سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
آن که حق کسى را گزارد که حقش را به جا نیارد ، به بندگى او اعتراف دارد . [نهج البلاغه]

 بسمه تعالی

 السلام علیک یا ابا عبدالله  الحسین  ع

فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی علیه السلام  تسلیت باد




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 88 بهمن 14 ساعت 10:2 عصر |

                                    هوالخالق
      پنجمین گر دهمایی مدیران مر اکز دارالقرآن الکریم  آموزش وپرورش14/11/88
     با فرا رسیدن سی ویکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  وفرارسیدن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی منادی قران ، که    به همین مناسبت پنجمین  گرد همایی مدیران مراکز دارالقران  در مر کز دارالقرآن آموزش وپرورش ناحیه دو تشکیل جلسه دادند در این جلسه که هدف  ار ائه گزارش بازدید کارشناس مسئول قران ومعارف اسلامی  جناب اقای اسحاقیان  از مراکز داشتند در خصوص نقاط ضعف و قوت مراکز ابتدا ارائه نمودند  وسپس بر نا مه های مورد نظر سازمان  در خصوص مسابقات قرآن ویژه فرزندان فر هنگی ، همچنین همایش همخوانی  گرو ه های تواشیح  مراکز د ارالقران که در تاریخ 13/12/ 88 در محل جر قویه علیا  به رقابت خواهند پرداخت  ، گزارش  مدیران مر اکز دارالقرآنهای مبارکه  و ناحیه دو وخمینی شهر و آران و بیدگل ،برگزاری مسابقات قرآنی  استانی با محوریت مراکز دارالقرآنهای  خمینی شهر ،نایین ، جر قویه علیا ،آران وبید گل ،چاد گان ، فلا ورجان در محل باغ ابریشم  موضوعات جلسه بود وشایان ذکر است این جلسه دو میهمان بزرگوار داشت از جمله جناب آقای سلمانی معاونت محترم پرورشی وتربیت بدنی ساز مان ، ومعاونت پرورشی ناحیه دو جناب آقای ابطحی که هر کدام مطالبی در خصوص قرآن ومعارف اسلامی و احیاء
    مراکز دارالقرا ن بیان نمودند که جا دارد از همه عزیزانی که برای زنده نگهداشتن پرچم اسلام وقران قدم بر می دارند وخالصانه دلسوزی می کنند  تقدیر وتشکرر نماییم واز خداوند آرزوی سلامتی وموفقیت را از در گاه خداوندبرای انها خواستار باشیم انشاء الله

     

     

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 88 بهمن 14 ساعت 9:45 عصر |

    بلسم الله  الرحمن الرحیم

    جلسه شورای دارالقران تاریخ 12/11/88 مکان دارالقرآن الکریم  تعداد اعضاء هفت نفر تعداد میهمان دو نفر
    هشتمین جلسه شورای دارالقرآن با حضور اعضای شورا در محل دارالقرآن الکریم بر گزار گردید . در ابتدای جلسه بعد از قرائت قرآن مدیر دارالقرآن با بیان عر ض خوش آمد گویی  وتبریک فرارسیدن   آغاز سی ویکمین سالروز پیروزی  انقلاب اسلامی وهمجنین بیان تسلیت به مناسیت فرار رسیدن  اربعین سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی ع و شهادت حضرت امام حسن مجتبی ع و شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا ورحلت جانسور پیامبر عظیم اشان حضرت محمد ابن عبد الله  ص  و  جلسه با موضوعات مورد نظر شروع گردید مطالبی که در جلسه مطرح گردید  وبا توافق اعضا ء به تصویب رسید عبارتند  الف : پرداخت حق الزحمه مربیان ترم پاییزه که تعداد مربیان یازده نفر ومبلغ کل حق الزحمه بالغ بر نه میلیون ریال  می باشد  ب: بر گزاری جشن قرانی اختتا مییه وافتتاحییه کلاسهای دارالقرآن با حضور پیش کسوتان  قرآ ن منطقه  وخانواده های شهدا ومسئولین  منطقه ودعوت از میمهانان استان وهمچنین خیرین دلسوز دارالقران وبرگزاری جشن فارغ التحصیلی قران آموزان برتر دارالقرآن در این همایش ج: بر گزاری مسابقات قرانی ویژه فرزندان فر هنگی در محل دارالقرآن خ: بر گزاری مسابقات همخوانی و تواشیح توسط گروهای همخوانی مراکز دارالقران سطح استان در منطقه جر قویه به میزبانی مر کز دارالقرآن منطقه جر قویه علیا خ: بر گزاری اردو های یک روزه در ایام ده فجر ویژه قرآموزان برتر(  دراین جلسه موضوعات دیگری بیان شده که بعد از بحث وگفتگو بنا بر آن شد در صورت تامین اعتبار اجرا گردد

     





  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 88 بهمن 13 ساعت 10:59 عصر |

    دانستنی های قرآنی
    (( من گفتم – خدا گفت ))
     گفتم : خدایا ، می شه بهم بگی زیانکارترین انسان ها چه کسانی هستند ؟
     گفتی : کسانی که اعمالشان در دنیا نابود شده ، ولی خودشان گمان می کنند بهترین اعمال از آن آنهاست !
    گفتم : آخه خیلی سخته ! منم بعضی وقتها شیطون می ره تو جلدم که یه کاری رو انجام بدم . چی کار باید کنم ؟
    گفتی : و از گام های شیطان تبعیت نکنید که همانا او برای شما دشمنی آشکار است .
    گفتم : خدایا ، اگه گول شیطون هم نخورم ، اطرافیا نم چی ؟ اونا خیلی تشویقم می کنن که ...
    گفتی : و رها کن کسانی را که دینشان را به مسخره و بازیچه گرفته اند و زندگی دنیا آنها را فریب داده است .
    گفتم : اما آخه وقتی مقایسه می کتم زندگی خودم رو با او نا می بینم که اونا توی زندگی شون خیلی موفق ترند و رفاه بیشتری دارند .
    گفتی : گشت و گذار کافران در شهرها تو را فریب ندهد آنها متاعی کم ارزش به دست آورده اند پس وارد جهنم می شوند و چه بد جایگاهی دارند .
    گفتم : باشه قبول ! من دوستان و اطرافیان بدم را می ذارم کنار اما بعدش چی ؟ دلم رو به چی خوش کنم ؟
    گفتی : به امید و فضل و رحمت خدا و به بشارت های قرآن شاد باشید که اینها بهتر است از همه آنچه برای خود جمع می کنید .
    گفتم : باشه ، اینم قبول ! اما من و این همه گناه ! مگه می شه من رو ببخشی ؟
    گفتی : و کسانی که گناهی مرتکب شوند و بعد از آن توبه کنند و ایمان حقیقی بیاونرد قطعا پروردگار تو بخشنده و مهربان است و از گناه آنان می گذرد .
    گفتم : خب ، بعد از این که توبه کردم چه کار باید کنم که به مقام ابرار و نیکان برسم ؟
    گفتی : هرگز به نیکی نمی رسید مگر این از آنچه دوست دارید ( مال ، آبرو ، علم  و ... ) انفاق کنید .
    گفتم : خدایا اگه من همه ی اینها رو انجام بدم آخرش به کجا می رسم ؟
    گفتی : همانا کسانی که ایمان می آورند و کارهای شایسته انجام می دهند برای باغ های فردوس به عنوان مقدمه ی پذیرایی از آنهاست .
    گفتم : آخه ، خدایا ، آدم تا جایی می تونه خوشی رو تحمل کنه ، یعنی ممکن نیست که نعمت های بهشتی هم دل آدم رو بزنه ؟
    گفتی : نیکان در بهشت جاویدانند و برای تنوع نعمتها هرگز خواها ن تغییری در آنها نیستند !




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 88 بهمن 13 ساعت 10:49 عصر |

    موضوع: قیام امام خمینی، پرتوی از نهضت حسینی
    تاریخ پخش:  08/11/88

    بسم الله الرحمن الرحیم
    الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی

    عزیزانی که پای تلویزیون هستند، در آستانه‌ی دهه‌ی فجر بحث را گوش می‌دهند. مکانی که این برنامه ضبط می‌شود شکنجه‌گاه شاه است. هزارها نفر آدم بی‌گناه از یک شب تا سی‌و‌چهار ماه با انواع شکنجه‌ها اینجا شکنجه شدند. کسانی که خودشان اینجا بودند و شکنجه شدند، گفتند کسی بوده که چند شب اینجا بوده و تمام موهایش سفید شده است. یعنی تحت فشار بوده است. یک آیه در قرآن داریم که درباره قیامت می‌گوید: «یَجْعَلُ الْوِلْدانَ شیباً» (مزمل/17) یعنی جهنم به قدری سخت است که بچه پیر می‌شود. «الْوِلْدانَ» وَلَد یعنی بچه. «شیب» یعنی پیرمرد. و از مسئولین نظام، خدا رحمت کند شهید رجایی، باهنر، بهشتی، مقام معظم رهبری، بسیاری از افراد. چقدر دانشجو، چقدر بازاری، حتی بچه‌ی 13 ساله، زن، مرد، به هر حال شکنجه‌گاه مشترکی بود بین شهربانی و ژاندارمری و ارتش و ساواک آن زمان، به هر حال بحث اینجا تهیه شد، و حالا شما دبیرستانی‌های عزیز بازدید آمدید، قبل از تولد شما کتک‌هایش را خیلی‌ها خوردند.
    1- گرامیداشت یاد و خاطره مبارزان پیش از انقلاب
    حالا من یک دعا می‌کنم. خدایا کسانی که در طول تاریخ اذیّت کردند، طرفداران حق را اذیّت کردند و مرده‌اند، بر عذابشان بیفزا. و کسانی که شکنجه شدند و برای حق زجر کشیدند، گفتند، نوشتند، هجرت کردند، کتک خوردند، خون دادند، اسیر شدند، زندان رفتند، پول دادند، جان دادند. کسانی که در راه حق گامی برداشتند، زحماتشان را ذخیره‌ی قیامت و اجرشان را چندین برابر بفرما. یک دعا هم به خودمان می‌کنم. خدایا ما که روی خون اینها و روی شکنجه‌ی اینها، چون آنها کتک‌هایش را خوردند. نه زمان شاه، از زمان بلال! بلال سخنگوی اسلام بود، بنده هم سخنگوی اسلام هستم. منتهی او کتک می‌خورد، من پلو می‌خورم. من و ابوترابی هم‌شاگردی بودیم. او ده سال اسیر بود. من ده سال آزاد بودم. ما روی کتک‌ها و خون آنها زندگی می‌کنیم. خدایا ما رانسبت به شهدا و شکنجه شده‌ها، زندان رفته‌ها، اسیر شده‌ها، جانبازان، تمام کسانی که در طول تاریخ زحمت کشیدند،تا این اسلام را به ما برسانند، ما را نسبت به زحمات آنها خائن قرار نده. پاسدار و محافظ انقلاب و خون شهدا قرار بده.
    یک قطره‌ای از خون امام حسین در بدن امام خمینی بود. بحث من این است که امام خمینی پرتویی از نور حسین بود. این قیام امام حسین را و قیام امام خمینی را با هم مقایسه کنیم که چقدر اینها شباهت دارد. شاید من ده بیست تا شباهت در یادداشت‌هایم آورده‌ام. پس موضوع بحث این است. قیام امام خمینی پرتویی از قیام امام حسین (ع).
    2- حرکت فرهنگی، نه کودتای نظامی
    حالا یکی اینکه دو تا قیام هر دو فرهنگی بود. یعنی کودتا نبود. در کشورهای دیگر یکبار یک گروه خاصی با اسلحه‌ی خاصی در زمان خاصی یک یورش می‌کنند، یک مشت مسئولین را می‌گیرند، چهار تا مراکز حساس را تصاحب می‌کنند یک کودتایی می‌شود. قیام قیامِ فرهنگی بود. چون فرهنگ اسلام با فرهنگ طاغوت تضاد داشت. یزید علناً شراب می‌خورد. سگی داشت با سگش انس پیدا کرده بود. سگ‌باز بود. ایمان به وحی نداشت. خودش شعر خواند. گفت: «لا خبر جاء و لا وحیٌ نزل» یعنی قبر و قیامت و نبّوت و معاد و قرآن را، همه را گفت کشک است. خوب این یک فرهنگ است. یک فرهنگ هم که اعتقاد دارد به مبدأ و معاد و همه اینها. قیام فرهنگی بود. پس فرق اینها را بگویم.
    1- هردو حرکت و قیام فرهنگی بود. نه کودتا!
    2- هردو با هجرت و سخنرانی شروع شد.
                                                                               ادامه مطلب...


  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 88 بهمن 10 ساعت 10:45 عصر |

      بسم الله الرحمن الرحیم

     بنام اولین معلم قرآن

    قران آموزان طرح تربیت مربی  بعد از گذراندن ده سطح دارالقران که از مهر ماه 86 در کلاسهای مر بوطه شرکت داشتند وموفق به گذرانده سه دوره  مقد ماتی، عمومی ، وخصوصی یک  شده اند در روز جمعه مورخ 9/11/88 در محل مرکز به رقابت برخاستند و تعداد این قران موزان بالغ بر چهل نفر بوده   ودر صورت کسب نمره قبولی موفق به دریافت گو اهینامه خواهند شد 




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 88 بهمن 10 ساعت 10:31 عصر |

                            من لم شکر المخلوق لم یشکر الخالق

    (((با تقدیر وتشکر از کلیه خیرین عزیزی- معلمین  خیر- ادارات ونهادهای دولتی وخصوصی که  با همکاری ومساعدت خود  به این مرکز قرآن  موجب  رشد وتوسعه  فعالیت های قرآنی در این منطقه محروم  وکویری شده اند وشایان ذکر این مرکز از زمان تاسیس تا بحال با اینگونه کمک های  توانسته امکانات مورد نیاز خود را  تا حدودی تامین نماید وهنوز چشم انتظار مساعدت خیرین نیک اندیش دارد جهت تکمیل پروژه نیمه تمام  مرکز دارالقرآن )))

    درود خدابرشما باد :وانشاء الله خداوند در قبال هر گونه خدمات شما چه در دنیا وچه در قیامت جزای خیر عطا فرماید. انشاءالله




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 88 بهمن 7 ساعت 4:56 عصر |
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ