سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
بیم از خدا کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
ائمه مظلوم بقیع
در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده و مأمورین عثمانی را بیرون کردند.
بعد از این اقدامات به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم، قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند



  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | چهارشنبه 90 شهریور 16 ساعت 5:55 عصر |

    گزارش دارالقرآنگزارش دارالقرآن

                                           




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 90 شهریور 15 ساعت 9:19 صبح |

    مستدرکالوسائل ج 7 ص 432
    قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ لِلَّهِ خِیَاراً مِنْ کُلِّ مَا خَلَقَهُ فَلَهُ مِنَ الْبِقَاعِ خِیَارٌ وَ لَهُ مِنَ اللَّیَالِی وَ الْأَیَّامِ خِیَارٌ وَ لَهُ مِنَ الشُّهُورِ خِیَارٌ وَ لَهُ مِنْ عِبَادِهِ خِیَارٌ وَ لَهُ مِنْ خِیَارِهِمْ خِیَارٌ فَأَمَّا خِیَارُهُ مِنَ الْبِقَاعِ فَمَکَّةُ وَ الْمَدِینَةُ وَ بَیْتُ الْمَقْدِسِ وَ أَمَّا خِیَارُهُ مِنَ اللَّیَالِی فَلَیَالِی الْجُمَعِ وَ لَیْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَ لَیْلَةُ الْقَدْرِ وَ لَیْلَتَا الْعِیدِ وَ أَمَّا خِیَارُهُ مِنَ الْأَیَّامِ فَأَیَّامُ الْجُمُعَةِ وَ الْأَعْیَادِ وَ أَمَّا خِیَارُهُ مِنَ الشُّهُورِ فَرَجَبٌ وَ شَعْبَانُ وَ شَهْرُ رَمَضَانَ إِلَى أَنْ قَالَ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اخْتَارَ مِنَ الشُّهُورِ شَهْرَ رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ شَهْرَ رَمَضَانَ فَشَعْبَانُ أَفْضَلُ الشُّهُورِ إِلَّا مِمَّا کَانَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ مِنْهُ وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یُنْزِلُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ مِنَ الرَّحْمَةِ أَلْفَ ضِعْفِ مَا یُنْزِلُ فِی سَائِرِ الشُّهُورِ وَ یُحْشَرُ شَهْرُ رَمَضَانَ فِی أَحْسَنِ صُورَةٍ فِی الْقِیَامَةِ عَلَى تَلَّةٍ لَا یَخْفَى هُوَ عَلَیْهَا عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ ضَمَّهُ ذَلِکَ الْمَحْشَرُ ثُمَّ یَأْمُرُ فَیُخْلَعُ عَلَیْهِ مِنْ کِسْوَةِ الْجَنَّةِ وَ خِلَعِهَا وَ أَنْوَاعِ سُنْدُسِهَا وَ ثِیَابِهَا حَتَّى یَصِیرَ فِی الْعِظَمِ بِحَیْثُ لَا یَنْفُذُهُ بَصَرٌ وَ لَا تَعِی عِلْمَ مِقْدَارِهِ أُذُنٌ وَ لَا یَفْهَمُ کُنْهَهُ قَلْبٌ ثُمَّ یُقَالُ لِلْمُنَادِی مِنْ بُطْنَانِ الْعَرْشِ نَادِ فَیُنَادِی یَا مَعْشَرَ الْخَلَائِق . . . . . . . . .

    هنگامی که ماه شعبان فرا می رسید امام سجاد علیه السلام اصحاب خود را فرا می‌خواند و درباره فضیلت ین ماه سخن گفت. آنگاه می‌فرمود:«هر کس بری محبت پیامبر و تقرب به خداوند، ماه شعبان را روزه بدارد، خداوند او را در روز قیامت مشمول کرامت خود می‌گرداند و بهشت را بری او لازم می شمارد.»

    از امام صادق(ع) روایت شده است: چون ماه شعبان می‌رسید حضرت زین‌العابدین(ع) اصحاب خود را جمع می‌کرد و می‌فرمود: ای اصحاب من، می‌دانید این چه ماهی است؟ این ماه شعبان است، و حضرت رسول(ص) می‌فرماید شعبان ماه من است، پس در این ماه برای جلب محبّت پیغمبر خود، و برای تقرّب به سوی پروردگار خویش،‌ روزه بدارید،‌ به خدایی که جان علی‌بن الحسین(ع) به دست قدرت اوست، سوگند یاد می‌کنم از پدرم حسین‌بن علی(ع) شنیدم که فرمود: از امیرالمؤمنین(ع) شنیدم: هر که شعبان را برای جلب محبّت پیامبر، و تقرّب جستن به سوی خداوند روزه بدارد خداوند او را دوست بدارد، و در روز قیامت به کرامتش نزدیک نماید، و بهشت را بر او واجب گرداند.

    پیغمبر (ص) فرمود : هر که شب عید و شب نیمه شعبان را بعبادت زنده بدارد دلش نمیرد در روزى که دلها بمیرند .

    شیخ از صفوان جمّال روایت کرده است که امام صادق(ع) به من فرمود: کسانی را که پیرامون و اطراف تو هستند به روزة شعبان وادار کن. گفتم: فدایت شوم، مگر در فضیلت آن چیزی می‌بینی؟ فرمود: آری رسول خدا(ص) هرگاه هلال شعبان را می‌دید، به منادی دستور می‌داد تا در مدینه ندا کنند: ای اهل مدینه، من از جانب رسول خدا(ص)‌ به سوی شما ارسال شده‌ام، آن حضرت می‌فرماید: آگاه باشید، به درستی که شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسی را، که مرا در ماه من یاری کند،‌ یعنی روزه بدارد آن را،‌ سپس امام صادق(ع) چنین گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمود: از هنگامی که شنیدم منادی رسول خدا(ص) در شعبان ندا داد، روزة شعبان از من فوت نشد، و تا زمانی که زنده هستم به خواست خداوند از من فوت نخواهد شد. پس می‌فرمود: روزة دو ماه شعبان و رمضان مایة توبه و آمرزش خداست. اسماعیل‌بن عبدالخالق روایت کرده است: نزد امام صادق(ع) بودم، ذکر روزة شعبان به میان آمد، حضرت فرمود: در فضیلت روزة شعبان چنین و چنان است، تا جایی که انسان مرتکب قتل حرام می‌شود، پس چنانچه شعبان را روزه بدارد، این روزه به او سود می‌رساند،‌ و به خواست خداوند آمرزیده می‌شود!


    از امام صادق(ع) نقل شده است که از وجود مبارک ایشان دربارة فضیلت روزة رجب سؤال کردند؟ فرمود: چرا از روزة شعبان غافل هستید؟ راوی عرض کرد: یَابنَ رسول‌الله کسی که یک روز از شعبان را روزه بدارد، چه ثوابی دارد؟ فرمود: به خدا سوگند بهشت پاداش آن است، عرض کرد یَابنَ رسول‌الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود: صدقه و استغفار، هر که در ماه شعبان صدقه دهد حق‌تعالی آن را رشد و نموّ دهد همان‌گونه که یکی از شما بچّه شترش را رشد می‌دهد، تا آن که در قیامت، در حالی که به اندازة کوه احد شده باشد به صاحبش باز گردد. چهارم: در تمام این ماه هزار مرتبه بگوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللهُ، وَ لا نَعْبُدُ إِلّا إیّاهٌ مٌخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؛ معبودی جز خدا نیست، و نپرستیم جز او را، در حالی که دین را برای او خالص کردیم، گرچه مشرکان را خوش نیاید».

    روایت شده است که در هر پنجشنبة ماه شعبان آسمانها را زینت می‌کنند، پس ملائکه عرض می‌کنند، خداوندا! روزه‌داران این روز را بیامرز، و دعای آنان را اجابت فرما. در خبر نبوی است: هر که روز دوشنبه و پنجشنبة شعبان را روزه بدارد، حق‌تعالی بیست حاجت از حوایج دنیا، و بیست حاجت از حوایج آخرت او را برآورد. ششم: در این ماه بسیار صلوات فرستد.

    حضرت رضا (ع) فرمود : شب نیمه شعبان جمع زیادى از دوزخ آزاد گردند و گناهان بزرگ بخشوده شود ، در ان شب بذکر خدا و استغفار و دعا بپردازید که دعا در آن مستجابست .

    .. پیغمبر (ص) فرمود : شعبان ماه منست و ماه رمضان ماه خدا است ، هر که یکروز را از ماه من روزه دارد من در قیامت شفیع او خواهم بود و هر که دو روز از آن روزه دارد گناهان گذشته اش بخشوده شود و هر که سه روز آن را روزه دارد به وى گفته شود که عمل را از سر گیر .

    ابو صلت هروى گوید : آخرین هفته شعبان بخدمت امام رضا (ع) رفتم ، حضرت بمن فرمود : اى ابا صلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این آخرین هفته آنست کآنچه را که در گذشته این ماه کوتاهى نموده اى در این باقى مانده تدارک کن و بر تو باد که بنیازهاى اصلى خود توجّه کنى و دعا و استغفار بسیار کن و قرآن را زیاد بخوان و از گناهانت در پیشگاه خدا توبه نما تا چون ماه خدا به تو رو کند خود را براى خدا خالص کرده باشى و هر امانت یکار که بگردن دارى بپرداز و هر کینه که از مؤمنین بدل دراى از دل بزدا و هر گناهى را که بدان آلوده بوده اى دست از آن بردار و از خدا بترس و در پنهان و آشکار امور خویش را بدو تفویض کن ، و هر که بخدا توکل کند خدا او را بس است ...

    امام باقر (ع) فرمود : هر که در شب نیمه شعبان حسین (ع) را زیارت کند گناهش آمرزیده شود ...

    از حضرت رسول (ص) روایت شده که خداوند در شب نیمه شعبان ببندگانش مینگرد و آمرزش خواهان را بیامرزد و رحمت طلبان را رحمت کند ولى کینه توزان را همچنان بعقب اندازد

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 5:29 عصر |

    * ختم سوره قل هو الله

    ختم اول :از برای هر حاجت مشروعه ومهم غسل نمایدولباس پاکیزه بپوشد ودر مکان خلوت رفته وبا کسی صحبت نکند وبه کسی متوجه نباشد ، انگشترعقیق قرمزیافیروزه در دست کند ودو(2) رکعت نماز به نیت نماز حاجت بخواند بعداز نماز هفت (7)بار «سوره حمد» را بخواند سپس صد(100) بار صلوات فرستد ، آنگاه هفتادونه بارسوره «الم نشرح » را بخواند بعداز آن هزار ویک (1001) مرتبه «قل هوالله احد » را بخواند وصد(100) مرتبه صلوات فرستد آنگاه « سوره حمد » را هفت (7) بار بخواند وسربه سجده بگذارد وحاجت ومطلب خود را از خدا بخواهدکه به اجابت خواهد رسید. انشاء الله تعالی .

    ختم دوم :

     

    ختم سوم :به تجربه رسیده است که مدت هجده روز ، روزی سه بار « قل هوالله احد » را به این طریق بخواند : « الله الصمد» را هزار (1000) بار تکرار کند وهر روز بعد ازتمام شدن عمل یکبار آیه نور :«الله تور السماوات والارض » ویک بار آیه آخر سوره «إنّا فتَحنا » که اول آن :« اَشِدّاء ُ علی الکُفّار » است راتا آخر سوره بخواند .با شرط طهارت ، قبله ومکان خلوت؛ هر کس انجام دهدغیرممکن بوده که به حاجت نرسد .

    ختم چهارم :

     

     

     

     

    مدت چهل ویک (41) روز ، روزی چهل ویک (41) بار سوره « قل هوالله احد » را بخواند بعد از آن دعای یا مُفَتِّحُ فَتِّح را تا آخر سیزده (13) بار بخواند که حاجات دنیوی واخروی او براورده خواهد شد انشاء الله تعالی ؛ بسیار تجربه شده واثر دیده شده است . به جهت هر حاجت از مقاتل نقل شده که مدت هفت روز ، روزی صد(100) بار « سوره توحید» را بخواند ومیان ختم صحبت نکند ، هنوز هفته تمام نشده به حاجتش خواهد رسید .




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 5:23 عصر |

     ختم سوره حمد *

     

    را بگوید ، آنگاه بلا فاصله صد (100) مرتبه بگوید : « الحمدلله رب العالمین علی کل حال ٍ» سپس صد (100) مرتبه صلوات بفرستد والبته این کار رادر مکان خلوت انجام دهد وبا کسی سخن نگوید البته هر حاجت ومهمی داشته باشد براورده خواهد شد انشاء الله .

    ختم دوم :

     

    ختم سوم :جهت رفع هر مشکل وحاجت ، خصوص ادای قرض ، چهل ویک (41) روز،روزی چهل ویک بار در یک زمان ویک مکان « سوره حمد » خوانده شود. اگر در وقت یا مکان یا عدد ختم اختلافی به هم رسدختم رااز سر بگیرد والا به فضل خداوند متعال در هفته اول اثرش ظاهر خواهد شد .وقتی که به حاجتت رسیدی ومطلب به عمل آید هر چند که حاجتی بسیار مهم باشد باید ختم را در چهل ویک روز تمام کنی وبهتر آنست که موقع خواندن ، « بسم الله » رابه «الحمدلله » بچسبانی .

    ختم چهارم :

     

    ختم پنجم :

     

    ختم ششم :

     

     

     

     

    اگر دزد سرراه براوبگیرد ویادرنده ای بر اوحمله کند پانزده (15) مرتبه ذکر «یامالک » را بخواند وبه کرّات به تجربه رسیده است .
    از بعضی مشایخ وبزرگان نقل است به جهت ترس از سلطان ویا هر ظالمی دیگر پانزده(15) مرتبه بگوید : « یامالک یوم الدّ ین ایّاک أستَعین » از آن شخص ضرر وآسیبی هرگز به اونرسد .
    به جهت برآمدن حاجات هرروزی یکصدمرتبه «سوره حمد» رابه این شکل بخواند ، جمیع حوایج جزئی وکلی اوراخداوند روا می فرماید . البته از روز پنجشنبه شروع کند ودر دو جا حاجت رااز ذهن بگذراند : یکی در « الرحمن الرحیم » ویکی در « ایّاک نعبد وایّاک نستعین » .بعداز نماز صبح بیست ویک مرتبه ، بعداز نماز ظهر بیست ودو(22) مرتبه ،وبعداز نماز عصر بیست وسه (23) مرتبه ، بعداز نماز مغرب بیست وچهار (24) مرتبه ، بعداز نماز عشاء ده (10) مرتبه ، که جمعاً صد(100) مرتبه می شود . اگر در هفته اول در ادا شدن حاجت تاخیرواقع شود ناامید نشود وهفته دوم بخواند که تجربه شده وآزمایش گردیده است .
    به جهت عزت وآبقرو وشخصیت ویا حفظ آبرویی که در معرض خطر قرار گرفته چهل ویک (41) مرتبه «سوره حمد » را به طور صحیح بخواند وبعداز آنکه تمام شد سیزده (13) بار این دعا را بخواند : «یا مُفَتِحُ فَتِّح ، یامُفَرِّجُ فَرِّج ، یا مُسَبِّبُ سَبِّب ، یامُیَسِّرُ سَیِّر ، یامُسَهِّلُ سَهِّل ، یامُدَبِّرُ دَبِّر ، یامُتَمِّمُ تَمِّم ، برحمتک یا ارحم الرّاحمین » ختم اول :مرحوم علامه مجلسی ؛ وبعضی دیگرازعلما گفته اند که به تجربه رسیده است روز جمعه قبل از اذان صبح غسل کند وبعد از نافله ونمازصبح تسبیحات حضرت زهراعلیهاسلام

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 5:19 عصر |

    جهت رفع مشکلات *ختم آیه مبارکه بسم الله الرحمن الرحیم*

     از برای هر مطلب وحاجتی در یک (1) جلسه هفتصدوهشتادوشش (786) بار این آیه خوانده شود . بعداز اتمام ، هفتصدوهشتادوشش (786) بار صلوات فرستاده شود .( تجربه شده )

     ختم اول :نوع دیگر: هفتصدو هشتادوشش (786) بار بخواند وبعداز آنکه تمام شد صدوسی ودو (132) مرتبه صلوات بفرستد .

     

    ختم دیگر:جهت هر مشکل ویا مهمی دوازده هزار (12000) بار در یک (1) جلسه «بسم الله الرحمن الرحیم » بخواند ، بعداز آنکه تمام شد دو (2) رکعت نماز به نیت نماز حاجت بخواند وسپس حاجت خود رااز خدا بخواهد انشاء الله روا خواهد شد .


    ختم سوم:

     

    ختم چهارم :

    ختم چهارم :

     

    ختم پنجم :

    ختم پنجم :

     

    ختم ششم :

    ختم ششم :

     

    ختم هفتم :

    ختم هفتم :

    جهت توسعه رزق وبرکت برذکر «بسم الله الرحمن الرحیم » مداومت نماید
    جهت هلاک ظالم در یک جلسه هزار (1000) بار بگوید : « بسم الله الرحمن الرحیم » وهزار(1000) بار بگوید «لااله الاالله ، محمدٌ رسول الله » وهزار (1000) مرتبه در آخر صلوات بفرستد ، البت وبودن درنگ دفع شر آن ظالم خواهد شد وآن ظالم از بین خواهد رفت .به جهت خلاصی از دست ظالم وبرآورده شدن حاجات در مکان خلوتی رفته باوضو ورو به قبله نشسته وهفتادوسه (73) مرتبه ذکر « نجاةً مِنک » را بخواند وبعد از آنکه تمام شد سه مرتبه صلوات بفرستد واز خدا حاجت خودرابخواهد انشاءالله براورده خواهد شد . در یک جلسه «نجاةً منک » را هفتصدوهشتاد وشش (786) بار بخواند .از بزرگان ومشایخ نقل شده که : هر که در بلیه ای گرفتار شود وراه نجات براو بسته شود ؛ بعد از هر نماز نوزده(19) مرتبه بگوید :« نجاةً مِنکَ یا سیِّدَالکریم ، نَجِّنا وخَلِّصنا بحق بسم الله الرحمن الرحیم »

     

     

     




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 90 شهریور 14 ساعت 5:19 عصر |




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 90 شهریور 8 ساعت 8:59 عصر |
    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ