سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
رأى راست دولت را همراه است با آن روى آرد و با رفتن آن برود . [نهج البلاغه]

تعیین روز عید فطر [ویرایش]نوشتار اصلی: استهلال
از آن‌جایی که شرط اعلام ماه شوال با رویت هلال ماه به وقوع می‌پیوندد. همواره در کشورهای مسلمان، بر حسب موقعیت مکانی آن کشور، رویت هلال ماه اول ماه شوال و روز عید فطر متغیر است به صورتی که ممکن است به طور مثال در عربستان سعودی روز دوشنبه روز عید اعلام شود اما در ایران روز سه شنبه روز عید فطر اعلام شود. تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع است و پیروی از آن طبق نظر اکثریت مراجع تقلید [3] و علمای شیعه بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند(رؤیت ماه جدید برای آنها ثابت نشده) لازم است. هر چند اگر فردی مطمئن شود که آن روز آخر ماه رمضان و یا دوم ماه شوال است شرعا نمی‌توان او را از عمل به علم خود بازداشت.[4]

در ایران [ویرایش]گفتنی است در ایران تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع (سید علی خامنه‌ای) است و پیروی از آن طبق نظر اکثریت مراجع تقلید [1][پیوند مرده] و علمای شیعه بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند لازم است.ولی برخی از مراجع تقلید خود به اعلام روز فطر اقدام می‌کنند شایان ذکر است که به علت در اختیار نداشتن رسانه معتبر و فراگیر اکثر مردم به نظر آقای خامنه ای توجه می کنند در صورتی که رسانه معتبری برای هر مرجعی وجود داشته باشد بیشتر مردم به نظر مرجع تقلید خود اقتدا می کنند به همین دلیل اکثر مراجع تقلید اقدام به راه اندازی سامانه اس ام اس و ایمیل کرده اند که اخبار لازم و فوری را به اطلاع مقلدان خود برسانند که البته این مورد هم با مشکلاتی روبرو می‌شود در سال 1384 مراجع تقلید محمد تقی بهجت و فاضل لنکرانی و یوسف صانعی روز عید فطر را متفاوت با نظر رهبر وقت جمهوری اسلامی ایران، که علت تفاوت اعلام روز عید فطر علما با هم روز قدس بود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان می‌باشد سید علی خامنه ای مشخص کرد.[2] هر چند اگر فردی مطمئن شود که آن روز آخر ماه رمضان و یا دوم ماه شوال است شرعا نمی‌توان او را از عمل به علم خود بازداشت.[3]

در عربستان سعودی [ویرایش]در کشور عربستان سعودی به عنوان مهم‌ترین کشور سنی مذهب، این وظیفه را شورای عالی قضایی عربستان سعودی که مهم‌ترین مرجع اسلامی و تصمیم گیری است بر عهده دارد. معمولاً سایر کشورهای عربی و اسلامی منطقه نیز با پیروی از روز خاصی که توسط شورای عالی قضایی عربستان سعودی تعیین شده، آن روز را به عنوان روز عید فطر اعلام می‌کنند. در تمامی کشورهای اسلامی گذشته از نوع حکومت مشخص کردن عید فطر بر مبنای شروع ماه شوال و از همه مهمتر رویت هلال شوال معین می‌شود.[4]

آداب و سنن عید فطر [ویرایش]تکبیر [ویرایش]از سنت‌های مسلمانان در روز عید فطر، تکبیر است. تکبیر در روز عید فطر، برگرفته از آیه‌ای از قرآن است [5] و پیش از نماز عید فطر و شروع خطبه، در خانه‌ها و کوچه و بازار خوانده می‌شود.

الله أکبر الله أکبر الله أکبر
لا إله إلا الله
الله أکبر الله أکبر
ولله الحمد
الله أکبر کبیراً
والحمد لله کثیراً
 

الله بزرگ تر است، الله بزرگ تر است، الله بزرگ تر است.
خداوندی نیست مگر الله
الله بزرگ تر است. الله بزرگ تر است.
و ستایش همه از آن الله است.
الله به راستی بزرگتر است.
و ستایش بسیار از آن الله است
غسل [ویرایش]در متون اسلامی، توصیه شده است که مسلمانان در روز عید فطر و عید قربان، تن خود را در آب بشویند و غسل کنند. غسل عید، از سنت‌های مسلمانان در روز عید است و در آن فرقی بین مردان، زنان و کودکان نیست. برخلاف غسل جمعه، غسل عید می‌تواند قبل از اذان صبح انجام گیرد. علاوه بر غسل، عطر زدن و مسواک کردن نیز از سنت‌های روز عید فطر است.

عید فطر در کشورها و فرهنگها [ویرایش]در مالزی [ویرایش]در مالزی، عید فطر بیشتر به نام‌های هری رایا و یا عیدالفطری خوانده می‌شود. هری رایا در لغت به معنی « روز جشن» است؛ و برای اشاره به عیدهای اسلامی چون عید فطر و عید قربان به کار می‌رود.

معمولاً در شب پیش از عید فطر، خانواده‌های مالایی، به ویژه زنان خانه دار به تهیه غذاها و شیرینی‌های سنتی مخصوص این عید می‌پردازند. از مهم‌ترین این غذاها، رندانگ است که از گوشت گاو و مرغ پخته شده در شیرنارگیل درست می‌شود. دیگر غذای سنتی مخصوص عید فطر، کتوفات است که از برنج پیچیده شده در برگ خرما تهیه می‌شود.

در فرهنگ مالزی، شب بیست و هفتم ماه رمضان توجوه لیکور خوانده می‌شود که به معنی عدد بیست و هفت است. در طی این شب ها، مردم مالزی با روشن کردن شمع‌ها و چراغ‌های نفتی(که پلیته نامیده می‌شود) در جلوی خانه‌ها و آذین بندی و چراغانی کردن خیابان‌ها به استقبال عید فطر می‌روند. این سنت از این باور سنتی مالایی‌ها سرچشمه می‌گرفت که در شب قدر، فرشتگان و روح القدس در خانه‌هایی که در آن نور وجود دارد، فرو می‌آیند؛ البته امروزه چنین باوری وجود ندارد و روشن کردن چراغ‌های نفتی صرفاً جنبه تزیینی دارد.

در طول عید فطر، مرسوم است که مالایی‌ها لباس‌های سنتی و محلی را می پوشند؛ لباس سنتی مردان باجوملایو و لباس سنتی زنان باجوکورونگ یا باجوکبایا خوانده می‌شود. همچنین در بین مردان و زنان مسلمان مالزی مرسوم است که شال‌های سنتی موسوم به سونگت را در روزهای عید فطر بر شانه‌های خود بیندازند.

مسلمانان مالزی عموماً در روز و پس از طلوع آفتاب، در نماز عید فطر شرکت می جویند؛ پس از نماز زیارت اهل قبور مرسوم است. در زمان زیارت قبور، سوره یس از قرآن را می خوانند و برای آرامش روح مردگان دعا می‌کنند.

در باقی روز، مالایی‌ها به دیدار آشنایان و خویشاوندانشان می‌روند؛ به بچه‌ها در روز عید فطر مقداری پول داده می‌شود که دویترایا نام دارد.

در ایام عید فطر، دانشگاه‌ها و مدارس مالزی یک هفته تعطیل است، هرچند ادارات و موسسات دولتی تنها دو روز تعطیل هستند. سابقاً تعطیلی عید فطر، دو هفته بود؛ که به دلیل بعضی مخالفت‌ها به یک هفته کاهش داده شد.

نخست وزیر مالزی هم در روز اول عید فطر معمولاً بارعام می‌گیرد و مردم می‌توانند برای عرض تبریک به خانه او بروند؛ این مراسم در شهر پوتراجایا برگزار می‌شود.

آتشبازی در شب‌های عید فطر مرسوم است؛ البته برای آتش بازی محدودیت‌های قانونی وجود دارد، اما مواد آتش بازی به طور غیرقانونی از بازارسیاه خریده می‌شود؛ با وجود ممنوعیت آتشبازی، این مراسم به ویژه در بین بچه‌های مالایی از محبوبیت برخوردار است. آتشبازی از روزهای آخر ماه رمضان شروع شده و تا یک هفته پس از پایان ماه رمضان نیز ادامه دارد.

عید فطر در مالزی، تنها یک عید مذهبی و دینی نیست؛ بلکه عید ملی است[نیازمند منبع]و تمام چینی‌های مقیم مالزی و پیروان دیگر ادیان نیز در این جشن شرکت می جویند




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 90 شهریور 6 ساعت 5:0 عصر |

                                                                   بسمه تعالی

     دارالقرآن الکریم طبق سال های گذشته دعای ملکوتی ومعنوی ابوحمزه  ثمالی را در مسجد حسینیه  با همکاری دوستان علاقمند به اهل بیت برگزار نمود  در این جلسه که با مداحی حاج اصغر مومنی  صورت گرفت  و با نوای گرم خود به جلسه حال وهوای خاصی بخشید شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر حضور پر شور مردم عزیز  روحانیت والا مقام  وامامان جماعت مساجد حسینیه ومسجد جامع   ریاست محترم  اداره آموزش وپرورش  و مسئولین منطقه  نیزحضور داشتند




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | یکشنبه 90 شهریور 6 ساعت 10:4 صبح |

    رسول اللّه(ص) پایه گذار اولین دولت اسلامی
    رسول گرامی اسلام بعد از هجرت به شهر مدینه، سنگ بنای اولین دولت اسلامی را گذاشتند. شهر مدینه به عنوان مرکز دولت انتخاب شد و رسول خدا(ص) به عنوان حاکم اولین دولت اسلامی برای تحقق ارزش ها و اهداف متعالی اسلام بسیار کوشیدند.

    نامه مالک اشتر؛ منشور دولت اسلامی
    نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر منشور کامل و دقیقی است که ایشان با توجه به قرآن و سنت نبوی طرح ریزی کرده و به مالک ابلاغ فرموده اند. در این نامه وظایف حاکم نسبت به مردم و وظایف مردم در برابر دولت به خوبی ترسیم شده است، به طوری که امروز بعد از گذشت قرن ها از صدور آن، هنوز منشور گران بهایی از وظایف متقابل دولت و مردم به شمار می آید.

    دولت اسلامی؛ دولتی مردمی
    یکی از مهمترین ویژگی های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت ها این است که از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است. کارگزاران دولت اسلامی، از میان مردم برخاسته و برای خدمتگزاری به مردم وارد عرصه سیاست شده اند.

    ضرورت وجود حکومت اسلامی
    کسانی که می گویند: «در زمان غیبت امام زمان(عج) نباید حکومت و دولتی تشکیل داد»، برداشت نادرستی از قرآن مجید و روایات معصومین دارند. جامعه بدون حکومت، دچار هرج و مرج می شود. امام خمینی در این باره می گویند: «این ها نمی فهمند چی دارند می گویند، حکومت نبودن یعنی این که همه مردم به جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند».

    عید غدیر؛ جشن دولت اسلامی
    روزی که حضرت علی(ع) به جانشینی رسول اکرم(ص) برگزیده شدند، روز جشن و شادی است. این جشن را می توان نماد و تبلور تشکیل حکومت اسلامی دانست. رسول اکرم(ص) در این روز بر این مطلب صحه گذاشتند که جامعه اسلامی باید دولت اسلامی و حاکم داشته باشد که از مشروعیت الهی برخوردار باشند.

    امام خمینی؛ بنیانگذار دولت اسلامی در قرن حاضر
    پس از سال ها مبارزه و استقامت، امام خمینی دولت اسلامی را در ایران تأسیس کرد. مقام معظم رهبری درباره ایشان می فرمایند: «امام خمینی شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ به جز انبیا و اولیا و معصومین(ع) به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و خصوصیات تصور کرد. او به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او ملت ایران را از اسارت نجات داد و... نظامی بر اساس دین و معنویت و ارزش های اخلاقی پدید آورد و دولت و سیاستی اسلامی بنیان نهاد».

    جایگاه مردم در دولت اسلامی
    امام خمینی با به صحنه آوردن آحاد مردم و تشویق آنان به شرکت در عرصه های مختلف سیاسی، پیام آور این موضوع مهم بودند که تصمیم گیری در اداره جامعه لازم است از پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

    شهید رجایی و باهنر؛ اسوه دولتمردان
    هفته اول شهریور ماه، مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است. دولت مکتبی این دو شهید بزرگوار الگویی برای تمام دولتمردان است.

    ملت فداکار
    به فرموده رهبر معظم انقلاب، «مسئولان کشور امروز از حمایت ملت فداکار برخوردار هستند و این چیزی است که در هیچ نقطه ای از دنیا وجود ندارد». به راستی ملت ایران در مراحل مختلف انقلاب، مراتب وفاداری خود را به مقام ولایت نشان داده اند و اعلام کرده اند که هم چون سرباز با ایمانی در رکاب ایشان با دشمنان اسلام و ایران خواهند جنگید.

    قانون گرایی
    یکی از مهمترین شاخصه های دولت اسلامی، پیروی از قانون و التزام عملی به احکام اسلام است. امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه در سخنان خود خطاب به مسئولان دولتی به این امر تأکید کرده اند و فراتر رفتن از قانون را، غیرشرعی و ضدانسانی معرفی فرموده اند. در این زمینه امام راحل فرمودند: «حکومت اسلام، حکومت قانون است».

    سپاس از دولتمردان
    هفته دولت فرصت مناسبی است که دولتمردان گزارش خدمات خود به مردم را ارائه بدهند و مردم مسلمان ایران نیز از زحمات دولتمردان قدردانی کنند و در این فرصت از دولت مکتبی رجایی و باهنر نیز یادی شده و دولتمردان برای ادامه دادن راه سرخ آنان هم قسم شوند. هفته دولت، نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است و این، از افتخارات انقلاب اسلامی است.

    احسان و گذشت
    در سال امیرمؤمنان(ع) و هفته دولت، بر سفره موعظه نیکوپروری علی(ع) می نشینیم؛ آنجا که به مالک اشتر می فرماید: ای مالک! دلت را کانون خوش رفتاری و مهربانی نسبت به مردم قرار بده و بسان درنده بی باک مباش که خوردن آنان را غنیمت بشماری؛ چرا که آنان دوگونه اند: یا برادران دینی تو هستند، یا هم نوع تو، که گرفتار لغزش و خطا شده اند. پس همان گونه که دوست داری خداوند تو را مشمول عفو و بخشش خود قرار دهد، تو نیز آن ها را مورد بخشش قرار بده. مبادا به جنگ خدا رَوی چه آن که تو توانایی خشم خدا را نداری و از لطف و بخشش و مهربانیش بی نیاز نیستی؛ بنابراین تا می توانی از خشم به مردم چشم پوشی کن. مبادا بگویی که من فرمانده و فرمان روایم پس باید از من پیروی شود؛ زیرا این سخن دل را تباه و دین را سست می گرداند.

    خشنودی مردم
    علی(ع) در نامه معروف خود به مالک اشتر، گرچه او را خطاب قرار می دهد ولی توصیه ایشان به هر حاکم و دولتمردی است که امور جامعه را بدست می گیرد، ایشان در جایی می فرمایند: ای مالک! در اولویت بندی کارها آن کاری را مقدم بدار که میانه روی در حق باشد و موجب تعمیم عدالت شده، برای جلب خوشنودی رعیت جامعتر است. به صلاح عموم مردم کار کن گرچه موجب نگرانی خواص گردد؛ چرا که خشم عموم مردم، خشنودی خواص را از میان می برد، ولی خشم و دشمنی چند تن از خواص با جلب رضایت عموم دفع می شود.

    عیب پوشی
    یکی از خصوصیات کارگزاران نظام اسلامی عیب پوشی است. کارگزار به اسرار زیادی از طبقات مختلف مردم دست می یابد و لذا باید با سعه صدر چشم پوشی کند و آن ها را بر ملا نسازد. این مهم در نامه علی(ع) به مالک اشتر آمده است: «ای مالک! باید میان رعیت آن کسی را بیشتر دشمن بداری و از خود دور سازی که در جست و جوی عیوب مردم باشد؛ چرا که مردم دارای لغزش هایی هستند که حاکم از هرکس به پوشیدن آن ها سزاوارتر است. بنابراین از زشتی های پوشیده مردم چشم پوشی نما و آن ها را ظاهر مساز».

    دستگیری درماندگان
    حضرت علی(ع) به مالک اشتر، استاندار خود در شهر مصر چنین می نویسند: «خدا را، خدا را، در مورد طبقه پایین جامعه مدنظر قرار ده و از ناتوانان و درماندگان حمایت کن. در بین اینان، برخی نیاز خود را آشکار می کنند و عزت نفس برخی دیگر، مانع از آن می شود که به سوی کسی دست دراز کنند؛ تو باید از همه دستگیری کنی. برای این ها از بیت المال حقی قرار بده و با کمال احترام از آن ها پذیرایی کن. مبادا فرورفتن در نعمت، موجب بی خبری تو از آن ها گردد».

    مدیریت و مهارت
    مدیریت و مهارت دو عامل مهم برای پیشرفت جامعه در تمام ابعاد است. آنچه سطوح مختلف جامعه ـ از دولت تا مردم ـ باید مد نظر داشته باشند، پیشبرد این دو امر مهم است و زمینه سازی برای پرورش نیروهای کارآمد و با تجربه برای ساختن کشوری قدرتمند. و این مقصود حاصل نمی شود، مگر با تلاش تک تک افراد جامعه و هدایت نظام مند دولت جمهوری اسلامی.

    ارزیابی دولت
    هفته دولت یادآور فداکاری های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری، شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است. در کارنامه دولت هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار وظایف مهم اجرایی در نظام جمهوری اسلامی بوده اند، یادگارهای ارزشمندی از تلاش ها و فداکاری ها ثبت شده است. وظیفه ما قدردانی از این نیروهای مخلص است.

    نظام اقتصادی
    یکی از انتظارات بجای مردم از دولت و نظام اسلامی، ایجاد سیستم اقتصادی سالم است که سرمایه ها را به گونه صحیح به کار گیرد و پایه های اقتصادی استوار را بنا نهد. با وجود تلاش فراوان دولتمردان، هنوز این نیاز اساسی اقتصادِ بیمارگونه ما به طور آشکار جلوه گر است. البته از مشکلات داخلی و خارجی نظام نباید غافل شد.

    به هر روی، برای برپایی سیستم اقتصادی سالم و پایدار نیاز به تلاش عمومی و به کارگیری تمام توان های بالقوه جامعه است. دولت با بسیج نیروهای متخصص و با تجربه می تواند بر این مشکل فایق آید.

    مشارکت ملی
    جامعه مطلوب، جامعه ای است که دولتمردانش با مردم همدل و همنوا باشند و در راه رسیدن به کرامت انسانی و استقلال همه جانبه تلاش کنند. برای این منظور یکی از طرح هایی مهم دولت به ویژه پس از جنگ تحمیلی به کار گرفتن سرمایه های مردم برای پایه ریزی اقتصادی سالم و مستقل است. مشارکت ملی مردم در طرح های اقتصادی رشد مناسبی داشته است ولی به حدّ مطلوب نرسیده و دولتِ خدمتگزار باید با ایجاد جاذبه های مادی و معنوی، مردم را به مشارکت های جدی و عمومی فرا بخواند.

    امنیت
    یکی از مهم ترین پایه های اقتدار هر دولت و حکومتی، «امنیت» است. تعیین میزان واقعیِ اقتدار سیاسی و ثباتِ داخلی از طریق این عامل قابل ارزیابی و ارزشگذاری است. این امر در کشور ما، نه تنها از لحاظ سیاسی و اصول حکومت داری دارای اهمیت است، بلکه از جهت اقتصادی و فرهنگی نیز بسیار مهم است. لذا تمام ارکان جامعه هوشیارانه باید مواظب بوده، از تنش ها و عملکردهایی که باعث ایجاد ناامنی می شود بپرهیزند.

    هماهنگی قشرهای مختلف مردم
    به گفته معلم ثانی، فارابی اعضای جامعه سالم مانند اعضای بدن سالم انسان است که این سلامت با همکاری تمام اعضا ایجاد می شود؛ اگرچه اعضا از لحاظ استعدادهای طبیعی مختلف هستند و بعضی بر بعضی دیگر برتری دارند.

    پس هم چنان که انسان به تمام عضوهایش، کوچک و بزرگ، و پرکار و کم کار نیازمند است، جامعه هم به تمام طبقات خود نیاز دارد. نظام اجتماعی سالم، تنها با بهره گیری از تمام طبقات مردم و ارج نهادن به همه قشرها می تواند پله های نردبانِ سعادت را یکی پس از دیگری طی کند. در این میان، نقش بزرگ دولت ها، هماهنگ کردن این گروه ها و ایجاد بستری مناسب برای فعالیت آن هاست.

    عدالت اجتماعی
    یکی از محورهای اصلیِ توسعه، عدالت اجتماعی است. تقسیم عادلانه ثروت و به کارگیری یکسانِ توانایی های جامعه با هدف دست یابی به توسعه ای هماهنگ و فراگیر، از جمله شاخصه های عدالت اجتماعی است. خواسته مردم از دولت و نظام اسلامی، ریشه کن کردن بی عدالتی و ایجاد بستری سالم برای تقسیم عادلانه امکانات و فرصت ها و اجرای عدالت اجتماعی در عرصه های گوناگون است.

    سخنان امام راحل با دولتمردان
    حکومت اسلامی، حکومتی است که برای مردم خدمتگزار است و باید خدمتگزار باشد.

    دولت در جمهوری اسلامی در خدمت ملت است.

    کسانی که واقعا دلشان برای اسلام می تپد و برای کشورشان، متوجه این باشند که پست، میزان نیست، مقام میزان نیست... این مقام ها تمام می شود. آنی که هست خدمت است.

    در این طرز حکومت، حاکمیت منحصر به خداست و قانون، فرمان و حکم خداست.

    ما برای این که وحدت امت اسلام را تأمین کنیم، برای این که وطن اسلام را از تصرف و نفوذ استعمارگران و دولت های دست نشانده آن ها خارج و آزاد کنیم، راهی نداریم جز این که تشکیل حکومت بدهیم.

    حکومت اسلامی، حکومت قانون الهی بر مردم است.

    کشور شما امروز یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است، باید سعی کنیم این قدرت را حفظ کنیم.

    اسلام پیشرفته ترین حکومت را دارد. به هیچ وجه حکومت اسلام با تمدن مخالفتی نداشته و ندارد.

    دولت اسلامی قهقرا گرا نیست و با همه مظاهر تمدن موافق است، مگر آنچه که به آسایش ملت لطمه وارد آورده و با عفت عمومی ملت منافات داشته باشد.

    نظام جممهوری اسلامی ایران با سرافرازی و قدرت، راه خود را یافته و با استواری به پیش می رود.

    سخنان مقام معظم رهبری
    زمامدار مسلمان وظایفش را در مقابل مردم انجام می دهد و امت مسلمان وظایف شان را در قبال زمامدار انجام می دهند. آن وقت است که دولت و ملت یکپارچه به سوی هدفی که اسلام و قرآن ترسیم کرده است، به پیش می تازند.

    هیچ دولتی بدون کمک و همیاری مردم نمی تواند موفق شود.

    توصیه من به مردم و تمامی دستگاه های دولتی آن است که نیروی مردم را قدر بدانند.

    این مناسبت هفته دولت ما یکی از تصادف های پرمعناست. هفته دولت این کشور یادبود شهادت دو شخصیت دولتی برجسته است... در کشور ما هفته دولت، هفته ولادت دولت نیست. جاهای دیگر اگر بخواهند، چنین روزی و چنین مناسبتی بگذارند، قاعدتا ولادت دولت، یا مثلاً کار برجسته ای که دولت انجام داده، این را به عنوان هفته دولت معین می کنند، اما ما آمدیم و هفته دولتمان را یادبود شهادت قراردادیم. این چیز خیلی پرمعنا و مهمی است؛ این معنایش آن است که راه ما را، همین خصوصیات است.

    ذخیره معنوی شما (دولتمردان) یکی توکل به خداست و یکی اعتماد به این مردم مؤمن و صادق، فداکار، علاقه مند به مسئولان، علاقه مند به اسلام و علاقه مند و قدردان نظام جمهوری اسلامی که هرجا از طرف مسئولان نظام از این مردم کمکی خواسته شد، آنچه در اختیارشان بوده در اختیار ما قرار دادند و حجت را بر ما تمام کردند




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 90 شهریور 5 ساعت 5:16 عصر |

      بسمه تعالی

     قاریان قرآن : آقایان  محمد غفوری ، حسین صادقی ، محمود صادقی ، محمد منصوری

    محسن قیصری،غلامرضا صادقی ،مهدی محمدی ، سید محمد فاطمی

     ثواب قرائت قرآن هدیه به روح شهدای  مظلوم فلسطین

    قرائت قرآن روز بیست وششم

    قاریان : آقایان احمدرضا شفیعی. امیر صادقی، جواد منصوری ،احمد شفیعی




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | شنبه 90 شهریور 5 ساعت 5:14 عصر |




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | پنج شنبه 90 شهریور 3 ساعت 10:13 صبح |

    روز قدس (نام رسمی در ایران: روز جهانی قدس)، مناسبتی رسمی در جمهوری اسلامی ایران است که از یک سال پس از انقلاب ایران، در آخرین جمعه? ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.[1]

    هم‌چنین در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند.[2] گروه‌هایی از یهودیان و طرفداران کشور اسرائیل نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا، تظاهراتی را علیه این مراسم به راه می‌اندازند.[3][4][5][6]

    روز قدس روزی رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است. با وجود این که رسماً گفته می‌شود روز قدس در آخرین جمعه? رمضان برگزار می‌شود، به این دلیل که در ایران عید فطر (و پایان رمضان) معمولاً یک یا دو روز دیرتر از دیگر کشورهای مسلمان برگزار می‌شود، در صورتی که روز آخر ماه رمضان جمعه یا شنبه باشد روز قدس معمولاً یک هفته زودتر برگزار می‌شود.[نیازمند منبع]

    قدس نام عربی اورشلیم است. هم‌چنین روز قدس با یوم یروشالاییم در اسرائیل، (به معنای: روز اورشلیم) که تعطیل رسمی و روز جشن یک‌پارچه‌شدن شهر اورشلیم است، متفاوت است.

     

    « سال‌‏ها قبل از پیروزی انقلاب کشورهای عربی و در راس آن سازمان آزادی‌بخش فلسطین روزی را در ماه اکتبر که یادآور پیروزی فلسطنیان در دره کرامه بود را روز فلسطین عنوان کردند.
    وی در توضیح چگونگی نام‌گذاری روز فلسطین نزد فلسطینیان گفت: بعد از جنگ چند روز سال 1967 و شکست مصر و سوریه برای اولین بار فلسطینی‌‏ها توانستند با یک سلسله عملیات نظامی در دره کرامه که مرز اردن و سوریه بود ارتش اسرائیل را به داخل آن منطقه بکشانند و با عملیات چریکی لطمات بسیاری شدیدی علیه اسرائیل وارد کردند.
    وزیر خارجه دولت مهدی بازرگان افزود: به دنبال این پیروزی آن روز تاریخی به «معرکه کرامه» و «روز جهانی فلسطین» عنوان گردید که در ماه اکتبر مراسمی در این روز در همه جا برگزار می‌شد. وی با بیان اینکه نامگذاری روز فلسطین هویت عربی داشت و مورد استقبال مسلمانان و کشورهای اسلامی قرار نگرفت، اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب در وزارت امور خارجه با دوستانی از جمله آقایان کمال خرازی و علی صادقی تهرانی معاونان سیاسی و بین‌الملل اینجانب، بحث وتبادل نظر کردیم و در نتیجه پیشنهادی به بنیانگذار انقلاب ارایه کردیم که روز قدس به جای روز فلسطین در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان قرار گیرد. وی تصریح کرد: علت این که جمعه آخر ماه رمضان را مطرح کردیم به این دلیل بود که دهه آخر ماه رمضان یعنی از 19 تا 27 این ماه در خصوص شب قدر اختلاف‌‏هایی وجود دارد به همین دلیل جمعه آخر ماه رمضان پیشنهاد شد
     
     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 90 شهریور 2 ساعت 5:29 عصر |

     بسمه تعالی

     قرائت قرآن روزهای نوزدهم ، بیستم وبیست ویکم  وبیست ودوم ماه مبارک رمضان

    قاریان : آقایان حسین قاسمی ، علی احمدی ، روح اله منصوری ، علیرضا جمشیدی ،حسن قیصری ،

    محمد صادقی ، حسین منصوری ، علیرضا  صادقی ، منصور صادقی ، مجید صادقی

    حسین شفیعی، احمدرضا شفیعی، محمد رضا شفیعی،سید محمد فاطمی

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 90 شهریور 2 ساعت 10:39 صبح |
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ