سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
[ و کسى از وى مسافت میان مشرق و مغرب را پرسید فرمود : ] به اندازه یک روز رفتن خورشید . [نهج البلاغه]

با سمه تعالی

مراسم روضه خوانی وعزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا س

  مسجد امام رضا ع  روستای رامشه مورخ 12/1/1393

روضه رامشهروضه رامشهرو.ضه رامشه




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 93 فروردین 11 ساعت 10:42 عصر |

    یا زهرا آیا من از شیعیان شما هستم!؟

    یا زهرا آیا من از شیعیان شما هستم!؟ مردى زنش را به خدمت حضرت فاطمه علیهاالسلام فرستاده و این پرسش را سؤال نمود: «آیا من از شیعیان شما هستم یا نه؟»
    حضرت جواب داد: «اگر تو به دستورات و گفته‏هاى ما عمل مى‏کنى و از آنچه تو را ممنوع کرده‏ایم ترک مى‏نمایى، شیعه ما هستى وگرنه، نه.(1)
    زن چون این پیام را به شوهرش رسانید، او شروع به گریه و ناله کرد و گفت: چه کسى از این همه گناهان دورى مى‏کند؟ من که چنین نیستم. بنابراین همیشه در آتش جهنم خواهم بود زیرا کسى که شیعه اهل‏بیت نباشد طعمه ابدى آتش قهر خدا خواهد بود. (2)

    زن، چون مرد خود را بسیار پریشان دید، دوباره به خدمت فاطمه علیهاالسلام برگشته و واکنش شوهرش را در برابر جواب آن حضرت، به اطلاع بى‏بى رسانید. فاطمه علیهاالسلام دوباره پیغام داد: به او بگو چنین فکر نکن، شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشت خواهند بود و دوستان ما نیز که به مقام شیعه بودن نمى‏رسند، همیشه در آتش دوزخ نخواهند بود. گناهان آنان در اثر گرفتارى به بلاها و بیماریها در دنیا محو مى‏شود. بقایاى گناهانشان نیز در عرصه‏ى محشر- در اثر ترس و وحشت از آن صحنه- کم مى‏گردد و سپس در طبقات بالاى آتش جهنم نیز با عذاب محدود الهى پاک مى‏شوند، آنگاه با محبت و شفاعت ما نجات پیدا مى‏کنند. (3)

    قابل توجه است که فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام پناه و مرجع فکرى و مذهبى مسلمانان بود، حتى مسلمانان مرد نیز، که نسبت به اهل‏بیت نزدیک بودند، همچون زنان مسلمان به محضر فاطمه علیهاالسلام شتافته و از حوزه‏ى علمى آن یادگار رسول خدا کسب فیض مى‏کردند و از این طریق احادیث و روایاتى را از آن بزرگوار به دیگران انتقال مى‏دادند، که سلمان، ابوذر، مقداد و... از این گروه بودند، و ما برخى سخنان سلمان را، در بحثهاى گذشته، از آن حضرت نقل نمودیم.

    علاوه بر اینها، سخنان دُرربار آن حضرت در جمع مهاجرین و انصار در مسجد رسول خدا و خطابه‏هاى آتشین وى در کنار زنان مدینه که به عیادتش شتافته بودند و همچنین احتیاجات ارزشمند و دشمن‏شکن آن شفیعه‏ى روز جزا، همه و همه، نشان آموزش و پرورش آن حضرت به حساب مى‏آید، که باعث بیدارى و هدایت مؤمنین و خوار و زبونى منافقین و غاصبین خلافت مى‏گردید.




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | دوشنبه 93 فروردین 11 ساعت 9:4 صبح |
    <      1   2   3   4   5      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ