سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
دانش، کشنده نادانی و مایه بزرگواری است . [امام علی علیه السلام]

 

ربیع الاول

برکات و اعمال ماه ربیع الاول

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است .


ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله ،اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین بزرگ شدیم، از خزان عفلت به برکت اشک های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباریمان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.


ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است . چرا که او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیکترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترینشان نزد او مى باشد، این روز نیز برتر از سایر روزهاست . و گویا روزى است که کاملترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شاملترین رحمتها، برترین برکتها، زیباترین نورها و مخفى ترین اسرار در آن پى ریزى شده است .


پس بر انسان مسلمان که برترى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) را قبول داشته و مراقب رفتار با مولایش مى باشد واجب است در این ماه به شکرانه ارازنی شدن آن نعمت بزرگ به عبادتی از سر شور و اشتیاق بپردازد،گرچه عبادات شبانه روزی عالمیان هرگز در خور چنین نعمتی نخواهد بود اما "آنچه سعی است ما در طلبش بنماییم".




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 94 آذر 22 ساعت 9:0 صبح |

     

    اطلاعیه




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 94 آبان 28 ساعت 1:18 عصر |

    سوال: با وجود این که این همه وسائل نقلیه هست، چرا پیاده به سوی کربلا می روید؟ پیاده روی چه فایده ای دارد؟ چرا به خودتان زحمت می دهید؟

    این یک نوع ابراز عظمت امام حسین(ع) است. عیناً در روایات داریم ائمه پیاده از مدینه می رفتند مکّه. امام سجاد(ع) بیست و پنج سفر شاید با پای پیاده رفت. گاهی مرکب هم همراه خودشان می بردند. به دو فایده؛ یک فایده اگر وسط راه ناچار شوند سوار بشوند، دیگر اینکه بگویند از بی مرکبی نیست که ما پیاده می رویم، مرکب هم داریم و پیاده می رویم، این به احترام امام حسین(ع) است.

    این یک نوع اظهار عظمت و تجلیل از مقام شامخ اباعبدالله(ع) است. این پیاده رفتن، این دلیل بر این است. و لذا این پیاده رویِ اربعین خیلی در دنیا صدا می کند؛ و تبلیغ خوبی برای عالم تشیّع و عالم اسلام است. یکی از مبلّغ های بسیار خوب است.

    می دانید که در ایام اربعین، اجتماع در کربلا، از عاشورا بیشتر است، انبوه جمعیت خیلی بیشتر است. آن وقت عد? زیادی پیاده، زن، بچه، با اینکه خطراتی هم که احتمال می دهند تهدیدشان بکند می آیند، این دلیل بر این است که واقعاً عاشق این مکتب هستند. تنها عشق است که آنها را به این سمت و سو می برد.

    سؤال: اگر هدف ما زیارت است، چرا چند روز وقتمان را صرف پیاده روی کنیم و از زیارت بیشتر در جوار امام حسین(ع) محروم بمانیم؟

    آن تأثیری که در این پیاده روی هست، در زیارت معمولی نیست. انسان یک حال و هوایی دیگری پیدا می کند. تا آدم نرود، توجّه پیدا نمی کند؛ یک شور و نشاط و یک عشق دیگری پیدا می کند.

    آثار و برکاتی که از زیارت معمولی حاصل می شود، ارزشمند است. خب می رود زیارت می کند، به جای دو روز، سه روز چهار روز زیارت می کند، تکرار زیارت؛ اما این یک خاطره ای می شود برای تمام عمر. اصلاً در موقع راه رفتن وقتی به آن سمت می رود، دارد خودسازی می کند. غیر از بحث هایی که[در طول راه] می شود، شب هایی که مستقر می شوند و صحبت هایی که می شود، اصلاً خودِ این یک تأثیر در خودسازی دارد.

    و خب همین اشکال را هم به امام سجاد می کردند، چرا شما این کار را می کنید؟ خب سریع با مرکب بروید و بیشتر طواف خان? خدا کنید. چرا؟ یک آثاری در پیاده روی هست که در آن نیست. و بنابراین جای این ایراد نیست. بعضی ها که حوصل? پیاده روی ندارند، معمولاً این گونه اشکالات را می کنند که خودشان را تبرئه بکنند و یک مجوّز برای خودشان پیدا بکنند.

    و بهترین دلیلش این است که ممکن است خاطر? زیارت نماند، اما خاطر? این پیاده روی و این برنامه، تا آخر عمر بماند. بنابراین این وسوسه ها را باید از خود دور کرد و ان شاءالله رحمان، با موفقیت ادامه بدهید.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 94 آبان 25 ساعت 11:14 صبح |

    با سمه تعالی

     راهپیمایی روز سیرده آیان  طبق سنوات گذشته درسطح منطقه جر قویه علیا برگزار شد  با این تفاوت که امسال پر شور  تر از سالهای گذشته  بود  که دانش آموزان مقطع ابتدایی   ومتوسطه   ودانشجویان دانشگاه پیام نور  از میدان انقلاب حسن آباد (میدان  نماز کنونی )  راهپیمایی خود را شروع  و در محل آموزشگاه شهید منصوری کلیه دانش آمو به هم پیوستند وپس از از قرائت مقاله و برنامه های جنبی  شهردار شهر حسن آباد سخنرانی نمودند

    DSC06064DSC06063DSC06073DSC06072DSC06085DSC06089




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 94 آبان 14 ساعت 7:39 عصر |
    باسمه تعالی

    « هفته پدافند غیر عامل گرامی باد»
    مقام معظم رهبری : پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدر است .

    شماره داخلی : 1717/23025/550
    تاریخ : 1394/08/09

     

    اداره آموزش وپرورش جرقویه علیا
    بدلیل فوریت بدون
    طرح درکمیته مستند سازی ارسال گردید

    مجتمع آموزشی وپرورشی /آموزشگاه :
    موضوع : بزرگداشت یوم ا... 13 آبان
    سلام علیکم

        پس از حمد خدا و درود و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام، به پیوست نامه اداره کل متبوع به شماره 550/275356/1700 - 05/08/1394 با موضوع گرامیداشت روز 13 آبان جهت اطلاع و اقدام ارسال می گردد. شایان ذکر است بر اساس مصوبات جلسه ستادی 13 آبان منطقه ، مراسم راهپیمایی دانش آموزان طبق جدول زیر اعلان می گردد:

    منطقه مکان تجمع برای شروع راهپیمایی محل تجمع سخترانی پایانی سخنران مجری مسئول هماهنگی
    حسن آباد مدرسه
    محدثه
    مدرسه
    شهید منصوری
    آقای ایروانی
    (شهردار حسن آباد)
    حسین صادقی
    (مدیر کانون)
    کانون
    شهید رجایی
    رامشه دبیرستان
    محمد یاوری
    دبستان شهید آزوغ آقای بهزادفر
    ( بخشدار جرقویه علیا)
    منصور صادقی
    (کارشناس فرهنگی هنری)
    کانون بشارت

    توجه:
    1- ساعت تجمع در محل های آغازین برنامه ساعت 7:30 و شروع راهپیمایی ساعت 8 صبح خواهد بود.
    2- مدت زمان برنامه حد اکثر یک و نیم ساعت می باشد.
    3- دانش آموزان دوره ی دوم ابتدایی ، دوره ی اول و دوم متوسطه در برنامه شرکت کنند.
    4- حضور کلیه همکاران و دانش آموزان در برنامه مورد تاکید است.
    5- پس از انجام مراسم بلافاصله دانش آموزان به مدرسه خود مراجعه و در کلاس درس حضور یابند.
    6- مدارس موظفند فعالیت ها و برنامه های اجرا شده به مناسبت 13 آبان را حد اکثر تا مورخ 17/08/1394 در قالب لوح فشرده به اداره ارسال نمایند.

    عباس نوریان
    رئیس اداره آموزش وپرورش جرقویه علیا

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 94 آبان 11 ساعت 7:34 صبح |

     

    راه های مبارزه با شیطان

    شیطان حقیقت تاریک و ظلمانی عالم هستی است که در برابر نور شریعت خدا قرار گرفته و علاوه بر اینکه خود را از نعمت بهشت و رضوان الهی محروم ساخته، دشمن قسم خورده ای است که قصد دارد انسان ها را نیز با خود همراه سازد و این شقاوت ابدی را برای آنان نیز رقم زند.
    آدمی از بدو خلقت با شیطان همراه گشته، حتی انبیا نیز از شر دشمنی اش در امان نبوده اند: «وکذلک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس و الجن» (انعام112.) از این رو انسان برای نجات از شر او و برای رسیدن به کمالات مطلوب خلقتش، به هدایت خالق هستی محتاج است؛ زیرا بر خلاف «ثنویین» که برای نور، خدایی و برای ظلمت، خدای دیگری معتقد بودند، اسلام و همه ادیان آسمانی و توحیدی، خالق خیر و شر را خداوند متعال می دانند. یعنی در مکتب توحیدی این خداوند است که هم آفریننده انسان و کمالات انسانی است و هم خالق شیطان و شرور.
    بنابراین تنها خداوند است که می تواند ماهیت خیر و شر را به درستی به بشر معرفی کند و او ولی مومنان است که آنان را از ظلمت به سوی نور می برد (بقره. 257) لذا خداوند متعال پیامبران و کتاب های آسمانی را برای هدایت بشر و تمیز حق از باطل فرستاده و در آیات متعددی شیطان را دشمن آشکار انسان معرفی کرده همچون: «ان الشیطان للانسان عدو مبین» (بقره.168) و انسان ها را از خطر وسوسه های او بر حذر داشته است
    . قرآن کریم تمام راه های ورودی شیطان ورا ه های مبارزه و نجات از وسوسه های او را معرفی کرده است که در نوشتار حاضر به برخی از این راه ها اشاره می شود.

    ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 94 آبان 5 ساعت 10:38 عصر |

    با سم رب الشهداء والصالحین

    مراسم تجلیل از مقام شامخ شیر خواره کربلا حضرت علی اصغر علیه السلام

    مکان مسجد جامع بازار  شهر حسن آباد   زمان جمعه 25/7/94

    مراسم شیر خواره

     

    مراسم

    مراسم شیر خوارهمراسم شیر خوارهمراسم شیر خواره




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | جمعه 94 مهر 24 ساعت 10:50 عصر |
       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ