام آب برداشت و نخورد، چنانچه در اخبار رسیده است که یادِ تشنگی برادر کرد و اما معلومم نشده و نمی دانم در آن عالم وقتی که از این عالم رفت، آب برایش آوردند، خورد یا نخورد.(مقتل شوشتری، انتشارات آرام دل، ص193)

  ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 91 تیر 3 ساعت 10:14 صبح |

    زندگانی امام حسین (ع )
    دومین فرزند برومند حضرت علی و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه وحی و ولایت چشم به جهان گشود.
    چون خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام (ص ) رسید، به خانه حضرت علی (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بیاورد. اسما او را در پارچه ای سپید (2) (س ) آمد و اسما
    پیچید و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامی به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهای اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش ، امین وحی الهی ، جبرئیل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) چون علی برای تو بسان هارون (5) که به عربی (حسین ) خوانده می شود نام بگذار. (4)برای  موسی بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پیغمبران هستی . و به این ترتیب نام پرعظمت "حسین " از جانب پروردگار، برای دومین فرزند فاطمه
    (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندی را برای  کشت ، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موی سر او (6) فرزندش به عنوان عقیقه (7) نقره صدقه داد.

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 91 تیر 3 ساعت 10:2 صبح |

    شعبان ماه بسیار شریفى است و منسوب به حضرت سید انبیاء صلى الله علیه و آله می‌باشد، آن حضرت این ماه را روزه می گرفتند  و به ماه رمضان‏ وصل مى‏کردند.

    اعمال مشترک ماه شعبان
    هر روز هفتاد مرتبه بگویید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ
    هر روز هفتاد مرتبه بگویید: أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ‏
    بهترین ذکر در ماه شعبان
    درروایات آمده است  که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر که  در هر روز از این ماه  هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه  در ماههاى دیگر استغفار کرده است.
    صدقه دادن
    صدقه دادن در این ماه مورد تاکید منابع دینی است  هرکه در این ماه صدقه دهد اگرچه به نصف دانه خرمایى باشد حق تعالى بدن او را بر آتش جهنم حرام گرداند. از حضرت صادق علیه السلام منقول است که: از آن جناب از فضیلت روزه رجب سوال کردند .حضرت فرمود :چرا از روزه شعبان غافلید؟ راوى عرض کرد: یا ابن رسول الله کسى که یک روز از شعبان را روزه بدارد چه ثوابی دارد؟ حضرت فرمود: به خدا قسم بهشت ثواب او است .عرض کرد یا ابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟حضرت فرمود: تصدق و استغفار، هر که تصدق کند در ماه شعبان حق تعالى آن صدقه  را تربیت کند همچنان که یکى از شما بچه شترش را تربیت مى‏کند تا آنکه در روز قیامت به صاحبش می رسد در حالتى که به قدر کوه احد شده باشد.

    در تمام این ماه هزار بار بگویید:

    لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ* وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِیَّاهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‏

    که ثواب بسیار دارد و عبادت هزار سال در نامه عملش بنویسند

    صلوات مخصوص هنگام زوال ماه شعبان‏

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 91 تیر 3 ساعت 9:58 صبح |
    <   <<   6   7   8   9   10      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ