سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
فرمان خدا را بر پا ندارد جز کسى که در حق مدارا نکند و خود را خوار نسازد و پى طمعها نتازد . [نهج البلاغه]

قرآن ، آواز مرگ قرآن ! من شرمنده توام اگر از تو آواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچه مان آوازت بلند می شود همه از هم می پرسند " چه کس مرده است؟ "

 

چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگان ما نازل کرده است .


قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی به یک افسانه موزه نشین مبدل کرده ام .

یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته،‌ یکی ذوق میکند که ترا فرش کرده ،‌یکی ذوق می کند که ترابا طلا نوشته ، ‌یکی به خود می بالد که ترا در کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و … آیا واقعا خدا ترا فرستاده تا موزه سازی کنیم ؟

قرآن! من شرمنده توام اگر حتی آنان که تو را می خوانند و ترا می شنوند ،‌ آن چنان به پایت می نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند .. اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین فریاد می زنند ” احسنت …! ” گویی مسابقه نفس است …

قرآن !‌ من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدل شده ای حفظ کردن تو با شماره صفحه ،

‌خواندن تو از آخر به اول ،‌یک معرفت است یا یک رکورد گیری؟ ای کاش آنان که ترا حفظ کرده اند ، ‌حفظ کنی ، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوش نکنند .

خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو .

آنان که وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند ،‌ گویی که قرآن همین الان به ایشان نازل شده است. آنچه ما با قرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام است که به صلیب جهالت کشیدیم.


نخستین گام برای رسیدن به آگاهی توجه کافی به کردار ، گفتار و پندار است

زمانی که تا به این حد از احوال جسم ذهن و زندگی خود با خبر شدیم آنگاه معجزات رخ می دهند.

در جهان تنها یک فضیلت وجود دارد و آن آگاهی است .

و تنها یک گناه و آن جهل است

دکتر شریعتی




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 89 آبان 10 ساعت 8:59 صبح |

    اگر میخواهی لیاقت دوستی با اهل بیت را داشته باشی مواظب صحبت کردنت باش!

     

    وَ لَا تَتَکَلَّمُوا بِالْفُحْشِ فَإِنَّهُ لَا یَلِیقُ بِنَا وَلَا بِشِیعَتِنَا وَإِنَّ الْفَاحِشَ لَا یَکُونُ صَدِیقاً

     

    در کلامتان از فحش استفاده نکنید چرا که فحش و بدزبانی زیبنده ما خاندان و شیعیان ما نیست و انسان فحاش شایستگی و لیاقت دوستی ما را ندارد .


    کسانی که در صحبت کردنشان هر ناسزایی را به زبان می آورند ،آگاه باشند که اینها را با اهل بیت علیهم السلام کاری نیست و نباید دیگر نام مبارک ایشان را بزبان بیاورند چرا که دوستی با ایشان لیاقت میخواهد و بد زبان و احش این لیاقت را ندارند.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 89 آبان 10 ساعت 8:58 صبح |


    مرد انگلیسی که دلداده آیة الکرسی بود
    دانشمند و نویسنده مصری عبدالعزیز جاویش می گوید : تصادفاً با یک انگلیسی مسلمان برخورد کردم که از اسلامش هیچ انگیزه مادی نداشت و با مسلمان شدنش در پی به دست آوردن مقام نبود . آن مرد انگلیسی به من گفت در قرآن کریم آیه ای است که من هرگز از تکرار آن ملول و رنجور نمی شوم و هر اندازه می خوانم احساس خستگی نمی کنم . این آیه ، خدا را به گونه ای توصیف کرده که هیچ یک از رهبران ادیان نمی توانند خدا را آن گونه توصیف کنند . پس شروع به خواندن آیة الکرسی به زبان انگلیسی نمود آنگاه به من گفت تو را به جان پدرت ای عرب " مسلمان " آیا می شود گاهی این آیه به گوش تو بخورد و تو در غفلت از آن در حالت سرگرمی نباشی و آیا شده که زبانت را به خواندن این آیه بگردانی و با عجله و شتابزدگی از آن نگذری و لحظه ای در آن بیندیشی ؟ !

    پاداش کسی که آیة الکرسی را زیاد می خواند
    عبدالله ابن عوف گفته است :  شبی در خواب دیدم که قیامت شده بود . من را آوردند و حساب مرا به آسانی بررسی کردند . آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ های زیادی به من نشان دادند که من از زیبایی آنها تعجب کردم .به من گفتند درهای این کاخ ها را بشمار من هم شمردم 50 در بود . بعد گفتند خانه هایش بشمار شمردم تعداد آنها 175 خانه بود.به من گفتند این خانه ها مال توست . آنقدر خوشحال شدم که از خواب پریدم و خدا را شکر کردم . صبح نزد ابن سیرین رفتم و خواب را برایش تعریف کردم . ابن سیرین گفت : معلوم است که تو آیة الکرسی زیاد می خوانی . گفتم بله همین طور است ولی تو از کجا فهمیدی ؟ جواب داد : برای اینکه این آیه 50 کلمه و 175 حرف دارد . من از زیرکی و حافظه او تعجب کردم آنگاه به من گفت : هر کس آیة الکرسی را زیاد بخواند سختی های مرگ بر او آسان می شود .

    نیت حج
    آقای محمد مهدی سلیمانی ( یکی از حافظان قرآن ) نقل می کند که در مسابقات قرآن شرکت نمودم بعد از اینکه در سطح شهرستان و استان رتبه اول را آوردم خود را برای مرحله نهایی آماده کردم .در روز اختتامیه معلوم شد که رتبه نخست را بدست آوردم  .شروع کردند به اهدای جوایز که بیشتر سکه ، نیم سکه و ربع سکه بود . وقتی که اسم مرا برای گرفتن جایزه خواندند آیة الکرسی را به نیت حج عمره خواندم تا به جایگاه رسیدم .ناگهان شنیدم که هدیه من حج عمره است . عجیب آن بود که بعد از مراسم،مدیر مسابقات به پدرم گفت : خدا می داند تا آن لحظه نیت چنین هدیه ای نداشتم و یکدفعه به ذهنم آمد که جایزه ایشان زیارت خانه خدا باشد .

    تاثیر شگفت انگیز آیة الکرسی در یک حادثه
    حادثه این بود که در یک آتش سوزی عجیب یک کارت پرس شده آیة الکرسی و دعای معراج با روکش پلاستیک در میان شعله های آتش آسیب ندید . بنا بر اظهار مسئول تیم آتش نشانی ، در این منزل یک اتاق بود که حالت انباری داشت و در آن ، کتاب ، چوب ، قاب عکس ، شیشه و بنزین نگهداری می شد . بر اثر کبریت بازی بچه ها این مکان دچار حریق شده و تمام وسایل داخل آن در آتش سوخت به طوریکه قابلمه رویی و قاب مهتابی ها ذوب شده بود اما این کارت آیة الکرسی در میان شعله های آتش و خاکستر سالم مانده بود




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 89 آبان 10 ساعت 8:56 صبح |

                                           بسم الله الرحمن  الرحیم
      با عنایت به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران یک کشور به تمام معنا کشور مذهبی وشعیه ودوستدار اهل بیت وقرآن مجید می باشد و تمام  ایرانیان  خون وپوستشان با آیات قرآن انس گرفته و بر خود ترجیح  می دهند تمام عمرشان گام به گام با  پیروی  از دستورات  اهل بیت  و  قرآن باشد در این راستا در سال تحصیلی 89 با ابتکار وخلاقیت وزیر محترم ودلسوز آموزش وپرورش جناب آقای دکتر حاج بابایی در سراسر کشور ایران  دستور  تاسیس بیش از پانزده هزار مدرسه قرآنی را داده اند که با اینکار موجب شده تمام دانش آموزان علاقمند به فراگیری قرآن در مدارس قرآنی دوره مقدماتی وسپس جهت ادامه تحصیل در دوره های بالاتر در مراکز دارالقرآن الکریم که همان مدرسه مرکزی قرآن باشد شرکت نمایند  ، شایان ذکر  است سهم منطقه جر قویه علیا  با توجه به جمعیت کم دانش آموزی که غریب  بر سه هزار دانش آموز می باشد  چهار مدرسه قرآنی بوده  است  که عبارتند 1- مدرسه قرآنی شهید مطهری حسن آباد 2- مدرسه قرآنی شهید حسینی رامشه  ویژه پسران ومدرسه محدثه حسن آباد ومدرسه فجررامشه ویژه دختران  در منطقه شروع بکار نموده اند که هر کدام با تعدادی از دانش آموزان علاقمند  به فراگیری قرآن شروع شده که انشاء الله امید است با استقبال زیاد دانش آموزان روبرو شوید، لازم به ذکر است خود مرکز دارالقرآن الکریم آموزش وپرورش  در سطح منطقه با هشت پایگاه قرآنی  که زیر مجموعه دارالقرآن می باشند که جا دارد بگوییم این مرکز  در طول سیزده سال فعالیت گسترده ای داشته  وهر سال با استقبال گسترده روبرو بوده  که تا بحال بیش از هفتاد درصد دانش آموزان را از خردسال بگیرد  الی بزرگسال تحت پوششبرنامه های خود  داشته است  که با اجرای برنامه های متنوع قرآنی ، اردویی و غیره جوانان ونوجوانان منطقه را  جذب ب نموده  که در اینجا بر خود لازم می دانیم از خیرین دلسوز  این مرکز تقدیر وتشکر نماییم   تصاویر افتتاح مدارس قرآنی منطقه  زیر مجموعه مرکز دارالقرآن (واحد محدثه)

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 89 آبان 4 ساعت 9:39 صبح |

     اولین  جلسه شورای دارالقرآن در سال تحصیلی  89

     موضوعات جلسه  در خصوص برگزاری هر چه بهتر برگزار شدن کلاسهای قرآنی  در سطح منطقه  در سال تحصیلی  90-89 ومطالبی  در خصوص  تاسیس مدارس قرآنی در سطح منطقه  وبیان عملکرد فعالیت دارالقرآن در تابستان 89 که به شرح ذیل می باشد:  افتتاح مدارس قرآنی منطقه در نیمه دوم مهر ماه 89که عبارتند مدرسه شهید مطهری حسن آباد- مدرسه شهید حسینی رامشه ویژه پسران - مدرسه محدثه  حسن آباد ومدرسه فجر رامشه  ویژه دختران - مرکز دارالقران  طبق نامه سازمان  متولی این مدارس می باشد وباید  نظارت  داشته باشد - مدیران  به مدارس همجوار رفته وتبلیغ جهت شرکت در کلاسها قرآنی را داشته باشند  ((مرکز در طول اوقات فراغت بیش از سیصد نفر قرآن آموز  و صد نفر بزرگسال را تحت پوشش بر نامه های خود  داشته  ، بکار گیری بیست ودونفر مربی در طول تابستان ، برگزاری اردوهای درون استانی وبرون استانی  طی پنج مرحله ، جذب  شصت میلیون ریال کمک های مردمی  ، پرداخت  حق الزحمه مربیان آزاد که بالغ بر سیزده میلیون ریال  می باشد  ،  برگزاری همایش قرآنی با دعوت از گروه های قرآنی استان در ماه مبارک رمضان   که با استقبال گرم مردم بحمدالله رویرو شد ، برگزاری دعای ابوحمزه ثمالی  در شب بیست وهفتم ماه مبارک رمضان  با مداحی سید مجید مجیدی ،  برگزاری مسابقات فرهنگی قرآنی در سطح منطقه ،خرید  امکانات آموزشی ورفاهی  ویژه مرکز با همکاری خیرین  که جا دارد از این عزیزان تقدیر وتشکر ویژه  داشته باشیم  وانجام فعالیت های دیگری که توسط مرکز صورت گرفته که  انشاء الله مورد عنایت وقبول حضرت حق   قرار گرفته باشد




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 89 آبان 4 ساعت 9:31 صبح |

     بسمه تعالی

     در سال تحصیلی 89 مر کز دارالقرآن الکریم  طبق سنوات گذشته  از خردسالان  جهت فر اگیری قران ومعارف اسلامی  ثبت نام بعمل آورد که بحمدالله  در سال جدید با همیاری وهمکاری خانواده ها ی محترم  دوپایگاه جدید  مهد  ویژه خردسالان در شهر حسن آباد تاسیس شده که  به دلیل بعد  مسافت  ونبود وسیله ایاب وذهاب ویژه خردسالان تا پایگاه مهد  شهر حسن آباد تاسیس شده است  که امسال  غریب به شصت نفر از خردسالان تا بحال در این کلاسها ثبت نام نموده اند  وجزوات آموزشی خاص کلاسها را دریافت نموده شایان ذکر است کلاسهای مهد وولایت دارالقرآن   از سال 1382تاسیس شده  وهر سال ویژه خرد سالان کلاس های  متنوعی  برگزار می نماید  لازم به ذکر است در طول سال   خردسالان مهد القرآن  علاوه بربیمه شدن  از امکانات  رفاهی و آموزشی و تغذیه رایگان  وغیره بهرمند می شوند 




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 89 آبان 4 ساعت 9:18 صبح |

     
     مدیریت در قرآن  
     خداوند بزرگترین مدیر عالم است: (یدبر الامر من السماء والارض) کتابهای آسمانی به منزله خط مشی و وسیله هدایت هستند 
     خداوند بزرگترین مدیر عالم است: (یدبر الامر من السماء والارض) کتابهای آسمانی به منزله خط مشی و وسیله هدایت هستند:

    آنگاه که موسی را کتاب فرقان (جداکننده حق از باطل) دادیم،شاید هدایت یابید«بقره-??»

    ? ضرورت وجود مدیریت

    و با موسی ?? شب وعده گذاشتیم و آن را با?? شب دیگر تمام کردیم تا آنکه وقت معین پروردگارش در ?? شب به سر آمد و موسی (هنگام رفتن به کوه طور) به برادرش هارون گفت: در میان قوم من جانشینم باش و(کار آنان را) اصلاح کن و راه فساد را پیروی مکن.(اعراف-???)

    ? سنگینی امر مدیریت

    الم نشرح لک صدرک آیا برای تو سینه ات را نگشاده ایم؟(انشراح-?)

    و بار گرانت را از دوش تو برنداشته ایم؟(انشراح-?)

    باری که گویی پشت تو را شکست.(انشراح-?)

    ? اهمیت مدیریت و نحوه بازخواست

    و به یاد آورید روزی را که هر گروهی را با پیشوایانشان می خوانیم آنها که نامه اعمالشان به دست راستشان است آن را(با شادی و سرور) میخوانند و سر سوزنی به آنها ظلم نمی شود. (اسراء-??)

    ? مسائل کارگزینی مدیر: ( توجه به تخصص،توانایی و تفاوتهای میان افراد)

    یوسف گفت مرا به خزانه های این سرزمین بگمار که من نگهبانی دانا هستم.(یوسف-??)

    خداوند هیچ کس را جز به تواناییش تکلیف نمیکند(لا یکلف الله نفسا الا وسعها)

    و اگر پروردگار تو می خواست قطعا همه مردم را امت واحدی قرار می داد در حالی که پیوسته در اختلافند.(هود-???)

    ? ایمان

    هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز قیامت دارد نمییابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند،هرچند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندان آنها باشند،آنها کسانی هستند که خدا ایمان را بر صفحه قلوبشان نوشته....(مجادله-??)

                                                                           ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 89 آبان 1 ساعت 3:31 عصر |
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ