سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
پروردگارا! دستآورد روزه چیست؟ خداوند فرمود : روزه حکمت می آورد و حکمت، شناخت و شناخت، یقین . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ در شب معراج ـ]

تذکر حاج احمد آقا درباره جامعه مدرسین قم
پس‌ از نماز صبح‌، مقداری‌ پیاده‌ روی‌ در حیاط کردم‌ و قدری‌ مطالعه‌. ساعت‌ده‌ صبح‌ دردفتر آقای‌ رئیس‌ جمهوری‌، جلسه‌ای‌ با حضور نخست‌ وزیر و وزیرخارجه‌ داشتم‌. دکتر ولایتی‌در آستانه‌ مسافرت‌ به‌ الجزایر و لیبی‌، مایل‌ بود،درباره‌ سیاست‌ مذاکرات‌ مشورت‌ نماید.تصمیماتی‌ در کیفیت‌ برخورد، راجع‌ به‌مسائل‌ جنگ‌ و نفت‌ گرفتیم‌. قرار شد اگر بتواند وامی‌ ازلیبی‌ بگیرد.

ساعت‌ یازده‌ ونیم‌، برای‌ اقامه‌ نماز جمعه‌ به‌ دانشگاه‌ رفتم‌. راجع‌ به‌دست‌آوردهای‌ انقلاب‌و اعلان‌ اردن‌ در خصوص‌ اعزام‌ داوطلب‌ به‌ حمایت‌ عراق‌، صحبت‌ کردم. عصر در منزل‌ بودم‌.مطالعه‌ می‌کردم‌ و استراحت‌. فاطی‌ درمنزل‌ جدیدش‌، دوستان‌ خود را به‌ شام‌ دعوت‌ کرده‌ بود،حدود شصت‌ نفر. عفت‌سرگرم‌ تهیه‌ شام‌ و وسائل‌ پذیرائی‌ بود. اول‌ شب‌، احمد آقا آمد و راجع‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و روحانیت‌ و جامعه ‌مدرسین‌ و رهبری‌بعد از امام‌، تذکرات‌ مفیدی‌ داد. افرادی‌ را اسم‌ برد و گفت‌،اینها اگر بتوانند، مانع‌ رهبری‌ آقای‌[حسینعلی‌] منتظری‌ می‌شوند. در مورد مدیریت‌ ارتش‌ هم‌ توصیه‌های‌ خوبی‌ داشت‌. شام‌ را با من‌ صرف‌ کرد.

آقای‌ [محسن‌] رضائی‌ از اهواز تلفن‌ کرد و پیشنهاد کرد، من‌ سری‌ به‌ جبهه‌ها بزنم‌. حادثه‌ مهمی‌ نداشتیم‌. عراق‌ در جنوب‌ نیسان‌ حمله‌ای‌ کرده‌ که‌ سرکوب‌شده‌. مرکزیت‌ پیکار کشف‌ وعده‌ای‌ از رهبران‌ گروهک‌ محارب‌ دستگیرشده‌اند.

حضور صبحگاهی هاشمی در دفتر آیت الله خامنه‌ای / بررسی راهپیمایی 22 بهمن توسط روسای قوا

صبح‌ زود، به‌ دفتر آقای‌ خامنه‌ای‌ رفتم‌. اشتباهی‌ خیال‌ می‌ کردم‌ که‌ شورای‌ عالی‌ انقلاب ‌فرهنگی‌ جلسه‌ دارد. معلوم‌ شد که‌ جلسه‌ در وقت‌ دیگری‌ است ‌؛ در عوض‌ راجع‌ به‌ حزب‌ و کنگره‌دوم‌ و دو وزیر جدید و راهپیمائی‌ دیروز و جنگ‌ و… مذاکره‌ کردیم‌. آقای‌ [حسین‌] محلوجی‌ به‌ دفترم‌ آمد. راجع‌ به‌ کارهای‌ اداری‌ مجلس‌ مذاکره‌ شد. برنامه‌هفتگی‌ را تنظیم‌ کردیم‌.
تا ساعت‌ پنج‌ [بعد از ظهر]، در دفترم‌ بودم‌. سپس‌ به‌ جلسه‌ شورای‌ عالی‌ [انقلاب‌] فرهنگی‌رفتم‌. درباره‌ سهمیه‌ دانشجوی‌ نهادها بحث‌ شد و اهداف‌ شورا و [انتخاب‌] رئیس‌ دانشکده‌ علم‌ و صنعت‌، تصمیم ‌گیری‌ شد. شورای‌ مرکزی‌ جامعه‌ روحانیت‌ مبارز، جلسه‌ داشت‌. درباره‌ جلسات‌ روحانیت‌ مبارز در ایام‌ دهه ‌فجر، بحث‌ بود. عده‌ای‌ از جلسه‌ مدرسه‌ شهید مطهری‌ انتقاد داشتند. دیروقت‌، به‌ خانه‌ آمدم‌.

نامه 8 صفحه ای هاشمی به یاسر در جبهه

در منزل ماندم. بیشتر وقت به مطالعه و استراحت گذشت. آقای رضایی مسئول روز حفاظت بیت را خواستم و درباره حادثه دیشب منزل محسن توضیح خواستم و تاکید بر پیگیری نمودم. عفت برای بررسی موضوع به منزل محسن رفت. آقای [حسین] مهدیان آمد. اطلاع داد که آیت‌الله منتظری دستور داده از اموال خیریه تولیت، خمس برداشته شود و سپس به دانشگاه امام صادق(ع) واگذار گردد. عصر یک فیلم بنام «هیولای درون» از تلویزیون دیدم. نامه‌ای مفصل در هشت صفحه به یاسر که در جبهه است، نوشتم. با آقای خامنه‌ای درباره اولین جلسه مجمع تشخیص مصالح برای احکام حکومتی، تلفنی مذاکره کردیم.

 




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 91 بهمن 23 ساعت 5:19 عصر |

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم
                                                                    سکوت، آباد کننده دل اولیای خدا
    «یا احمد، علیک بالصمت فان اعمر مجلس قلوب الصالحین و الصامتین و ان اخرب مجلس قلوب المتکلمین بما لا یعنیهم»
    ای محمد، بر تو باد که سکوت پیشه سازی همانا بهترین و آبادترین انجمن ها قلبهای صالحان و ساکتان است و خرابترین آنها، قلبهای یاوه گویان است.
    یکی از آقایان از علامه طباطبایی پرسید: چه کنم تا در نماز حضور قلب داشته باشم. ایشان فرمودند: اگر می خواهی در نماز حضور قلب داشته باشی، کم حرف بزن توضیح روان شناختی این مطلب این است که وقتی انسان زیاد حرف می زند، ذهنش به امور گوناگون مشغول می گردد و در نتیجه پراکنده نگری، قدرت تمرکز از او گرفته می شود، لذا در نماز نمی تواند حواسش را جمع کند و فکرش پراکنده می گردد، اما وقتی عادت کرد جلوی زبانش را بگیرد و حرفی را نزند، قدرت بر تمرکز پیدا می کند.
    پس بر اساس این روایت آبادترین انجمنها دل مومنی است که کم حرف می زند و دل خود را به یاد و توجه خدا آباد می سازد ودر مقابل ویران ترین انجمنها دل انسان های پر حرف و یاوه گوست. هیچ گاه دل آنان آباد نمی گردد، چون با پراکنده گویی و پراکنده نگری بنیان دل را بر ویرانی می نهند، سخنان آنان نه نفعی برای دنیایشان دارد و نه برای آخرتشان و به دیگران نیز نفع نمی رساند.
                                                                                              ( کتاب راهیان کوی دوست شرح حدیث معراج صفحه ی 201و202)
           

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 91 بهمن 23 ساعت 5:6 عصر |

    بسم الله الرحمن الرحیم
    القرآن یشکو الی الله
       در قیامت از شما قرآن شکایت می کند
      حق مجازات شما را در قیامت می کند

         آخر این قرآن همه وحی خدای اکبر است                        آخر این آیات روشن معجز پیغمبر است
          این کلام الله امانت از رسول اطهر است                         هیچ کافر با امانت این خیانت می کند
    در قیامت از شما قرآن شکایت می کند
           روز محشر در میان  انبیا و اولیا                                      می کند قرآن شکایت در بساط کبریا
           می زنند از غم به سر پیغمبران و اصفیا                          پس خدا تشکیل دیوان عدالت می کند
    در قیامت از شما قرآن شکایت می کند
        من چه کردم با شما این قسم خوارم کرده اید                      پیش هر لامذهبی بی اعتبارم کرده اید
       در میان کوچه پر گردو غبارم کرده اید                             هیچ کس بادین و آیین این شناعت می کند
                                           در قیامت از شما قرآن شکایت می کند
     

                                                                                           ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 91 بهمن 23 ساعت 5:5 عصر |

                                                                                   بسمه تعالی

                                                            روز 22 بهمن  روز پیروزی مستضعفیتن بر مستکبر ین است

                                               مراسم راهپیمایی ایام الله دهه فجر 91 در شهر حسن آباد وروستاه های همجوار 

     این راهپیمایی نسبت به سال قبل با استقبال گسترده روبرو بود وحضور ر..وحانیت والا مقام ، خانواده های معظم شهدا ، کارمندان وعموم مردم حضور پرشکوه داشتند در این راهپیمایی  علاوه بر قرائت قطنامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین شیخ عباس صادقی نماینده محترم سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه  در خصوص فضائل انقلاب  ومبارزات حضرت امام ونقش موثر روحانیت  در پیروزی انقلاب ومظلومیت شیعه  واهل بیت  ومشکلات اقتصادی  کشور، مطالبی بیان نمودند  و همچنین دعوت مردم  به حضور در یازدهمین دوره انتخابات نمودند

    راهپیمایی 91

    راهپیمایی 91راهپیمایی 91راهپیمایی 91

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 91 بهمن 22 ساعت 5:0 عصر |

    منظور از فجر در قرآن چیست؟

    » فجر سپیده دم است که تحول عظیمى در طبیعت رخ مى‏دهد و نور، دل تاریک شب را مى‏شکافد و بتدریج جهان را روشن مى‏ کند. و آن زمانى بسیار با اهمیت و مبارک و لحظه ورود به زمان صیام و آغاز نماز صبح مى‏ باشد.
          بنابراین زمانى است که دو عبادت بسیار مهم در آن انجام مى‏ شود و بیدارى در آن فضیلت بالایى دارد. برخى نیز گفته‏اند: مراد از فجر هر روشنایى است و برجسته‏ترین آن درخشش فجر اسلام و نور محمدى(ص) در دل تاریک شب ظلمانى جهالت و شرک و تیره بختى است. هم چنین طلوع فجر قیام حضرت مهدى(عج) در شب ظلمانى جهانى تیره از ظلم و فساد و استکبار و نیز فجر قیام عاشورا که شکافنده پرده شب سیاه ستمکاران بنى‏امیه و افشاگر چهره دیو صفت آنان بوده است. شب‏هاى دهگانه ده شب اول ماه ذى الحجة است که شاهد بزرگ‏ترین و تکان دهنده‏ترین اجتماعات عبادى، سیاسى مسلمین جهان است. برخى نیز آن را به ده شب آخرماه مبارک رمضان - که در آن شب قدر واقع است - تفسیر کرده‏اند. و برخى نیز به شبهاى نخست ماه محرم. ضمناً برادر گرامى! شما مى‏توانید سؤالات خود را در صورت جا نشدن در یک برگ در برگه‏هاى معمولى نوشته و همه را در داخل یکى از این اوراق مخصوص قرار دهید و ارسال نمایید.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | جمعه 91 بهمن 13 ساعت 10:24 عصر |


    دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری
    دهه فجر
    ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 91 بهمن 11 ساعت 5:43 عصر |

    میلاد فرخنده فخر زمین و آسمان ، خاتم پیامبران ، رحمت عالمیان ، حبیب خدای منان ، شفیع پیروان ، گزیده فرستادگان ، علت خلقت جهان ،

     حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله  ؛

     و

     امام مسلمین ، کشتی نجات ره جویان ، عالم اولین  و آخرین ، صادق صدیقین ، خورشید طالبین ، شفیع مؤمنین ، گزیده رب العالمین ، پیشوای نیکو کاران ،

     حضرت جعفر بن محمد الصادق علیه السلام

     وهفته وحدت امت اسلامی بر مسلمین جهان  مبارک و فرخنده و خجسته باد.

     

                                                                    

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 91 بهمن 2 ساعت 5:6 عصر |
    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ