سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دارالقران الکریم جرقویه علیا
اساس دانش، رفق و مدارا و آفت آن درشت خویی است . [امام علی علیه السلام]

  

 

 نقش بی حجابی در ایجاد اختلالهای زنان و مردان

 برهنگی زنان که پیامدهایی همچون آرایش و عشوه گری و امثال آن به همراه دارد ، مردان و به ویژه جوانان را در یک حال تحریک دایم قرار می دهد . تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنان و ایجاد هیجان های بیمار گونه عصبی و گاه سرچشمه ارماض روانی می شود . اسلام می خواهد مردان و زنان مسلمان روحی آرام ،اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشته باشند و این یکی از فلسفه های حجاب است . در جامعه ای که حجاب وجود دارد و تحریکات جنسی به حداقل رسیده است . انسان ها به سوی خدای بزرگ اوج می گیرند . مردی که وقتی صبح از خانه بیرون می آید ، چشمش را فرو می بندد و با خانم هایی بر خورد می کند که همیشه پوشیده اند و توجه این مرد به عبودیت خدا و خدمت به جامعه است با مردان دیگری که همیشه در معرض تحریک جنسی قرار داند تفاوت فراوانی دارد .

                                                           
کشش های جنسی زن و مرد را مبتلا می کند به گونه ای که در مسیر اوج خود زمین گیر شوند . برای همین است که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند : ((زنی که خود را آرایش کند و با بهترین لباسها از خانه خارج شود تا مردم او را ببینند فرشتگان آسمانها و زمین اورا لعنت می کنند و وی مورد خشم خداوند است تا بمیرد و وارد آتش شود . پوشش و حجاب به دلیل این که در متعادل کردن غریزه خود نمایی و تبرج زن نقش اساسی دارد عامل مهمی برای جلوگیری از بخش بزرگی از اظطراب ها و دغدغه ها ی فکری زن ومرد است . آزادی زن در خود آرایی و به نمایش گذاشتن جلوه زنانه اش در جامعه و برهنگی باعث افراط در تجمل و توجه به زیبایی ها ی ظاهری می شود و این توجه افراطی می تواند اختلال های روانی را درزن نیز به دنبال داشته باشد .دلیل این کار هم روشن است . همیشه کارها به دلخواه پیش نمی رود و باعث بروز نگرانی ها یی برای زنان خود نما می شود چه بسا رقیبی جوان تر و زیباتر از راه برسد و شکار آنان را برباید . با مرور زمان و بالا رفتن سن رد پای چین و چروک در چهره ی زنان پیدا می شود و آنها را از نگاه ها می اندازد این نگرانی ها زن را به پهنه ی امراض روانی وارد می کند .
اسلام با واجب کردن حجاب بهترین راه را برای حفظ و بقای عزت ، شرف ، انسانیت ، عواطف واحساسات با ارزش زن و مرد ترسیم می کند . مباحثی که اگر به آن توجه نشود مشکلات عدیده و حادی را برای جامعه ی انسانی فراهم می کند و گاه جامعه را به سوی نابودی می کشاند . کمی فکر کنیم و به آینده خود و جامعه ی بشری بیندیشیم و بدانیم که عمل به دستورات اسلام و حفظ حرمت و عزت زن و مرد است . فظ حجاب عامل رهایی از بند شیطان و بهره بردن از نور معنویت و ایمان است . حفظ حجاب باعث رسیدن به کمال انسانی است . حفظ حجاب عامل رهایی زن و مرد از امراض و اختلالهای روانی است . از این رو اسلام بر آن پای می فشرد و پیامبر ( ص) و اولیای الهی ( ع ) همواره بر آن تاکید می کنند .
از امام علی بن ابی طالب ( ع) روایت شده است : روزی به محضر رسول خدا ( ص) شرفیاب شدم .
در کنار بقیع نشسته بودیم . آن روز هوا سرد و بارانی و زمین اندکی مرطوب بود . در آن حال دیدیم زنی که بر الاغی سوار است از مقابل ما عبور کرد مسیر حرکت زن ناهموار بود و ناگهان دست الاغ در گودالی فرورفت و زن از بالای آن به زیر افتاد . تا چنین شد رسول خدا ( ص) صورت خود را از طرف آن زن بر گرداندند .
   اصحاب عرض کردند : ای رسول خدا ، آن زن پوشش کامل دارد .
رسول خدا (ص) سه مرتبه فرمودند : خداوند دارندگان پوشش کامل را مورد غفران و آمرزش خود قرار دهد .
سپس فرمودند : ای مردم اندام خود را کامل بپوشانید و بدان وسیله همسران خود را که از منزل خارج می شوند از نامحرمان حفظ کنید .

 




  • وقت بخیر:خواننده ی گرامی :
  • نویسنده: علیرضا صادقی حسن آبادی | سه شنبه 88 مهر 28 ساعت 11:38 عصر |

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    رمضان واحادیث مربوط به ماه رمضان
    دهه فجر انقلاب اسلامی ......
    چرا خدا به شما کمک نمی کند؟؟
    میلاد حضرت زهرا س
    شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت باد
    هفته بسیج
    هفته بسیج گرامی باد
    روز ایثار وشهادت اصفهان
    [عناوین آرشیوشده]
    کد عکس

    اسلایدر

    خوش آمود گویی

    ابزار وبلاگ